Howard Gardner der begyndte med de 7 Intelligenser er ihvertfald oppe på nu 9 forskellige Intelligenser og et af disse er den Spirituelle Intelligens.
Og når du selv ligefrem skriver at du ingen erfaringer og viden har om det religiøse spirituelle åndelige så må vi jo gå udfra at du mener hvad du skriver.
Og hvad du selv skriver svarer jo så også til de erfaringer jeg har gjort med dig om at du ikke forstår dig på alle de forhold der hører ind under den Spirituelle Intelligens.
Det er jo ikke mig der begyndte at hævde dette hårdnakket men dig selv:
Arne:
Brugen af ordet: Gud er for mig en fornedrelse af det guddommelige til en menneskelignende mandsperson.
Som jeg oplever det, kan man intet sige om det guddommelige
Det er jo din egen bekendelse, hvor jeg bare i alt alt for mange år ikke har kunnet tro dette var sandt, fordi jeg tiltænkte dig, at du da måtte som de fleste mennesker have også Spirituel Intelligens.
Så jeg undskylder at jeg ikke har taget til efterretning dine egne ord om at det har du ikke.
Fejlen er min, jeg burde have lyttet til hvad du skrev og ikke være blevet så overrasket da jeg begyndte at opdage du var blank - for det havde du jo skrevet sort på hvidt i flere år at du var blank, ingen erfaringer og viden havde såvidt det religiøse spirituelle åndelige liv.
Din fejlslutning er så at fordi du er blank eller idiot på området, så tror du også alle andre mennesker er dette.
Og da du ikke ejer Spirituel Intelligens vil det jo ikke hjælpe af give eksempler på Spirituel Intelligens - erfaring og viden.
Det ville være som at spille musik for en tonedøv eller vise et menneske der er blind en videofilm.
Men du må da være glad for at det endelig er gået op for mig at dine ord om dig selv er sande.
Også Paulus var inde på at der var mennesker uden Spirituel Intelligens - Åndelig Intelligens og at disse ikke ville kunne tage imod (have erfaringer med) eller forstå (have viden om) det guddommelige og religiøse spirituelle åndelige der gør sig gældende hvis tar imod Gud i Jesus Kristus.
-0-0-
Men det er chokerende for mig at det er fat med dig som du selv skriver, jeg har ondt af dig Arne (iøvrigt har jeg bedt for dig flere gange igennem årene - da dit åndelige mørke, formørkede tilværelse, bekymrer mig).
Men disse dine Anti Jesus Kristus udtalelser skal ikke stå alene, derfor har jeg råbt op.
Arne:
Brugen af ordet: Gud er for mig en fornedrelse af det guddommelige til en menneskelignende mandsperson.
Som jeg oplever det, kan man intet sige om det guddommelige