0
registrerede
4
gæster og
155
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Gud
|
Du: "Men der er mennesker der har Guds Erfaringer og Ã…ndelige Ã…benbaringsErfaringer, kald og syner og meddelelser fra en anden kilde end deres almindelige fornuft og daglige bevidsthed."
En filosofisk type siger: "Årsag og virkning betyder, at fra fortiden er fremtiden fast forudsigelig." Jeg oplyser ham: "Nej! Kun tænke i hovedet filosofien snakker om determinisme men selvom meningen med livet har en struktureret plan, så er der i nuet også plads til ´hjertets´ spontanitet ligesom i processen kreativ kunst på den leg lignende eksperimenterende måde. Frelsen handler dermed om selvbevidst fri vilje, hvilket ikke kun bestemmes af det rationel intellektuelle istedet for ligesom en maskine robot eller kun uden ånd tilfældigt som universets materie ting med menneskers kroppe. Om Guds vilje så på det seneste da jeg rensende gav afkald på mine ´åndelige´ fristelser om selvfølgeligt det fysisk, socialt og materielle fristelser, så sker altså pludseligt endnu flere tilsyneladende ulogiske tegn ligesom en slags gudsbevidsthed matrix men angårende sandsynlig mening ligesom mirakler. Mine skriverier kan måske snart ikke helt længere følge med.
Flere gange slukker mit fjernesyn ´af sig selv´, senere på en cafe et TV imens min finger kun rører ved lydknappen, så pludseligt ser jeg, at den viser en anden kanal uden min personligt indblanding. Senere idag jeg har har tre aftaler med nogen/noget men, hvor deres beskeder om et tidspunkt på min telefon har forkerte tal sådan, at denne abnormali virker ifølge deres reaktioner ubevidst... Jeg synes, at når disse overraskelser for mig sker, som derfor ikke er alvidende, så - Ja tak for den slags åndelige gaver, der ligesom på et ur viser hvor om gudsriget, jeg Er.
Du har nævnt et eller andet Paulus citat om Helligåndens gerninger hurtigere end en selv?
|
|
|
|