Arne:
For mig er det guddommelige så højt over os mennesker her på denne enkelte planet i dette univers, at jeg opfatter det som upassende at bede om noget som helst, lige som jeg finder det upassende at søge at karakterisere det guddommelige - f.eks. som menneskelignende personer.
"For mig er det guddommelige så højt over os mennesker her på denne enkelte planet i dette univers"For min skyld må du da gerne være så ateistisk væk i astrofysiske filosofiske spekulationer men det er ANTI JESUS KRISTUS standpunkter du indtager.
Du står for det stik modsatte af hvad Jesus Kristus står for.
Men dig om det - der er jo Trosfrihed som du plejer at sige.
Jeg er enig med Simon og Bjørn (og Tikka indimellem) det giver ingen mening at du forsøger at tage Jesus Kristus som gidsel i din gudløse ide om Jesus Kristus. Jesus Kristus står som sagt for det stik modsatte hvad du hævder.
Det stik modsatte hvad du hævder Arne møder vi i Jesus Kristus.
Du er virkelig Anti Krist - eller så Anti Jesus Kristus agtigt som et menneske kan være i sine synspunkter.
Mange Kærlige Hilsner HansKrist
Men nogle gange bliver jeg lidt skræmt over dig eller foruroliget. Hvorfra kommer al dit had eller brutale afstandstagen til alt det Jesus Kristus har bragt i spil i verden.
Sjældent et menneske er så meget i offensiv krig med Jesus Kristus.
Ihvertfald nægter du at tage imod den virkelighed med Gud vi møder i Jesus Kristus.
Og det virker som om dette skyldes astrofysiske filosofiske spekulationer.