1
registreret Arne Thomsen
35
gæster og
190
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Gud
|
Arne:
Jeg har forlængst passeret ensidig rationalisme og har opnået tilstande af hel åbenhed - især i situationer foran en Kristus Ikon. Det har givet mig, hvad du kalder "en religiøs dybbdedimension". Den indeholder for mig guddommelig kærlighed, men ikke noget om Helligånd og Gud - det er - fornemmer jeg - ikke noget jeg skal søge at fatte. Dét, jeg mærker, jeg skal, er at tage imod denne kærlighed og lade den blomstre i mig: Meningen med mit liv
"Jeg har forlængst passeret ensidig rationalisme"
ja det tænkte jeg også du har
og hvorfor du ikke møder Gud i Kristus Jesus Ikonen og ja den SØN'FADER eller JEG'DU virkelighed med Gud som vores Gud Fader (og vi Guds Børn) gennem HelligÅnden er mig lidt en gåde.
Jeg ville lige spørge om du aldrig går i bøn? Har du ikke et BØNsLIV i dit liv? Nemlig vores SØN'FADER eller JEG'DU samtalende kommunikerende BØNS'HØRENDE relation til Gud gennem HelligÅnden. Kom så i tanke om at du aldrig har bedt (og hermed vi må sige som du også selv sort på hvidt har givet udtryk for, du er ikke kristen og du ligner ej heller Jesus Kristus ret meget i spiritualitet og livsstil praksis eller du vil ikke følge den historiske Jesus Kristus, men din egen sammensatte og forestillede Jesus Kristus nøjes du så med (1)*).
I Kristus/Sønnen at være som Guds Børn i BØN samtale og kommunikation med Gud som vores Gud Fader gennem Ånden, HelligÅnden er det vi millioner milliarder af kristne deler og har fælles med hinanden, denne form for enkle meget smukke SPIRITUELLE praksis med så mange gode gevinster for vores sundhed og HEL'bred.
(1)*:
ikke fordi jeg ikke i din egen personlige forestillede Jesus Kristus ikke kan se visse ligheder med Jesus Kristus som vi kender ham ud fra det han vitterligt fik bragt i spil her på jorden, er ophavsmand til, er religionsstifteren bag.
Din gudløse Jesus Kristus er dog en selvmodsigende absurditet som ingen vil holde med dig i. Lige der er du for langt ude og du skaber en selvmodsigende meningsløshed sjældent set lige nogen steder. Jeg har ihvertfald aldrig nogensinde truffet en Gudløs Jesus Kristus.
|
|
|
|