annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 16918907
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2480717
Et andet syn 2055638
Åndelig Føde 1910551
Jesu ord 1565045
Galleri
Mad for sjov
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 531 gæster og 123 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 24 af 29 < 1 2 ... 22 23 24 25 26 28 29 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#43814 - 17/06/2024 13:28 Re: Adskille stat og kirke? [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7320
Sted: Sydsjælland
Nu har Hanskrist i indlæg efter indlæg ført sit "korstog" i mod mig, fordi jeg intet siger om guddommeligheden i Jesus Kristus, og Hanskrist har stadig ikke forstået, at det skyldes ydmyg ærbødighed overfor noget, der for mig er så ufattelig stort, at intet menneske - undtagen mennesket Jesus Kristus - kan rumme det.

Det mener Hanskrist dog åbenbart, at han kan.
Men indtil nu har han ikkke ytret noget, der gør andet indtryk på mig end - for mig at se - mislykkede forsøg på at hæve sig selv op i det guddommelige.

Arne.
Top Svar Citer
#43815 - 18/06/2024 00:15 Re: Adskille stat og kirke? [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3746
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

Nu har Hanskrist i indlæg efter indlæg ført sit "korstog" i mod mig, fordi jeg intet siger om guddommeligheden i Jesus Kristus, og Hanskrist har stadig ikke forstået, at det skyldes ydmyg ærbødighed overfor noget, der for mig er så ufattelig stort, at intet menneske - undtagen mennesket Jesus Kristus - kan rumme det.


"at intet menneske - undtagen mennesket Jesus Kristus - kan rumme det"

Hvis du mener det så eksisterer der ingen kristendom. Hvis du ekskluderer vi mennesker fra at Gud kommer til os, vi møder Gud i Jesus Kristus, så er der ingen mennesker nogensinde der kan være kristne og ja kristendommen eksisterer ikke.

Du er virkelig en idiot på teologi - du har ikke forstået de mest elementære grundlæggende forhold.

I Jesus Kristus kommer Gud til os - Jesus Kristus har sgu da ikke Gud for sig selv - som om han er den eneste der skal kunne vide noget om Gud.

Har du overhovedet læst i Nye Testamente??

Næppe - ihvertfald forstår du ingenting overhovedet.

Så måske ikke så mærkeligt du kan skrive så idiotisk som følger, simpelthen fordi du ingenting overhovedet forstår:


Citat:
Arne:

Den Kristus Ikon, jeg viser, betyder rigtig meget for mig, for den yder netop de kvaliteter i kristendommen, jeg sætter allermest pris på.





Brugen af ordet: Gud er for mig en fornedrelse af det guddommelige til en menneskelignende mandsperson.

Som jeg oplever det, kan man intet sige om det guddommelige,



Du er et kæmpe stort vrøvlehoved - du aner overhovedet ikke hvad du taler om.

Teologi og kristendom, og ja Einstein citaterne også, har du fuldstændig misforstået.

-0-0-

Nu er det på tide vi slipper dit intetsigende nonsense.

Hvorfor jeg imorgen vil præsentere det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET.

Efter at have hørt på Arne's intetsigende meningsløse og selvmodsigende snak og hans evindelige ringeagt vi mennesker lad os så imorgen få kigget på det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET så smukt som det er - den gave det er til vi mennesker.

Mens vi venter så lad os lige høre at Paulus (såvel som Jesus Kristus siger det modsatte af hvad Arne hævder):

Citat:
Hvad intet øje har set og intet øre hørt,

og hvad der ikke er opstået i noget menneskes hjerte,

det, som Gud har beredt for dem, der elsker ham,

det har Gud åbenbaret for os ved Ånden. Thi Ånden ransager alt, selv Guds dybder. For hvem ved, hvad der bor i mennesket, undtagen menneskets egen ånd? Således ved heller ingen anden end Guds ånd, hvad der bor i Gud. Vi har ikke fået verdens ånd, men Ånden fra Gud, for at vi skal vide, hvad Gud i sin nåde har givet os. Og om dette taler vi ikke med ord, som menneskelig visdom har lært os, men med ord, som Ånden har lært os, og vi tolker det åndelige for åndelige.


"og vi tolker det åndelige for åndelige"



Altså kun mennesker der har religiøse spirituelle åndelige erfaringer om at have mødt Gud i Jesus Kristus kan vi tale med om tingene. Mennesker der ingen religiøse spirituelle åndelige erfaringer har kan vi selvfølgelig ikke tale med om de her forhold.

