annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 17100005
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2487803
Et andet syn 2057257
Åndelig Føde 1930453
Jesu ord 1565446
Galleri
Forsøg
Hvem er online?
0 registrerede 703 gæster og 226 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 22 af 29 < 1 2 ... 20 21 22 23 24 ... 28 29 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#43802 - 14/06/2024 18:35 Re: Adskille stat og kirke? [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7320
Sted: Sydsjælland
Hanskrist.
Du er kørt fast i en skæv opfattelse af min tro på det ufattelige guddommelige og så Kristus, som fuldt ud menneske og fuldt ud guddommelig.
At denne opfattelse ikke står i Bibelen, ved jeg da godt, og det siger mig noget om de mennesker, der har skrevet Bibelen.

At jeg har - og udtrykker - min tro her på Trosfrihed.dk - på lige fod med alle andre - det bliver du nødt til at affinde dig med.

Albert Einsteins tro har i øvrigt før været drøftet her på Trosfrihed.dk.
Den ligger ikke så langt fra min.

Hvorfor du har så stort et problem med at acceptere trosfrihed, ved jeg ikke, men jeg håber for dig, at du får det løst.

Arne.
Top Svar Citer
#43803 - 14/06/2024 18:59 Re: Adskille stat og kirke? [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3747
Sted: Nørresundby
Du forstår stadig ikke et ord af noget som helst

"Kristus, som fuldt ud menneske og fuldt ud guddommelig."

Var jo iøvrigt mit argument imod dig fordi du nægtede at Jesus Kristus var menneskelig, et menneske. Men det har du åbenbart glemt.


"At denne opfattelse ikke står i Bibelen, ved jeg da godt, og det siger mig noget om de mennesker, der har skrevet Bibelen."

Jo da, dette er skam ganske i overensstemmelse med Nye Testamente fx Paulus.


Du forstår simpelthen ikke hvad det er jeg råber op omkring og hidser mig op over, men jeg gentager gerne indtil det er gået op for dig:



Det drejer sig alene om at du indføjer og smører Jesus Kristus ind i følgende tankegang:



Citat:
Arne:

Brugen af ordet: Gud er for mig en fornedrelse af det guddommelige til en menneskelignende mandsperson.

Som jeg oplever det, kan man intet sige om det guddommelige
,




Det ovenfor er de mest Anti Jesus Kristus udtalelser jeg nogensinde har læst.

Så ikke bare vil du ikke vide af ordet Gud som er det mest centrale ord for at forstå kristendommen og Jesus Kristus.


Dernæst siger du sgu også at man intet kan sige om det guddommelige - jamen så falder verden jo sammen om ørerne på os, for Bibelen og Jesus Kristus gør ikke andet - alt drejer sig derom.

Jeg nægter at tro du nogensinde har læst i Nye Testamente når du kan skrive sådan her:


"Brugen af ordet: Gud er for mig en fornedrelse af det guddommelige til en menneskelignende mandsperson.

Som jeg oplever det, kan man intet sige om det guddommelige"



Einstein kunne aldrig finde på at smøre Jesus Kristus ind i disse tanker. Han behandler Jesus Kristus med respekt og drager ikke Jesus Kristus ind i agnostiske panteistiske tanker som du gør, nej når han nævner Jesus Kristus er det i helt andre spørgsmål, nemlig moralske etiske spørgsmål

Der er simpelthen noget helt fundamentalt du ikke forstår - nemlig at du misbruger Jesus Kristus og manipulerer vi andre med Jesus Kristus altså bruger Jesus Kristus i sammenhænge der intet -INTET overhovedet har med Jesus Kristus at gøre - fordi det er ANTI Jesus Kristus - Jesus Kristus stod for det stik modsatte af hvad du hævder som her:

"Brugen af ordet: Gud er for mig en fornedrelse af det guddommelige til en menneskelignende mandsperson.

Som jeg oplever det, kan man intet sige om det guddommelige"


-0-0-0-0-


Kunne man forestille sig Jesus Kristus sige:

"Brugen af ordet: Gud er for mig en fornedrelse af det guddommelige til en menneskelignende mandsperson."

Kunne man forestille sig Jesus Kristus sige:

"Som jeg oplever det, kan man intet sige om det guddommelige"


Nej nej nej - hvad du har skrevet de sidste mange år er det stik modsatte af alt det Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt og anerkendt for

Du manipulerer og misbruger Jesus Kristus

Du lyver simpelthen - ihvertfald bedrager og manipulerer du dig selv og alle andre mennesker

Og det må simpelthen høre op

Ihvertfald skal det ikke lykkes dig at være så uhæderlig på en debat uden at jeg råber op
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#43804 - 14/06/2024 20:50 Re: Adskille stat og kirke? [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7320
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, jeg skrev:
Citat:
Du er kørt fast i en skæv opfattelse af min tro på det ufattelige guddommelige og så Kristus, som fuldt ud menneske og fuldt ud guddommelig.
At denne opfattelse ikke står i Bibelen, ved jeg da godt, og det siger mig noget om de mennesker, der har skrevet Bibelen.
Det har du tydeligvis stadig ikke forstået - eller du misforstår måske med vilje.

