annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 16725742
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2470585
Et andet syn 2051706
Åndelig Føde 1874311
Jesu ord 1563989
Galleri
Lidt billeder fra min sidste tur til Israel
Hvem er online?
0 registrerede 441 gæster og 291 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 26 af 29 < 1 2 ... 24 25 26 27 28 29 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#43825 - 18/06/2024 19:53 Re: Adskille stat og kirke? [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7307
Sted: Sydsjælland
Hanskrist citerer mine ord:
Citat:
Hanskrist har fortsat ikke fattet, at jeg så sandelig har oplevelser af det guddommelige, oplevelser, der er det største og det mest vidunderlige i mit liv - men som det - for mig - ville være utilgivelig frækt og svinsk at smøre ind i menneskeord.
og kommenterer dem således:
Citat:
Det var hårde ord om Jesus Kristus og hans brødre og nærmeste disciple og forfatterne til evangelierne og brevene i Nye Testamente.
som om jeg har udtalt mig om ord fra Jesus Kristus og de øvrige, Hanskrist nævner.
Men det har jeg jo ikke!!!

Hanskrists kommentar ligner en bevidst fejlfortolkning af mine ord.
Og hvis det ikke er en bevidst fordrejning af mine ord, da vil jeg anbefale ham at læse dét, han citerer mig for én gang mere - og tænke sig om.

Jeg respekterer andres tro.

Jeg har min tro - enten den så bliver respekteret eller ikke:
Jeg fornemmer det guddommelige og det guddommelige i alt.
Det gør mig ikke spekulativ, men kærlig, overfor alt.
Det oplevede jeg, første gang jeg mødte Jesus Kristus.
Men det tog mig tid at rumme det, selv om det jo egentlig er så enkelt, som noget kan være:
Elsk det guddommelige vidunder: Verden
heart

Arne heart smiler
Top Svar Citer
#43826 - 18/06/2024 23:21 Re: Adskille stat og kirke? [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3741
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

oplevelser af det guddommelige
, oplevelser, der er det største og det mest vidunderlige i mit liv - men som det - for mig - ville være utilgivelig frækt og svinsk at smøre ind i menneskeord.


Jesus Kristus og hans brødre og alle nærmeste venner, disciplerne, gjorde ikke andet end at viderebringe deres guddommelige oplevelser i menneskeord, det sprog man bruger for at blive forstået.

Paulus gjorde det samme - ja alle forfattere til Nye Testamente gjorde det samme.

Ja alle kristne gør det samme.

Mest almindelige måde at viderebringe sine guddommelige oplevelser er at bruge det menneskelige sprog. Det gjorde Jesus Kristus og Paulus og disciplerne og forfatterne til Nye Testamente.

Men dette er svinsk og utilgiveligt.

Hvad Jesus Kristus har gjort er svinsk og utilgiveligt.

Og her er mere Anti Jesus Kristus:

Citat:
Brugen af ordet: Gud er for mig en fornedrelse af det guddommelige til en menneskelignende mandsperson.

Som jeg oplever det, kan man intet sige om det guddommelige


Jesus Kristus har fornedret det guddommelige ved at tale om Gud igen igen igen i vi menneskers liv.

Hvorfor pokker gjorde Jesus Kristus dette når man intet kan sige om det guddommelige.

Og hvorfor gjorde Paulus det og alle forfattere til Nye Testamente det, når man intet kan sige om det guddommelige.

Og de gjorde det ovenikøbet i det sprog mennesker talte, altså i helt almindelige menneskerord blev det talt og formuleret.

Hvor er det svinsk og utilgiveligt ifølge Arne.

Skulle Jesus Kristus og Paulus og disciplerne og forfatterne til Nye Testamente have holdt deres kæft. Ja ifølge Arne var det svinsk af dem at tale og skrive om deres guddommelige oplevelser i det sprog folk brugte, i menneskerord.


Jeg har ondt af dig Arne - du kan simpelthen ikke længere overskue hvad du selv skriver.

Men vær klar over at jeg aldrig glemmer det.

Og hvorfor det?

Jo fordi du er så Anti Jesus Kristus agtigt som et menneske kan være og nu er han også svinsk og har gjort noget der er utilgiveligt ifølge Arne.

Du er simpelthen en idiot når du oveni at du kalder Jesus Kristus svinsk for at have åbnet sin kæft og talt om det guddommelige og du påstår han har fornedret det guddommelige og at man intet kan sige om det guddommelige - dog Jesus Kristus og Paulus og disciplerne og forfatterne til Nye Testamente gjorde ikke andet, men de skulle have holdt deres kæft. At de begyndte at tale og skrive om deres guddommelige oplevelser var svinsk gjort og utilgiveligt.


Du er skør!! Du er skør Arne!!!