Arne ved ingenting (han er jo også agnostiker) men der er heldigvis milliarder af kristne der gør. Ingen kristne er agnostiker og det sidste Jesus Kristus og Paulus er, er agnostiker. De siger det stik modsatte af hvad Arne siger:

Citat:
Brugen af ordet: Gud er for mig en fornedrelse af det guddommelige til en menneskelignende mandsperson.

Som jeg oplever det, kan man intet sige om det guddommelige


Selvfølgelig kan vi det og Jesus Kristus og Paulus gjorde ikke andet.

Det der er skræmmende er hvor meget opmærksomhed en meget uinteressant og teologisk ubegavet menneske som Arne har fået lov til at fylde på Trosfrihed.

Jeg tør slet ikke tænke på hvor spændende Trosfrihed kunne have været hvis Arne bare havde været normal teologisk begavet - men manden er jo fuldstændig blank. Forstår ikke en bønne. Men nu er han jo så ej heller kristen så måske også begrænset hvad vi kan forvente.

Lad os glemme Arne og imorgen overlade ordet til folk med forstand på det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET.

Hos Arne bliver vi ikke klogere på noget som helst. Tværtimod gør han os dummere.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#43817 - 18/06/2024 11:58 Re: Adskille stat og kirke? [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7320
Sted: Sydsjælland
Det bliver da spændene at se, hvad Hankrists Gud siger til Hanskrist - om mig.
Bliver dét mon også: "Idiot"? blinker
Arne smiler
Top Svar Citer
#43818 - 18/06/2024 12:39 Re: Adskille stat og kirke? [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3746
Sted: Nørresundby
Da du ikke kan matche noget fagligt sagligt og interessant forfalder du altid til personfnidder

Og tilfældigvis skal vi nu ikke længere være beskæftiget med dit intetsigende selvmodsigende non'sens og vrøvl af dogmatisk agnosticisme som du har fyldt Trosfrihed med igennem alle dine år

Og som gør stedet rasende uinteressant for mennesker der er spirituelt interesserede og religiøst søgende.

Jeg har altid været rystet over din uvidenhed om teologi og spiritualitet og mystik.

Første gang jeg blev rystet var i forbindelse med din Jesus Kristus Ikon oplevelse

Du anede simpelthen ingenting om hvor vi finder disse Jesus Kristus Ikon'ers teologiske kristologiske legitimitet og mening fra i Nye Testamente.

Hvilket er så levende smukt beskrevet hos Paulus og jeg troede du kendte disse steder, men nej du anede ingenting, du var helt blank.

Jeg har aldrig mødt et menneske der skilter med et Jesus Kristus Ikon og så samtidigt er fuldstændig uvidende om kristen teologi og som ovenikøbet kan skrive som følger her:

Citat:
Brugen af ordet: Gud er for mig en fornedrelse af det guddommelige til en menneskelignende mandsperson.

Som jeg oplever det, kan man intet sige om det guddommelige



-0-0-

Hvis Trosfrihed havde mange debattører du kunne ikke være en trussel imod et interessant Trosfrihed, men du tegner Trosfrihed med dine ufattelige mange indlæg - se selv hvor mange du har skrevet, fordi vi er så få debattører.

Dengang i 2008 udgjorde du ikke nogen trussel fordi her var mange dygtige debattører. Også med interesse for kristendom og spiritualitet.

Men i dag fylder din uinteressante agnosticisme og din NON SPIRITUALITET simpelthen for meget.

Folk i dag er simpelthen så optaget af alle de religiøse spirituelle åndelige spørgsmål og ja SPIRITUALITET - men det fejer du væk både ved at afvise muligheden og ved at du teologisk og religiøst spirituelt åndeligt ingen forståelse overhovedet udviser.

Og begynder jeg at drøfte disse spørgsmål og fremfører hvad Paulus har sagt herom, så er det svulstige intetsigende ord og du begynder al din personfnidder om at det er min alene personlige mærkelige form for kristendom, selv om det er Paulus der skriver sort på hvidt de ting du benægter og ringeagter, latterliggør og som også Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt og anerkendt for at have beriget verden med.


