annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 17100005
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2487803
Et andet syn 2057257
Åndelig Føde 1930453
Jesu ord 1565446
Galleri
Den store synagoge i Krakow.
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 641 gæster og 189 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 23 af 29 < 1 2 ... 21 22 23 24 25 ... 28 29 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#43809 - 16/06/2024 02:57 Re: Adskille stat og kirke? [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3747
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

Hanskrist, jeg opfatter dig som forsøgende at "tage patent på" Jesus Kristus og dermed på forhånd udelukkende enhver anden opfattelse end netop din.


Nej sikker da noget vrøvl.

Nej jeg er enig med de mange hundrede millioner kristne ja flere milliarder kristne.

Du er i opposition og modsiger alle de mange milliarder kristne igennem at du modsiger Jesus Kristus - alt hvad Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt og anerkendt for.

-0-0-0-

Citat:
Arne:

Det er mit indtryk, at du ikke opfatter, at det er ydmyghed, overfor det guddommelige, der præger mig.

Det gjorde det i øvrigt også - meget inspirerende, synes jeg - for Albert Einstein.


Det er sgu da ikke ydmyghed overfor det guddommelige at hævde følgende:

"Brugen af ordet: Gud er for mig en fornedrelse af det guddommelige til en menneskelignende mandsperson.
Som jeg oplever det, kan man intet sige om det guddommelige"
.


Dette er hovmod og dogmatisk diktatur (det modsatte af ydmyghed) og iøvrigt idioti og Anti Jesus Kristus - at modsige Jesus Kristus og gøre grin med den SPIRITUALITET han har beriget verden med og ja alle milliarder kristne, at hævde følgende - hvor du benægter den virkelighed med Gud samtlige kristne har fx i bøn, følger her:

"Brugen af ordet: Gud er for mig en fornedrelse af det guddommelige til en menneskelignende mandsperson"

Jesus Kristus gjorde ikke andet end at udtale sig om det guddommelige igen igen og at vi skulle lære det guddommelige at kende - Guds Ånd og Guds Riget at kende og iøvrigt den Søn Fader JEG'DU virkelighed med Gud i og ved ÅNDEN vi har. Jesus Kristus var det modsatte af agnostisk (forstå det dog mand). Så følgende udtalelse er så Anti Jesus Kristus agtigt som det kan være:

"Som jeg oplever det, kan man intet sige om det guddommelige."



Ydmyghed overfor det guddommelige er jo netop at vi ikke som dig Arne sætter grænser for Gud - du hævder at Gud og det guddommelige ikke åbenbarer sig overfor vi mennesker og vi derfor ikke kan vide noget og Einstein gør det stik modsatte:

Citat:
My religion consists of a humble admiration of the illimitable superior spirit who reveals himself in the slight details we are able to perceive with our frail and feeble mind.

True religion is real living; living with all one's soul, with all one's goodness and righteousness

We should take care not to make the intellect our god; it has, of course, powerful muscles, but no personality.


Agnosticisme (som du Arne med dine udtalelser er glødende tilhænger af - ja du betegner også dig selv som agnostiker) benægter netop at Gud Åbenbarer sig for os - giver sig til kende for os. Men Einstein giver netop udtryk for at Gud åbenbarer sig selv for os - giver sig selv til kende overfor os: "who reveals himself".

Iøvrigt er det essensen i kristendommen takket være Jesus Kristus hvorigennem SØNNEN ved ÅNDEN - GUD ÅBENBARER sig for os - vi skal netop ikke længere leve ved lovreligion og i uvidenhed om Gud og dermed også os selv, som vi er som Guds Børn med Guds Ånd.

Ovenikøbet tilkender Einstein Gud personality - nøjagtig det du i årevis har gjort grin med.

Modsat dig så ved Einstein hvad han snakker om og han kunne aldrig som i ALDRIG finde på at smøre Jesus Kristus ind i følgende udtalelse:

"Brugen af ordet: Gud er for mig en fornedrelse af det guddommelige til en menneskelignende mandsperson.
Som jeg oplever det, kan man intet sige om det guddommelige"


Vores virkelighed med Gud - skal beskrives og vores dynamiske SØN FADER JEG'DU virkelighed med Gud i og ved og med og gennem ÅNDEN - siger intet om at Gud er en mandsperson - men fortæller om kvaliteten af vores virkelighed med Gud og at Gud har personlighed blandt andet som det bliver åbenbaret i BØN - at Gud taler til os - at Gud åbenbarer og meddeler sig til os på en intim inderlig og meget personlig måde. Som Einstein efter sin debat i medierne i USA med Paul Tillich blev klar over at Gud ikke befinder sig under person planet.


Mange Kærlige Hilsner HansKrist

PS:

Iøvrigt kan brugen af ordet Gud aldrig blive en fornedrelse af det guddommelige til en menneskelignende mandsperson.

Men hvad Jesus Kristus religionshistorisk er verdenskendt og anerkendt for at have beriget verden med - nemlig åbenbaringen af at vores virkelighed med Gud har kvaliteten af den personlige SØN FADER JEG'DU virkelighed med Gud i og ved og gennem ÅNDEN.

Hvis man her ikke forstår det er en kvalitativ beskrivelse af vores virkelighed med Gud så kan man misforstår det teologisk beskrevne som om Gud er en mandsperson - men i samme øjeblik er det ikke Gud da Gud ikke er en endelig afgrænset begrænset skabning som en mandsperson vil være. Såvel som Gud er hævet over køn.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#43810 - 16/06/2024 12:31 Re: Adskille stat og kirke? [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3747
Sted: Nørresundby
Vigtigt at slå fast så har jeg intet imod at Arne mener følgende:

"Brugen af ordet: Gud er for mig en fornedrelse af det guddommelige til en menneskelignende mandsperson.
Som jeg oplever det, kan man intet sige om det guddommelige" citat slut


det jeg råber højt op om er at Arne smører Jesus Kristus ind i disse synspunkter som er så anti Jesus Kristus udsagn at det skriger til himlen.