Du er virkelig gået hen og blevet en idiot i dit evindelige agnostiske selvmodsigende meningsløse nonsens. Hvad du skriver gir jo overhovedet ingen mening.



-0-0-0-

Citat:
Arne:

Det gør mig ikke spekulativ, men kærlig, overfor alt.



Er det at være kærlig overfor alt, at kalde Jesus Kristus for svinsk og have gjort noget utilgiveligt og at have fornedret det guddommelige.

Er det at være kærlig overfor alt, at kalde alle kristne for svinske og for at have gjort noget utilgiveligt og at have fornedret det guddommelige???


At det er hvad du mener om Jesus Kristus og Paulus og disciplerne og forfatterne til Nye Testamente og alle kristne er sådan set for mig iorden, det kan jeg godt respektere at du mener sådan selv om det ikke er at være kærlig - men der hvor kæden hopper af for dig er at du samtidigt vil flage med et Jesus Kristus Ikon

Dette er manipulation og groft misbrug af Jesus Kristus - du manipulerer dine omgivelser mand.

Du har ingen spirituel intelligens og du burde simpelthen holde din bøtte med noget du ikke har intelligensen til at forstå.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#43827 - 19/06/2024 00:24 Re: Adskille stat og kirke? [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7307
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, du er jo en svindler, når du nu - fuldt bevidst! - søger at lave mine ord om til, at jeg vil bestemme, hvad andre må og ikke må i omtalen af det guddommelige - på trods af, et jeg helt klart og umisforståeligt har erklæret, at det ikke er min hensigt.
Citat:
som om jeg har udtalt mig om ord fra Jesus Kristus og de øvrige, Hanskrist nævner.
Men det har jeg jo ikke!!!
Som jeg ser denne debat mellem os to, så udviser du - som jeg tror, enhver kan se - en virkelig uhyggelig mangel på ærlighed - åbenbart for at tilfredsstille dine følelser.
Alligevel ser jeg debatten som nyttig, idet den har ført mig til at blive endnu en tak mere afklaret samt at udtrykke min tro endnu klarere, end jeg troede muligt - en kvalitet i Trosfrihed.dk, som jeg ofte har glædet mig over blinker

Arne.
Top Svar Citer
#43828 - 19/06/2024 08:12 Re: Adskille stat og kirke? [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3741
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

oplevelser af det guddommelige, oplevelser, der er det største og det mest vidunderlige i mit liv - men som det - for mig - ville være utilgivelig frækt og svinsk at smøre ind i menneskeord.


Jesus Kristus og hans brødre og disciplerne og Paulus som de øvrige forfattere til Nye Testamente gør ikke andet end hvad der efter din mening er utilgiveligt frækt og svinsk.

Jesus Kristus og hans brødre og disciplerne og Paulus som de øvrige forfattere til Nye Testamente fornedrer det guddommelige efter din mening.


Jesus Kristus og hans brødre og disciplerne og Paulus som de øvrige forfattere til Nye Testamente gør det du mener man ikke kan, nemlig at sige noget om det guddommelige.

Du er 100% i alle dine skriverier og agnostiske meninger om tingene i direkte opposition til Jesus Kristus og hans brødre og disciplerne og Paulus som de øvrige forfattere til Nye Testamente og ja alle kristne.

Jeg har ikke sagt du vil bestemme men jeg har videregivet din mening om tingene. Og når vi har at din mening om det religiøse spirituelle åndelige åbenbaringer er så Anti Jesus Kristus som noget kan være - jeg har ikke hos nogen fundet så gennemført Anti Jesus Kristus holdning som hos dig Arne.

Alt dette er for mig okay - men der hvor kæden hopper af for dig er at du fandeme side om side med dine igennem mange år agnostiske Anti Jesus Kristus synspunkter der vil du flage også med et Jesus Kristus Ikon.

Dette er manipulation og groft misbrug af Jesus Kristus. Han kan åbenbart bruges til alt også til det modsatte hvad han har beriget verden med og er blevet religionshistorisk verdenskendt og anerkendt for.

Dette er så selvmodsigende og meningsløst non'sens og ja misbrug af Jesus Kristus og manipulation med alle mennesker.

Derfor råber jeg op.

At du tilsyneladende er total idiot på området og uden Spirituel Intelligens ifølge dig selv kan jeg åbenbart ikke ændre på men det er min forbandede pligt på en debat portal at påtale dit misbrug af Jesus Kristus og din forsøg på at manipulere dine omgivelser.


Du er jo også agnostiker og det sidste Jesus Kristus og hans brødre og disciplerne og Paulus som de øvrige forfattere til Nye Testamente var er agnostiker, de er/var det stik modsatte.

Du lader til at være faldet til ro med at du mener det stik modsatte af Jesus Kristus og ikke bare det, du mener også han har fornedret det guddommelige og gør noget man ikke kan, som ifølge dig er utilgiveligt frækt og svinsk.