Husker hvordan det med fed skrift medførte at du opførte dig skørt overfor mig og gjorde mig til grin fordi det ingen steder hørte hjemme:

Citat:
Hvad intet øje har set og intet øre hørt,

og hvad der ikke er opstået i noget menneskes hjerte,

det, som Gud har beredt for dem, der elsker ham,

det har Gud åbenbaret for os ved Ånden. Thi Ånden ransager alt, selv Guds dybder. For hvem ved, hvad der bor i mennesket, undtagen menneskets egen ånd? Således ved heller ingen anden end Guds ånd, hvad der bor i Gud. Vi har ikke fået verdens ånd, men Ånden fra Gud, for at vi skal vide, hvad Gud i sin nåde har givet os. Og om dette taler vi ikke med ord, som menneskelig visdom har lært os, men med ord, som Ånden har lært os, og vi tolker det åndelige for åndelige.



Jeg var ikke rigtig klog og jeg var til grin at jeg kunne finde på at påstå dette og ihvertfald det fandtes ifølge dig ikke i kristendommen en sådan tale om at vi mennesker havde Guds Ånd. Du opførte dig totalt skørt overfor mig som om jeg der havde afsløret mig selv som helt ved siden af alt og alle.

Og hvad finder vi så i Nye Testamente hos Jesus Kristus og Paulus (som Jung elsker) jo at kristendom er grundlagt på at vi som Guds Børn har Guds Ånd.



-0-0-0-

Det kan skyldes en hjerneblødning eller at visse områder af din hjerne af den ene eller anden grund er lagt ned, ikke fungerer. Noget tyder på det, fordi der simpelthen er nogle ting stort set alle mennesker har erfaringer med som du sjovt nok er total blind overfor og uvidende om.

Jeg tror mere og mere at SPIRITUALITET afhænger af hvordan HJERTE og HJERNE formår at arbejde sammen. Hjertet vores indre sjæls liv og Hjernen vores sans og forståelse for vores omgivelser. Og tænk nu hvis denne kommunikation slet ikke eksisterer i dit liv - så er der jo kun tilbage forundringen over at verden er og ingen tanker og erfaringer om hvordan det er at være i det her vidunderlige liv. Og nøjagtig også her du er blank og din agnosticisme kommer og dækker over at du er blank - befinder dig i et mørke af uvidenhed om de religiøse spirituelle åndelige erfaringer og spørgsmål.


Hvorfor er det så svært for dig at acceptere at for Arne er der ingen viden erfaringer og forståelse vi mennesker kan have af det religiøse spirituelle åndelige.

Arne siger jo selv at han er agnostiker og at han lever i uvidenhed, uden erfaringer, det religiøse spirituelle åndelige som Jesus Kristus og Paulus grundlægger kristendommen på.

Citat:
Brugen af ordet: Gud er for mig en fornedrelse af det guddommelige til en menneskelignende mandsperson.

Som jeg oplever det, kan man intet sige om det guddommelige


Tro dog på hvad Arne skriver HansKrist - det er jo nok ikke for sjovt at Arne skriver det, men fordi han selv er stillet i samme uvidenhed.

Både Paulus og Jesus Kristus og alle kristne taler om Gud som det vigtigste og mest centrale og selvfølgeligste af alt og de beskriver det guddommelige og åndelige som værende troens grundlag.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#43819 - 18/06/2024 13:55 Re: Adskille stat og kirke? [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7320
Sted: Sydsjælland
Nå da, så Hanskrists Gud sagde ikke noget til Hanskrist om mig blinker
Arne.
Top Svar Citer
annonce
Side 24 af 29 < 1 2 ... 22 23 24 25 26 28 29 >


Seneste indlæg
Tro
af Arne Thomsen
29/06/2024 17:06
MIRAKLET
af Anonym
29/06/2024 16:50
Blanke sider
af Tikka
29/06/2024 12:44
Vigtige præciseringer
af somo
28/06/2024 07:25
Hvorfor omtales guds ånd ikke som en ham?
af Tikka
27/06/2024 23:59
Nyheder fra DR
'Vi nailer den' - se den danske fodboldf..
29/06/2024 17:35
Forsvarsministeriet afviser Putins påst..
29/06/2024 17:20
Kongeparret er ankommet til Grønland
29/06/2024 16:10
De første gæster er strømmet til Rosk..
29/06/2024 14:46
Eksplosion ved smykkeforretning i Valby
29/06/2024 14:26
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Ny skovbrand nær Athen udløser varsel ..
29/06/2024 15:49
Forsvarsministeriet afviser Putins påst..
29/06/2024 15:49
Kraftige regnbyger med skybrudsintensite..
29/06/2024 15:49
Kongeparret har indledt deres besøg i G..
29/06/2024 15:49
K: Lad private vagter transportere fange..
29/06/2024 15:49