annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 17290342
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2495028
Et andet syn 2059384
Åndelig Føde 1951518
Jesu ord 1566528
Galleri
treram på vej i luften over  Mississippi 1952, uheld i Mexico
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 492 gæster og 308 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 20 af 29 < 1 2 ... 18 19 20 21 22 ... 28 29 >
TrÃ¥d valgmuligheder ↓
« Forrige trÃ¥d
Næste trÃ¥d »
#43788 - 13/06/2024 22:33 Re: Adskille stat og kirke? [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7321
Sted: Sydsjælland
En teolog - husker ikke hvem - har sagt:
Citat:
Kristus var fuldt ud menneske - og fuldt ud Gud.
Bortset fra at jeg vil erstatte ordet Gud med ordet Guddommelig, så er jeg ikke uenig.
Så fald du bare lidt ned på jorden igen Hanskrist blinker
Arne smiler
Top Svar Citer
#43789 - 13/06/2024 22:45 Re: Adskille stat og kirke? [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

På side 16 sagde Arne: "Min anden grundtanke/oplevelse er, at Jesus Kristus er kendetegnet ved kærlighed til alt værende.
Det er jo præcis dét, Kristus siger med sin højre hånd i Kristus Ikonen: Agapó.
Teologisk kunne dette ligne en selvmodsigelse, men så glemmer man da Forklarelsen på Bjerget, der jo hæver Jesus Kristus op over det menneskelige."

Du siger, hvilket jeg endda var enig med dig i pr. erfaring før, at jeg senere her læste din modsigelse: "Nej magen til teologisk vrøvl har jeg da aldrig nogensinde læst. Du modsiger her selve kernen i kristendommen og inkarnationen. Og ja alt hvad vi drister os til at sige om Jesus Kristus. Jesus Kristus er netop ikke hævet over det menneskelige og i så fald må Nye Testamente skrives om."

Igennem (´under´) umenneskelig modgang min medmenneskelighed kommer fra en ´overmenneskelig´ gudsbevidsthed.
Arne snakker imod storhedsvanvid, men min ånd er jo mindre end Guddommens. Jeg kan derfor ikke personligt elske alt, fordi kun ´G´ som et større ubetinget lys sådan klarer sin mægtigt alvidenhed.
Jeg oplever fire livligt på forskellige måder kærlighed som et lys med hverken for lidt eller for meget ego:
Personlig.
Næste.
Uselvisk.
Ubetinget.

Jeg kan ikke være altid kun ubetinget kærlighed, fordi ellers så havde både min krop og jeg brændt væk.


Guddommen er større end alt, som således ligner en forældre og derfor heller ikke ligesom bare seksualitet. Wikipediea: "Agape er i Det nye testamente Guds faderlige kærlighed til menneskene, og den menneskelige kærlighed til Gud. Her regnes agape - i kontrast til eros og fili - som den højeste form for kærlighed."
Arne nævner Agapo, hvilket altså hedder Agape om ikkekønslig, kristen kærlighed! Ok, men så må der vel være de kristne, som rummer mig om Det guddommelige og dog også på en anden måde lignende et ægteskab (min evigt elskede)? Uden bare fysisk sex elsker jeg da åndeligt folket lignende en familie. Derfor i Biblen ´broder´ nævnes vedrørende lighed.
Top Svar Citer
#43793 - 14/06/2024 01:40 Re: Adskille stat og kirke? [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3748
Sted: Nørresundby
LoL

Hvad du der skriver har intet at gøre med hvad vi drøfter. Og endelig har det, så er det jo mit synspunkt du fremhæver - men altså det er slet ikke hvad vi drøfter

Og iøvrigt hjælper det jo ikke at erstatte Gud med ordet guddommelig når du opstår man intet kan sige om det guddommelige


Vi drøfter:

Det drejer sig alene om at du indføjer og smører Jesus Kristus ind i følgende tankegang:

Citat:
Arne:

Brugen af ordet: Gud er for mig en fornedrelse af det guddommelige til en menneskelignende mandsperson.

Som jeg oplever det, kan man intet sige om det guddommelige,


Det ovenfor er de mest Anti Jesus Kristus udtalelser jeg nogensinde har læst.

Så ikke bare vil du ikke vide af ordet Gud som er det mest centrale ord for at forstå kristendommen og Jesus Kristus.

Dernæst siger du sgu også at man intet kan sige om det guddommelige - jamen så falder verden jo sammen om ørerne på os, for Bibelen og Jesus Kristus gør ikke andet - alt drejer sig derom.

Jeg nægter at tro du nogensinde har læst i Nye Testamente når du kan fremføre følgende Anti Jesus Kristus udsagn:

"Brugen af ordet: Gud er for mig en fornedrelse af det guddommelige til en menneskelignende mandsperson.

