annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Blue Mind og Green Mind
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen, Hanskrist 18 gæster og 176 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.

Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:

HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder

Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Adskille stat og kirke?

Citat:
Arne:

Hanskrist har fortsat ikke fattet, at jeg så sandelig har oplevelser af det guddommelige, oplevelser, der er det største og det mest vidunderlige i mit liv - men som det - for mig - ville være utilgivelig frækt og svinsk at smøre ind i menneskeord.

Det var hårde ord om Jesus Kristus og hans brødre og nærmeste disciple og forfatterne til evangelierne og brevene i Nye Testamente.

Jeg er dybt dybt rystet i mit indre over dig og dine udgydelser og grimme ord som du også har brugt om mig.

Du er simpelthen et usympatisk menneske og du manipulerer og misbruger Jesus Kristus på det groveste når du kalder ham og hans brødre og nærmeste disciple og venner for at være utilgiveligt frække og svinske samtidigt med at du flager med et Jesus Kristus Ikon. Du er sgu idiot.

Jeg har altid tænkt at du har en dårlig kontakt til dig selv - derfor disse dine udbrud og at du bliver uvenner med alle mennesker, ikke kan indgå i sammenhænge, fx folkekirken.

Go bedring du gamle - du er tydeligvis ikke dig selv og ihvertfald aner du ikke hvad du skriver, det stritter i øst og vest af meningsløst og selvmodsigende non'sens og vrøvl.

-0-0-0-

Citat:
Arne:

Som jeg oplever det, kan man intet sige om det guddommelige

Hanskrist har fortsat ikke fattet, at jeg så sandelig har oplevelser af det guddommelige

Vrøvl mand - havde du det ville du jo ikke sige det stik modsatte af Jesus Kristus og ej heller være agnostiker.

Du vrøvler simpelthen.

Og ingen mennesker kan have oplevelser uafhængig af den menneskelige sproglige bevidsthed. Så havde du oplevelser af det guddommelige ville du kunne tale med om teologiske forhold og vi andre ville kunne høre du havde religiøse spirituelle åndelige erfaringer og viden og forståelse, spirituel intelligens, men du har jo aldrig overhovedet afsløret at du forstår så meget som de mest grundlæggende forhold. Du kan ikke engang læse Paulus - kristendommens første og største teolog vi har skriftlige vidnesbyrd fra.

-0-0-0-

Jeg er fuldstændig rystet i mit indre over hvad du skriver om alle de mennesker der tager deres SPIRITUALITET seriøst og skriver bøger derom og samles i fællesskab også i Kirken og drøfter deres religiøse spirituelle åndelige erfaringer, deres erfaringer af det guddommelige og deres virkelighed med Gud.

Du er bindegal Arne - at kalde disse menneskers engagement og samtaler med hinanden for svinske.

Hvis der er et menneske der er svinsk er det dig der kan finde på at skrive sådan. Du er simpelthen ikke normalt i dit hoved mand.

-0-0-0-

for din egen skyld så træk disse dine ord tilbage Arne:

Citat:
Arne:

Hanskrist har fortsat ikke fattet, at jeg så sandelig har oplevelser af det guddommelige, oplevelser, der er det største og det mest vidunderlige i mit liv - men som det - for mig - ville være utilgivelig frækt og svinsk at smøre ind i menneskeord.

du er gået helt amok og du skræmmer alle væk fra Trosfrihed hvis du mener det du der skriver om Spiritualitet som idag virkelig er så udbredt i alle samfundslag
Seneste indlæg
Den religiøse spirituelle dimension
af Arne Thomsen
30/03/2025 18:01
Eid-Al-Fitr
af somo
29/03/2025 07:50
Ramadan
af somo
23/03/2025 14:33
Lys
af Arne Thomsen
18/03/2025 15:58
Hvad er meningen?
af Hanskrist
05/03/2025 10:46
Nyheder fra DR
Fire minearbejdere døde efter ulykke i ..
31/03/2025 12:24
Evakuerer bygning efter uheld med saltsy..
31/03/2025 12:01
Myndigheder skal arbejde bedre sammen i ..
31/03/2025 12:00
AaB-spillere undskylder for bytur
31/03/2025 11:51
Franske myndigheder idømmer Apple milli..
31/03/2025 11:49
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Syv mænd er sigtet for grov vold efter ..
31/03/2025 10:21
Fire personer døde efter mineulykke i S..
31/03/2025 10:18
Israel beordrer evakuering af Rafah
31/03/2025 10:06
Politi evakuerer bygning i Taastrup efte..
31/03/2025 09:47
Ida Auken: Derfor har jeg skiftet holdni..
31/03/2025 09:30