0
registrerede
11
gæster og
160
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Gud
|
Hanskrist, du skriver:
og hvorfor du ikke møder Gud i Kristus Jesus Ikonen og ja den SØN'FADER eller JEG'DU virkelighed med Gud som vores Gud Fader (og vi Guds Børn) gennem HelligÅnden er mig lidt en gåde.
Jeg ville lige spørge om du aldrig går i bøn? Har du ikke et BØNsLIV i dit liv? Nemlig vores SØN'FADER eller JEG'DU samtalende kommunikerende BØNS'HØRENDE relation til Gud gennem HelligÅnden. Mit svar: Det er såmænd ikke så gådefuldt. For mig er det guddommelige så højt over os mennesker her på denne enkelte planet i dette univers, at jeg opfatter det som upassende at bede om noget som helst, lige som jeg finder det upassende at søge at karakterisere det guddommelige - f.eks. som menneskelignende personer.
Jeg fokuserer i stedet på at søge at opfatte, hvad det guddommelige vil med mig. Det er så her, jeg har opfattet to budskaber: - at elske verden - så vidt muligt guddommeligt, og - ikke at tage dogmer for højtideligt.
Begge buskaber er jo enkle og ligetil - kræver ikke intellekt - men for det førstes vedkommende noget meningsfuldt at tilstræbe hele livet igennem
Mvh. Arne
|
|
|
|