Det er dit problem - ikke mit blinker

Arne.
Top Svar Citer
#43805 - 14/06/2024 23:49 Re: Adskille stat og kirke? [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3747
Sted: Nørresundby
Hvad du skriver her i citationsboksen har intet som i INTET - at gøre med hvad vi drøfter:

Citat:
Arne:

Du er kørt fast i en skæv opfattelse af min tro på det ufattelige guddommelige og så Kristus, som fuldt ud menneske og fuldt ud guddommelig.
At denne opfattelse ikke står i Bibelen, ved jeg da godt, og det siger mig noget om de mennesker, der har skrevet Bibelen.


Den opfattelse er iøvrigt fra Nye Testamente.

Det var dig der påstod Jesus ikke var et menneske og mig der gav dig hvad du nu fremfører, men hvorfor du fremfører det er fuldstændig uforståeligt da det ingen relevans har for hvad vi drøfter.

Ellers må du fortælle hvad det har at gøre med følgende:


Det drejer sig alene om at du indføjer og smører Jesus Kristus ind i følgende tankegang:


Citat:
Arne:

Brugen af ordet: Gud er for mig en fornedrelse af det guddommelige til en menneskelignende mandsperson.

Som jeg oplever det, kan man intet sige om det guddommelige,





Det ovenfor er de mest Anti Jesus Kristus udtalelser jeg nogensinde har læst.

Så ikke bare vil du ikke vide af ordet Gud som er det mest centrale ord for at forstå kristendommen og Jesus Kristus.

Dernæst siger du sgu også at man intet kan sige om det guddommelige - jamen så falder verden jo sammen om ørerne på os, for Bibelen og Jesus Kristus gør ikke andet - alt drejer sig derom.


-0-0-0-

At du smører Jesus Kristus ind i følgende:

"Brugen af ordet: Gud er for mig en fornedrelse af det guddommelige til en menneskelignende mandsperson.

Som jeg oplever det, kan man intet sige om det guddommelige"


Hvad du skriver er så Anti Jesus Kristus som noget kan være

Jesus er ikke agnostiker overhovedet - tværtimod er han det stik modsatte med en insisteren man aldrig har set religionshistorisk nogensinde

Du må gerne mene dit agnostiske snik snak men du kan ikke blande Jesus Kristus ind i det og uden brugen af ordet Gud er der ingen Jesus Kristus eller kristendom

Igen dit agnostiske snik snak er okay men du kan ikke fedte Jesus Kristus ind i den din snik snak som du gør


Hvis du ikke vil svare på dette forhold skal du ikke svare

Endnu har du ikke haft en reaktion på hvad jeg råber højt op om

Enten snakker du 1): personfnidder om HansKrist

2): Og så pludselig om Forklarelsen på Bjerget

3): Og nu Jesus Kristus som fuldt ud menneske og fuldt ud guddommelig.

Hverken 1) og 2) og 3) har noget som helst at gøre med hvad jeg højlydt råber op om

Men vil du ikke svare mig på hvad jeg råber op om og finder på et 4) udenomssnak - så glem det - jeg gider ikke alt dit udenomssnak
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#43808 - 15/06/2024 19:58 Re: Adskille stat og kirke? [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7320
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, jeg opfatter dig som forsøgende at "tage patent på" Jesus Kristus og dermed på forhånd udelukkende enhver anden opfattelse end netop din.
Hvad vi ved om Jesus Kristus, har vi fra Bibelen og lidt flere skrifter, såsom Thomas-evangeliet - alt skrevet af mennesker - og dermed begrænset af dem.

Min tro er jo, at Jesus Kristus fuldt ud var menneske - og tillige fuldt ud er guddommelig.

Jeg ser derfor ingen modsætning mellem Jesus Kristus og så dét, du citerer mig for:
Citat:
Brugen af ordet: Gud er for mig en fornedrelse af det guddommelige til en menneskelignende mandsperson.
Som jeg oplever det, kan man intet sige om det guddommelige.
Jeg kan således intet sige om det guddommelige i Jesus Kristus udover, at det er der.
Det må vel være dét, du misforstår som en påstand om, at det ikke er der.

Det er mit indtryk, at du ikke opfatter, at det er ydmyghed, overfor det guddommelige, der præger mig.

Det gjorde det i øvrigt også - meget inspirerende, synes jeg - for Albert Einstein.

Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (15/06/2024 20:01)
Top Svar Citer
annonce
Side 22 af 29 < 1 2 ... 20 21 22 23 24 ... 28 29 >


Seneste indlæg
Hvorfor omtales guds ånd ikke som en ham?
af Anonym
01/07/2024 01:29
SAN
af Anonym
01/07/2024 01:08
Blanke sider
af Anonym
30/06/2024 22:01
MIRAKLET
af Anonym
30/06/2024 14:36
Tro
af Anonym
30/06/2024 13:09
Nyheder fra DR
Dansk EM-exit og heldagsregn: Charterrej..
01/07/2024 20:55
23-årig dømt for 'kompleks' hvidvasksa..
01/07/2024 20:47
Grækenland indfører 'barbarisk' seks d..
01/07/2024 20:44
Randers' borgmester efter lovning om mil..
01/07/2024 20:08
Hovednavn på Roskilde Festival er komme..
01/07/2024 19:13
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
En dyne af skam havde lagt sig over Mari..
01/07/2024 19:09
Vejret får flere danskere til at bestil..
01/07/2024 19:09
Israel kræver ny evakuering og hævder ..
01/07/2024 19:09
Kristeligt Dagblad mener: Staten skal ik..
01/07/2024 19:09
Disse nye tal burde få vores blod til a..
01/07/2024 19:09