annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 18628079
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2571845
Åndelig Føde 2226820
Et andet syn 2120851
Så er der linet op... 1715461
Galleri
Paul Tillich
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 572 gæster og 253 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 31 af 50 < 1 2 ... 29 30 31 32 33 ... 49 50 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#42480 - 29/12/2023 16:57 Re: Kritikkens præmisser [Re: Hanskrist]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Hvordan bliver vi frelst ler Ifølge Jesus skal vi bare følge loven blinker Mon det er farligt at elske heart heart heart heart heart heart heart Du fantastiske menneske er en vældig stridsmand for Paulus engel Jeg kender ingen andre som dig tommelop Men hvem kan tegne et korrekt billede af Paulus og Jesus? Har du alle informationer til din rådighed...

Your friend forever

Krishna
Top Svar Citer
#42481 - 29/12/2023 17:58 Re: Kritikkens præmisser [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3901
Sted: Nørresundby
Herligt 💕

Jan Krishna Kærlighedens ABC

Ja lad os gemme til vi kommer til forsoningslæren - 70 sider om forskellige udlægninger


Informationer og viden har vi rigeligt af mht Paulus - ihvertfald nok til at vi burde kunne lykkes med at behandle ham fair - men jeg er bange for der er mange der slet ikke læser Paulus - slet ikke kender Paulus fra at have læst ham mange gange fra ende til anden

Det forekommer mig at folk kun kender Paulus fra den måde nogen præsenterer Paulus på for dem - som man bliver af "sære" folk præsenteret for Paulus og introduceret til Paulus.

Med "sære" folk mener jeg folk der har deres egen specielle agenda om Paulus.

At mene man forstår Paulus gennem en sådan introduktion til Paulus fra "sære" folk - hvor det som med VML og Christian Braad Thomsen og Arne Thomsen og mange andre er ganske få linjer hist og pist der bliver endevendt og gjort et DOGME ud af - det er sølle - virkelig sølle og det begynder nu at gå op for mig hvor mange mennesker der kun kender Paulus på denne helt utilstrækkelige ufuldkomne måde.

Faktisk er det folk flest.

Vi ved at vores egen Arne slet ikke kan stave sig igennem Paulus - og derfor har lavet indlæg efter indlæg - ja nok tusind indlæg om Jesus Kristus Ikoner uden at nævne Paulus med et eneste ord. Så Paulus er simpelthen af de fleste mennesker totalt ukendt ubesøgt land. Et land man godt nok har hørt meget om - men aldrig besøgt og ved selvsyn undersøgt og boet i og overnattet i og akklimatiseret sig med for at opdage hvad det har til en at byde på når man ikke længere lider af højdesyge og højdeskræk og svimmelhed. Paulus land er virkeligt et land med de meget høje bjerge - med udsigter man aldrig har prøvet noget lignende.


Synd at folk ikke læser Paulus.

Jamen læs ham da så fordi det er verdenslitteratur når dette er allerbedst. Litteratur mæssigt er han i en liga helt for sig selv.

Jeg tør slet ikke nævne indholdet - for så langt når de færreste mennesker.

Paulus findes som en mulighed - men Jesus ved vi ikke en skid om - og det vi ved er ikke om Jesus - men om en teologisk litterær genre figur - der var mange af på det tidspunkt.

Så her kan folk jo så drømme som de vil - der er næsten frit valg på alle hylder. Men alle har inde i sig selv i hovedet deres egen Himmelske ideal Jesus - og ham kan man så bruge til at gøre Paulus til en forræder - hvilket alle her på Trosfrihed har gjort flittigt, undtaget jeg, der har afholdt mig fra at synke så dybt.

Denne ufine uintelligente leg elsker folk at lege - jeg finder det nedslående og finder også at det siger mere om folk end det siger om Paulus.


Skam jer endnu engang

Første gang da I slet ikke gad besøge Paulus land men lod jer nøjes med som andre fortalte om Paulus land - uden at de selv havde besøgt landet og som igen havde hørt fra nogen andre der havde hørt om Paulus land men aldrig selv været der.

