Arne:
oplevelser af det guddommelige, oplevelser, der er det største og det mest vidunderlige i mit liv - men som det - for mig - ville være utilgivelig frækt og svinsk at smøre ind i menneskeord.
Jesus Kristus og hans brødre og disciplerne og Paulus som de øvrige forfattere til Nye Testamente gør ikke andet end hvad der efter din mening er utilgiveligt frækt og svinsk.
Jesus Kristus og hans brødre og disciplerne og Paulus som de øvrige forfattere til Nye Testamente fornedrer det guddommelige efter din mening.
Jesus Kristus og hans brødre og disciplerne og Paulus som de øvrige forfattere til Nye Testamente gør det du mener man ikke kan, nemlig at sige noget om det guddommelige.
Du er 100% i alle dine skriverier og agnostiske meninger om tingene i direkte opposition til Jesus Kristus og hans brødre og disciplerne og Paulus som de øvrige forfattere til Nye Testamente og ja alle kristne.
Jeg har ikke sagt du vil bestemme men jeg har videregivet din mening om tingene. Og når vi har at din mening om det religiøse spirituelle åndelige åbenbaringer er så Anti Jesus Kristus som noget kan være - jeg har ikke hos nogen fundet så gennemført Anti Jesus Kristus holdning som hos dig Arne.
Alt dette er for mig okay - men der hvor kæden hopper af for dig er at du fandeme side om side med dine igennem mange år agnostiske Anti Jesus Kristus synspunkter der vil du flage også med et Jesus Kristus Ikon.
Dette er manipulation og groft misbrug af Jesus Kristus. Han kan åbenbart bruges til alt også til det modsatte hvad han har beriget verden med og er blevet religionshistorisk verdenskendt og anerkendt for.
Dette er så selvmodsigende og meningsløst non'sens og ja misbrug af Jesus Kristus og manipulation med alle mennesker.
Derfor råber jeg op.
At du tilsyneladende er total idiot på området og uden Spirituel Intelligens ifølge dig selv kan jeg åbenbart ikke ændre på men det er min forbandede pligt på en debat portal at påtale dit misbrug af Jesus Kristus og din forsøg på at manipulere dine omgivelser.
Du er jo også agnostiker og det sidste Jesus Kristus og hans brødre og disciplerne og Paulus som de øvrige forfattere til Nye Testamente var er agnostiker, de er/var det stik modsatte.
Du lader til at være faldet til ro med at du mener det stik modsatte af Jesus Kristus og ikke bare det, du mener også han har fornedret det guddommelige og gør noget man ikke kan, som ifølge dig er utilgiveligt frækt og svinsk.
Dette er din mening om tingene.
Men da du ingen Spirituel Intelligens overhovedet er i besiddelse af kan du på samme tid finde på at flage med et Jesus Kristus Ikon.
Dette er så selvmodsigende non'sens at det skriger til himlen, en af forklaringerne på at du gør det er din totale mangel på Spirituel Intelligens.
Men det er nok ikke hele forklaringen, du vil også gerne manipulere dine omgivelser og fremstille dig selv som en der står Jesus Kristus og den ortodokse kirke meget nær i sympati, men dette er den største svindelnummer jeg nogensinde har været udsat for af forstillelse og løgn.
Husker hvor glad jeg blev første gang du kom frem med dit Jesus Kristus Ikon. Jeg fik et chok da jeg opdagede at du var en tom tønde der buldrede og larmede, du vidste intet om hvorfra i kristendommen den teologiske og kristologiske legitimitet for, og mening med, disse Jesus Kristus Ikon'er fandtes. Du var helt blank.
Du havde bare slugt råt alt det med Jesus Kristus Ikon'erne uden at forstå hvor i Nye Testamente de henter deres mening og teologiske og kristologiske legitimitet.
Straks var jeg klar over at du overhovedet ingen Spirituel Intelligens var i besiddelse af og årene som er gået siden har demonstreret dette i al sin tydelighed og helt grotesk her på det seneste i forbindelse med vores verserende debat her.
Du er det menneske jeg mindst forstår og har færrest overhovedet sympatier for i forbindelse med hvad du repræsenterer, står for og giver udtryk for.
Og mht det meget spændende område det religiøse spirituelle åndelige er der intet at hente hos dig.
Så ikke så mærkeligt at når jeg skriver som kristen og Paulus åndsfrænde at du hævder det er intetsigende og blot svulstige ord - det er jo præcist også din mening om den kristne spiritualitet. Alt det du ikke kan fordrage er det Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt og anerkendt for at have beriget verden med.
Men da du ingen Spirituel Intelligens har opdager du ikke at dine synspunkter er så Anti Jesus Kristus agtige at det medfører selvmodsigende meningsløst non'sens i det øjeblik du hævder at stå den ortodokse kirke nær og du flager med et Jesus Kristus Ikon.
Det religiøse spirituelle åndelige er slet ikke dig at skrive om da du ikke forstår hvordan tingene hænger sammen og du intet overblik har.
Du skriver på en sådan måde at alle med interesse for kristendommens trosliv og dets SPIRITUALITET og ja i det hele taget folk med interesse for det religiøse spirituelle åndelige må flygte herfra da der jo ingen boller er i suppen, hverken kød eller melboller, der er ikke engang kraft og næring i suppevæsken.
Religiøst set og spirituelt åndeligt har du ødelagt meget for mange mennesker.
Vore veje krydsede hinanden for nu godt 20 år siden og straks du stiftede bekendtskab med mine skriverier blokerede du mig og du troede også de andre navnkundige debattører havde gjort det samme, men tværtimod lå jeg i privat mail korrespondance med ihvertfald tre af de dygtigste.
Kan du overhovedet ikke finde noget godt at sige om det Arne præsenterer os for og repræsenterer?
Det vil jeg tænke over.