annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 18535788
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2566533
Åndelig Føde 2193240
Et andet syn 2112644
Så er der linet op... 1694531
Galleri
Når andre stjæler fokus....
Hvem er online?
0 registrerede 236 gæster og 144 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 29 af 50 < 1 2 ... 27 28 29 30 31 ... 49 50 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#42456 - 28/12/2023 13:41 Re: Kapitel 1 - kristendommens grundmotiv... [Re: Hanskrist]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Hvad skal der til for at vælte os bagover ler Hvorfor står vi fast blinker Nu er jeg jo vant til dine skriverier, men andre - de fleste - ville nok blive blæst ned af stolen engel Som sådan er der saft og kraft i dine indlæg heart heart heart heart heart heart heart Hvis jeg skal forsøge, at kontakte LSE i det nye år, så tænker jeg, at det ville være godt at have noget at linke til, så kunne du skrive et indlæg til LSE? Altså forklare det hele for ham? Så laver jeg et opslag på facebook - Vandrer mod Lyset Forum = noget i denne stil = kan nogen kontakte Lau Sander Esbensen og gøre ham bekendt med denne kritik af hans bog (GUD ER KÆRLIGHED!) og invitationen til samtale om tingene...

Your friend forever

Krishna
Top Svar Citer
#42457 - 28/12/2023 16:59 Re: Kapitel 1 - kristendommens grundmotiv... [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3895
Sted: Nørresundby
Åh Gud 🙏🙏🙏 Kære Gud


Du Jan Krishna Kærlighedens ABC


Du overrasker mig Jan - og jeg vil da godt kunne tage den samtale med LSE

Men du overrasker mig med hvor dybt du gider gå ned i det stof vi møder i GK


Citat:
Jan ABC:

Hvad skal der til for at vælte os bagover ler Hvorfor står vi fast blinker Nu er jeg jo vant til dine skriverier, men andre - de fleste - ville nok blive blæst ned af stolen engel Som sådan er der saft og kraft i dine indlæg


😍💌💘💌😍

Åh Tusind Tak for at du dog trods alt kan se noget kraft og saft og stormende kuling uden at du bliver væltet bagover fordi du har fundet dit ståsted.

😍💌💘💌😍

Tak fordi du kan og gider læse

mine 💌💘💌

"Kristus Breve"



Men nu synes jeg alligevel vi skal videre i teksten - og enten bliver det dig eller mig eller en hel tredje der tager skridtet videre først i GK studiebogen


Jeg synes det er spændende det vi har gang i Jan - og igen du overrasker mig positivt - har lært et nyt menneske at kende - lært nye sider af dig som menneske og person jeg ikke anede eksisterede - du kommer frem - du bliver tydeligere og tydeligere - hvem du er og at der er noget substans

Mange Kærlige Hilsner HansKrist
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#42460 - 28/12/2023 20:04 Re: Kritikkens præmisser [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Hej allesammen

Har I lyst til at se denne video sammen:

Did Paul Accept the Teachings of Jesus?

Bart Ehrman er en respekteret og verdenskendt lærd i Det Nye Testamente. Han var engang kristen, men er det ikke mere.

Selv om jeg har et religiøst sindelag, så er jeg nysgerrig på at høre begge sider af debatten fra generøse og værdige eksperter.

NY IDÉ: Hvad med at se videoer sammen af værdige eksperter på emnet for derefter at diskutere videoernes indhold?

Kh Thomas
Top Svar Citer
#42465 - 28/12/2023 21:56 Re: Kritikkens præmisser [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3895
Sted: Nørresundby
Hej Thomas

Jeg har hørt 7 minutter og indtil videre siger han præcist det samme - endda ordret det samme - som jeg har haft en samtale med Tikka om -

Men det var måske også fordi du havde læst debatten Tikka og mig imellem om netop det spørgsmål

Hvis disse videoer kaster lys over hvad vi drøfter i Lau Sander Esbensen's bog "Gud er Kærlighed" - vi kunne måske få nogle konflikter afklaret før jeg måske skal møde forfatteren LSE med mine "anklager" imod ham

Nå nu ser vi lige hvor meget jeg får lyttet til Bart Ehrman - foreløbigt 7 minutter


Fy for fanden da mand Thomas (26 minutter hørt) - vidste du at den video med Bart Ehrman holder så meget med VML og Lau Sander Esbensen og Jan ABC --

Fåg da jeg hader ham - var ellers glad for Kristendommens Triumf tror jeg bogen hedder

Men nu her omkring hans forståelse frelse er jeg godt nok ikke enig med ham (hørte også fra andre akademikere at der heldigvis var mange der var uenige med ham og kan se at Johannes Værge bestemt ikke er enig med ham - kun et lille stykke af vejen -)

Foreslog du den video for at støtte Lau Sander Esbensen og Jan ABC og VML???