Som jeg oplever det, kan man intet sige om det guddommelige,"


Arne er det menneske der er mest uenig med Jesus Kristus -

Arne har valgt at tage 100% afstand fra alt det Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt for at have beriget verden med

-0-0-

Men det hele er nu begyndt at blive meningsløst barnligt og uværdigt for mig at debattere med dig - du ved simpelthen ikke hvad du selv taler om - der er jo ingen forstand forståelse og mening længere med inde over hvad du skriver

Det er virkelig langt ude

-0-0-0-

NÃ¥ men

Heldigvis overgår Guds Fred og Guds Kærlighed Kristus udgydt i mit hjerte ved Helligånden der er givet mig alle dine forbandede agnostiske anti Jesus Kristus påstande

Som kristne er vi højt hævede over alle dine usande ugudelige Anti Jesus Kristus påstande

Og jeg håber også at du selv er fri for dine usande ugudelige Anti Jesus Kristus påstande ihvertfald når du sover

For ellers er dit liv jo et 24/7 helvede og du har ingen frelse og fred og Guds Kærlighed Kristus og Himmelsk Guddommelig Salighed som velsignelse og forklarelse i dit liv

Et Guds Barn som alle andre kristne er i Kristus vil du ikke være - men jeg kunne dog ønske for dig at du en dag må lære Jesus Kristus at kende - Gud i Jesus Kristus - erfare dig selv som et Guds Barn - så du kunne begynde at forstå Jesus Kristus Søn Fader Åndelige virkelighed med Gud

Så du kunne blive befriet for dine panteistiske agnostiske vildfarelser hvor du ikke vil vide af og have viden om og forståelse og kendskab til Gud og det guddommelige - som du nægter at tage ind og imod - men bliver ved og ved og ved med at i et agnostisk vanvid at afvise - hvormed du hårdnakket afviser Gud i Jesus Kristus


Alle mennesker med et åndeligt behov - et spirituelt religiøst åndeligt behov skræmmer du væk fra Trosfrihed med dine agnostiske vildfarelser
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#43794 - 14/06/2024 09:55 Re: Adskille stat og kirke? [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3748
Sted: Nørresundby
Jeg gik i seng igår aftes før midnat, vågnede lidt over 1 nat og skrev hvad der står i citationsboksen nedenfor og så gik jeg i seng så forløst og lettet og jeg kunne mærke jeg ville sove som et Guds Barn.

Og ja jeg sov til 9:30 og er fuldstændig udhvilet - den bedste søvn længe.

Nu er jeg 100% sikker på at Arne's Anti Jesus Kristus agnostiske vildfarelser og skriverier er meget skadelige for vi menneskers sundhed og åndelige legeme og SPIRITUALITET.



Citat:
NÃ¥ men

Heldigvis overgår Guds Fred og Guds Kærlighed Kristus udgydt i mit hjerte ved Helligånden der er givet mig alle dine forbandede agnostiske anti Jesus Kristus påstande

Som kristne er vi højt hævede over alle dine usande ugudelige Anti Jesus Kristus påstande

Og jeg håber også at du selv er fri for dine usande ugudelige Anti Jesus Kristus påstande ihvertfald når du sover

For ellers er dit liv jo et 24/7 helvede og du har ingen frelse og fred og Guds Kærlighed Kristus og Himmelsk Guddommelig Salighed som velsignelse og forklarelse i dit liv

Et Guds Barn som alle andre kristne er i Kristus vil du ikke være - men jeg kunne dog ønske for dig at du en dag må lære Jesus Kristus at kende - Gud i Jesus Kristus - erfare dig selv som et Guds Barn - så du kunne begynde at forstå Jesus Kristus Søn Fader Åndelige virkelighed med Gud

Så du kunne blive befriet for dine panteistiske agnostiske vildfarelser hvor du ikke vil vide af og have viden om og forståelse og kendskab til Gud og det guddommelige - som du nægter at tage ind og imod - men bliver ved og ved og ved med at i et agnostisk vanvid at afvise - hvormed du hårdnakket afviser Gud i Jesus Kristus


Alle mennesker med et åndeligt behov - et spirituelt religiøst åndeligt behov skræmmer du væk fra Trosfrihed med dine agnostiske vildfarelser
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#43795 - 14/06/2024 10:27 Re: Adskille stat og kirke? [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

Idag en leder pludseligt ifølge min opfattelse spørger om mine kaffe kontakter nok uden kendskab til min Facebook profils oplysning, hvor jeg p.t. uden et visitkort bare svarede: " Hvilken type kristen er du, fordi jeg ser, at du ryger cigaretter?" Ja, jeg er medlem af folkekirken, siger han. Jeg oplyser, at ligesom dengang hvor Jesus kontroversielt ikke var ligesom den forventet, så idag sker ironosk lignende igen om tingene, det som ikke er ligesom folks forventninger. Han smiler?...
Top Svar Citer
annonce
Side 20 af 29 < 1 2 ... 18 19 20 21 22 ... 28 29 >


Seneste indlæg
Tro
af Hanskrist
03/07/2024 15:31
Hvorfor omtales guds ånd ikke som en ham?
af Anonym
01/07/2024 01:29
SAN
af Anonym
01/07/2024 01:08
Blanke sider
af Anonym
30/06/2024 22:01
MIRAKLET
af Anonym
30/06/2024 14:36
Nyheder fra DR
Tusindvis af amerikanere evakueret i sko..
03/07/2024 21:35
Polsk mand forlænger frivilligt sin var..
03/07/2024 21:34
Mads Pedersen undgår brud efter styrt
03/07/2024 20:29
X's konkurrent har ramt 175 millioner mÃ..
03/07/2024 20:28
Tauson ærgrer sig over lynexit fra Wimb..
03/07/2024 20:00
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Måling: Frankrigs yderste højre får s..
03/07/2024 20:24
Det Hvide Hus: Biden overvejer absolut i..
03/07/2024 20:24
Mangeårig fransk udenrigsminister dør ..
03/07/2024 20:24
Labour er på vej mod et absolut flertal..
03/07/2024 20:24
Landet er havnet i et forfærdeligt rod:..
03/07/2024 20:24