På en offentlig debat portal skal dette påtales så vi ikke spreder forvirring som Arne gør hvor han på det groveste misbruger Jesus Kristus til at manipulere sine omgivelser med.

Nogen kunne jo have tillid til Arne og tro ham, men det skal man altså ikke lige med hensyn til hvad han her får smurt og fedtet Jesus Kristus ind i.

Iøvrigt igen, så må Arne gerne selv have hvilke som helst synspunkter han ønsker, det er op til hans egen samvittighed og hæderlighed, hvad han står for, men han og ingen andre, skal sprede misinformation og misbruge og manipulere med Jesus Kristus uden at dette bliver påtalt.

Så det er Arne's misbrug af Jesus Kristus jeg råber højt om, så folk ikke bliver bedraget og ført bag lyset af Arne og fx hans måde at bruge Jesus Kristus på.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#43811 - 16/06/2024 17:06 Re: Adskille stat og kirke? [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7320
Sted: Sydsjælland
Hanskrist skriver:
Citat:
Så det er Arne's misbrug af Jesus Kristus jeg råber højt om, så folk ikke bliver bedraget og ført bag lyset af Arne og fx hans måde at bruge Jesus Kristus på.
Mit svar:
Jeg "bruger" ikke Jesus Kristus - fuldt ud menneske og fuldt ud guddommelig - og jeg finder det grænseoverskridende uforskammet som menneske at "kloge sig" på guddommeligheden.

Så Hanskrist, dit "korstog" imod mig ændrer intet - i hvert fald for mit vedkommende blinker

Arne.
Top Svar Citer
#43812 - 16/06/2024 23:13 Re: Adskille stat og kirke? [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3747
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

Den Kristus Ikon, jeg viser, betyder rigtig meget for mig, for den yder netop de kvaliteter i kristendommen, jeg sætter allermest pris på.





Brugen af ordet: Gud er for mig en fornedrelse af det guddommelige til en menneskelignende mandsperson.

Som jeg oplever det, kan man intet sige om det guddommelige,


Jo det er groft misbrug - du bruger Jesus Kristus til at manipulere dine omgivelser fordi det efterfølgende her er så Anti Jesus Kristus som noget kan være:

Brugen af ordet: Gud er for mig en fornedrelse af det guddommelige til en menneskelignende mandsperson.

Som jeg oplever det, kan man intet sige om det guddommelige


Du afviser og latterliggør ikke bare HansKrist men alle jordens milliarder kristne og Jesus Kristus selv

Derfor drop Jesus Kristus, fordi du afviser ham og mener det stik modsatte hvad han står for - og ja du gør grin med ham

Så drop ham -

Du manipulerer og misbruger Jesus Kristus når du mener det stik modsatte ham

-0-0-0-

Nå du følger nok ikke min opfordring da din teologiske forståelse tingene er meget dårlig

Men jeg har gjort min pligt på en debat portal og det er at jeg har råbt op om at du manipulerer med folk gennem at misbruge Jesus Kristus
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#43813 - 17/06/2024 09:40 Re: Adskille stat og kirke? [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3747
Sted: Nørresundby
Hvad laver Jesus Kristus og den ortodokse kristendom over hos Arne med de hans agnostiske synspunkter som vi alle kender gennem Arne's mere og mere ensidige dogmatiske agnosticisme???

Ihvertfald hører de (Jesus Kristus og ortodoks kristendom) ikke hjemme hos Arne da de ikke er agnostiske overhovedet.

Jamen hvorfor skilter og flager Arne så med ortodoks kristendom og Jesus Kristus.

Det er der nok flere årsager til.

Et af årsagerne er at Arne ikke teologisk kan overskue hvad han skriver om det skriger til himlen af selvmodsigende meningsløse synspunkter.

En anden årsag er nok at ville vise verden, omgivelserne, se jeg har skam også forstået kristendommen, selv om jeg i den grad tager afstand fra kristendommen som ingen andre.

Men har Arne nu også det??

Nej


Mange Kærlige Hilsner HansKrist
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 23 af 29 < 1 2 ... 21 22 23 24 25 ... 28 29 >


Seneste indlæg
Hvorfor omtales guds ånd ikke som en ham?
af Anonym
01/07/2024 01:29
SAN
af Anonym
01/07/2024 01:08
Blanke sider
af Anonym
30/06/2024 22:01
MIRAKLET
af Anonym
30/06/2024 14:36
Tro
af Anonym
30/06/2024 13:09
Nyheder fra DR
Grækenland indfører 'barbarisk' seks d..
01/07/2024 20:44
Randers' borgmester efter lovning om mil..
01/07/2024 20:08
Hovednavn på Roskilde Festival er komme..
01/07/2024 19:13
Trumps tidligere chefstrateg starter afs..
01/07/2024 19:09
Myndigheder advarer mod at drikke vandet..
01/07/2024 18:07
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
En dyne af skam havde lagt sig over Mari..
01/07/2024 18:48
Vejret får flere danskere til at bestil..
01/07/2024 18:48
Israel kræver ny evakuering og hævder ..
01/07/2024 18:48
Kristeligt Dagblad mener: Staten skal ik..
01/07/2024 18:48
Disse nye tal burde få vores blod til a..
01/07/2024 18:48