Kunne næsten få den tro


-0-0-

Men for pokker han virker naiv omkring at han stort set godkender hvad evangelierne tilskriver Jesus at have sagt - ud fra hvad Jesus siger i evangelierne - det ville jeg simpelthen ikke turde have tillid til - (dog nævner han vi ikke kan vide om Jesus har sagt som han fremstilles i evangelierne at sige - men han når kun lige at få nævnt denne tvivl - og i næste åndedræt tager han alligevel for givet at Jesus har sagt som der står)

Jeg synes ikke han virker overbevisende også fordi det vigtigste hos Paulus omkring frelse er den SPIRITUALITET Paulus har - der er afgørende for vores frelse - at vi selv erfarer den virkelighed med Gud der er i Guds Kærlighed Kristus udgydt i vore hjerter ved Helligånden der er givet os -- meget mere kunne jeg sige herom - men indtil videre har Bart Ehrman ikke overhovedet nævnt noget herom - blot gør han frelsen til noget hokus pokus at vi skal tro noget (og ja det en primitiv forsoningslære som Johannes Værge fuldstændig får pillet fra hinanden i "Kristus Begivenheden" bogen - men det virker som om Bart Ehrman intet har hørt om det Johannes Værge bygger sin kritik af forsoningslæren - Bart Ehrman sluger den gamle forsoningslære ukritisk - godt jeg lige har læst Johannes Værge pille denne (forsoningslæren)fra hinanden. - ellers havde jeg sgu stået noget alene). Ihvertfald Luther Albert Schweitzer, R Otto og Paul Tillich ville under ingen omstændigheder godkende Bart Ehrman's ide om TROEN til Frelse.

Og ja et utal af andre der nægter det har at gøre med hokus pokus jeg tror mig selv til frelse

Jeg finder ej heller Paulus's tanker om vores Kristus Participerende Eksistens Forvandlende Ny Natur - gennem Helligåndens Ekstatiske Virke i vores liv - kan godkende at vi som Bart Ehrman hævder bliver frelst hokus pokus af bare at tro noget -- Luther gør grin med den indstilling - men nu er Luther jo også mystiker på den positive måde og HansKrist også og Albert Schweitzer også ihvertfald i hans Paulus forståelse

Ingen bliver frelst ved at tro noget - det er sgu for langt ude Mr Bath Ehrman


-0-0-0-

Du må have kendt den her video Thomas før du forslog den

Hold da kæft du må have grinet i skægget over hvor meget den video modsiger HansKrist og holder med Lau Sander Esbensen og Jan ABC og VML (Vandre Mod Lyset)

Det var sgu derfor du foreslog den
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#42467 - 28/12/2023 22:21 Re: Kritikkens præmisser [Re: Anonym]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Jeg vil sætte mig til at se videoen heart Jeg vil her lige sige, at vi skal til at begynde på afsnittet - kærlighedens Gud. Mon der findes videoer om det...

Your friend forever

Krishna
Top Svar Citer
annonce
Side 29 af 50 < 1 2 ... 27 28 29 30 31 ... 49 50 >


Seneste indlæg
Det bedste ved kristendommen
af Hanskrist
06/09/2024 18:53
Vigtige præciseringer
af somo
06/09/2024 15:40
Er man som kristen en Jesu discipel?
af Hanskrist
05/09/2024 17:18
Gud er Kærlighed
af Hanskrist
04/09/2024 16:54
Healing
af Hanskrist
02/09/2024 14:56
Nyheder fra DR
Libanon: Tre personer dræbt i israelsk ..
08/09/2024 02:43
Lyriker bag Celine Dions kæmpehit fra T..
08/09/2024 02:32
Mand drukner i Randers efter fald fra br..
08/09/2024 02:08
Alt kører nu efter planen, melder Baned..
07/09/2024 22:15
Almodóvar-film om aktiv dødshjælp vin..
07/09/2024 20:52
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
To meldes dræbt i russisk angreb mod gr..
08/09/2024 03:02
Politi jagter aktiv gerningsmand som sky..
08/09/2024 01:03
Aflyst Nato-øvelse blev vurderet som n..
08/09/2024 00:25
Mand drukner i Randers Havn efter at væ..
07/09/2024 23:12
Lyrikeren bag My Heart Will Go On og Tea..
07/09/2024 22:21