Dette er din mening om tingene.

Men da du ingen Spirituel Intelligens overhovedet er i besiddelse af kan du på samme tid finde på at flage med et Jesus Kristus Ikon.

Dette er så selvmodsigende non'sens at det skriger til himlen, en af forklaringerne på at du gør det er din totale mangel på Spirituel Intelligens.

Men det er nok ikke hele forklaringen, du vil også gerne manipulere dine omgivelser og fremstille dig selv som en der står Jesus Kristus og den ortodokse kirke meget nær i sympati, men dette er den største svindelnummer jeg nogensinde har været udsat for af forstillelse og løgn.

Husker hvor glad jeg blev første gang du kom frem med dit Jesus Kristus Ikon. Jeg fik et chok da jeg opdagede at du var en tom tønde der buldrede og larmede, du vidste intet om hvorfra i kristendommen den teologiske og kristologiske legitimitet for, og mening med, disse Jesus Kristus Ikon'er fandtes. Du var helt blank.

Du havde bare slugt råt alt det med Jesus Kristus Ikon'erne uden at forstå hvor i Nye Testamente de henter deres mening og teologiske og kristologiske legitimitet.

Straks var jeg klar over at du overhovedet ingen Spirituel Intelligens var i besiddelse af og årene som er gået siden har demonstreret dette i al sin tydelighed og helt grotesk her på det seneste i forbindelse med vores verserende debat her.

Du er det menneske jeg mindst forstår og har færrest overhovedet sympatier for i forbindelse med hvad du repræsenterer, står for og giver udtryk for.

Og mht det meget spændende område det religiøse spirituelle åndelige er der intet at hente hos dig.

Så ikke så mærkeligt at når jeg skriver som kristen og Paulus åndsfrænde at du hævder det er intetsigende og blot svulstige ord - det er jo præcist også din mening om den kristne spiritualitet. Alt det du ikke kan fordrage er det Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt og anerkendt for at have beriget verden med.

Men da du ingen Spirituel Intelligens har opdager du ikke at dine synspunkter er så Anti Jesus Kristus agtige at det medfører selvmodsigende meningsløst non'sens i det øjeblik du hævder at stå den ortodokse kirke nær og du flager med et Jesus Kristus Ikon.

Det religiøse spirituelle åndelige er slet ikke dig at skrive om da du ikke forstår hvordan tingene hænger sammen og du intet overblik har.

Du skriver på en sådan måde at alle med interesse for kristendommens trosliv og dets SPIRITUALITET og ja i det hele taget folk med interesse for det religiøse spirituelle åndelige må flygte herfra da der jo ingen boller er i suppen, hverken kød eller melboller, der er ikke engang kraft og næring i suppevæsken.

Religiøst set og spirituelt åndeligt har du ødelagt meget for mange mennesker.

Vore veje krydsede hinanden for nu godt 20 år siden og straks du stiftede bekendtskab med mine skriverier blokerede du mig og du troede også de andre navnkundige debattører havde gjort det samme, men tværtimod lå jeg i privat mail korrespondance med ihvertfald tre af de dygtigste.

Kan du overhovedet ikke finde noget godt at sige om det Arne præsenterer os for og repræsenterer?

Det vil jeg tænke over.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#43829 - 19/06/2024 11:51 Re: Adskille stat og kirke? [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7307
Sted: Sydsjælland
Hanskrist fortsætter sine løgne om mig - uanset at jeg klart har påvist, at det er løgne.
Arne.
Top Svar Citer
annonce
Side 26 af 29 < 1 2 ... 24 25 26 27 28 29 >


Seneste indlæg
Tro
af Hanskrist
26/06/2024 19:11
Vigtige præciseringer
af somo
25/06/2024 05:28
Hvorfor omtales guds ånd ikke som en ham?
af Anonym
25/06/2024 01:23
Adskille stat og kirke?
af Anonym
22/06/2024 01:59
Eid al-Adha
af somo
15/06/2024 08:44
Nyheder fra DR
25-årig mand dræbt med knivstik i Viby
26/06/2024 21:27
Dyreste Harry Potter-genstand nogensinde..
26/06/2024 21:25
To kjoler båret af prinsesse Diana forv..
26/06/2024 20:57
Ekspræsident idømt 45 års fængsel
26/06/2024 20:37
DMI varsler om kraftig regn og lokale sk..
26/06/2024 20:33
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
25-årig mand er blevet dræbt med knivs..
26/06/2024 19:33
Akvarel fra 1997 bliver dyreste Harry Po..
26/06/2024 19:33
Minister anerkender ikke regeringens tal..
26/06/2024 19:33
Læger opfordres til kun at udskrive ken..
26/06/2024 19:33
Honduras' ekspræsident idømmes 45 års..
26/06/2024 19:33