Anden gang - når I opdigter jeres egen inde i hovedet himmelske jomfru Jesus og erklærer ham da at være meget forskelligt fra Paulus - ja selvfølgelig er et "fantasi foster uden nosser" meget forskelligt fra et menneske af kød og blod som Paulus, der levede i verdens brændpunkter i en smeltedigel af multi kulturelle religiøse idestrømninger.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#42482 - 29/12/2023 19:34 Re: Kritikkens præmisser [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7452
Sted: Sydsjælland
Hanskrist skriver bl.a.:
Citat:
Vi ved at vores egen Arne slet ikke kan stave sig igennem Paulus - og derfor har lavet indlæg efter indlæg - ja nok tusind indlæg om Jesus Kristus Ikoner uden at nævne Paulus med et eneste ord.
Ak ja - endnu en gang "manden i stedet for bolden" - og for at det ikke skal være løgn, så gør Hanskrist det igen med ordene:
Citat:
Synd at folk ikke læser Paulus.

Jamen læs ham da så fordi det er verdenslitteratur når dette er allerbedst. Litteratur mæssigt er han i en liga helt for sig selv.

Jeg tør slet ikke nævne indholdet - for så langt når de færreste mennesker.
Et noget underligt argument for ikke at nævne indholdet, synes jeg blinker

En dansk præst, som jo nok har læst Paulus ret grundigt, tyder Paulus på bl.a. denne måde:
Citat:
Paulus giver et sted i et af sine breve et rigtigt godt råd, som lyder: Prøv alt, hold fast ved det gode! (1. Thes. 5,21) så hvad med at lade det her med ikonerne komme an på en prøve?

M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed heart smiler
Top Svar Citer
#42483 - 29/12/2023 20:27 Re: Kritikkens præmisser [Re: Hanskrist]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Har du lagt op til det næste projekt ler At læse VmL blinker Den er jeg med på heart heart heart heart heart heart heart Nu har jeg jo læst værket, og ved, at du fantastiske menneske - efter læsningen - ville kunne sætte ord på det hele tommelop Ja, meget bedre end de fleste andre hjælp Gud har brug for dig engel Hvad mangler du for at fuldende din forståelse af Jesus og Paulus...

Your friend forever

Krishna
Top Svar Citer
#42484 - 29/12/2023 22:40 Re: Kritikkens præmisser [Re: Arne Thomsen]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Jeg kan godt lide artiklen tommelop Hvordan gøre noget ved jeres forhold til hinanden heart heart heart heart heart heart heart Lad os bede om godt vejr ler Er der brug for alle mand på dæk blinker Nu er det snart nytårsaften...






Your friend forever

Krishna
PS: Engang da jeg var barn - 9 år - stak vi (4 stk.) af hjemmefra og kom ombord på Oslobåden og sejlede afsted med den stortchock Det var en oplevelse for livet engel Kanonsjovt...
Top Svar Citer
annonce
Side 31 af 50 < 1 2 ... 29 30 31 32 33 ... 49 50 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
15/09/2024 10:08
Er man som kristen en Jesu discipel?
af Anonym
14/09/2024 21:56
,,Lad os tale om tro,,
af Hanskrist
14/09/2024 11:42
Kristen Mystik
af Hanskrist
12/09/2024 14:10
Det bedste ved kristendommen
af Hanskrist
11/09/2024 21:31
Nyheder fra DR
Vestager overtager fransk kommissærs op..
16/09/2024 21:59
Olietanker slæbt i sikkerhed efter Hout..
16/09/2024 21:36
Dansk morddømt våbenhandler død i fæ..
16/09/2024 20:43
Mand død i arbejdsulykke - fik jernplad..
16/09/2024 19:47
Eksplosion i rørledning ved den amerika..
16/09/2024 19:16
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Mindst 18 er døde i oversvømmelser i C..
16/09/2024 20:23
Torkil Lauesen holdt oplæg i Enhedslist..
16/09/2024 19:52
Kongebuste mangler hovedet - kommune giv..
16/09/2024 18:12
Livstidsdømte Peter Frederiksen er død..
16/09/2024 18:10
Kristeligt Dagblads kulturredaktør: Væ..
16/09/2024 17:30