|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Adskille stat og kirke?
|
Du forstår stadig ikke et ord af noget som helst
"Kristus, som fuldt ud menneske og fuldt ud guddommelig."
Var jo iøvrigt mit argument imod dig fordi du nægtede at Jesus Kristus var menneskelig, et menneske. Men det har du åbenbart glemt.
"At denne opfattelse ikke står i Bibelen, ved jeg da godt, og det siger mig noget om de mennesker, der har skrevet Bibelen."
Jo da, dette er skam ganske i overensstemmelse med Nye Testamente fx Paulus.
Du forstår simpelthen ikke hvad det er jeg råber op omkring og hidser mig op over, men jeg gentager gerne indtil det er gået op for dig:
Det drejer sig alene om at du indføjer og smører Jesus Kristus ind i følgende tankegang:
Arne:
Brugen af ordet: Gud er for mig en fornedrelse af det guddommelige til en menneskelignende mandsperson.
Som jeg oplever det, kan man intet sige om det guddommelige,
Det ovenfor er de mest Anti Jesus Kristus udtalelser jeg nogensinde har læst.
Så ikke bare vil du ikke vide af ordet Gud som er det mest centrale ord for at forstå kristendommen og Jesus Kristus.
Dernæst siger du sgu også at man intet kan sige om det guddommelige - jamen så falder verden jo sammen om ørerne på os, for Bibelen og Jesus Kristus gør ikke andet - alt drejer sig derom.
Jeg nægter at tro du nogensinde har læst i Nye Testamente når du kan skrive sådan her:
"Brugen af ordet: Gud er for mig en fornedrelse af det guddommelige til en menneskelignende mandsperson.
Som jeg oplever det, kan man intet sige om det guddommelige"
Einstein kunne aldrig finde på at smøre Jesus Kristus ind i disse tanker. Han behandler Jesus Kristus med respekt og drager ikke Jesus Kristus ind i agnostiske panteistiske tanker som du gør, nej når han nævner Jesus Kristus er det i helt andre spørgsmål, nemlig moralske etiske spørgsmål
Der er simpelthen noget helt fundamentalt du ikke forstår - nemlig at du misbruger Jesus Kristus og manipulerer vi andre med Jesus Kristus altså bruger Jesus Kristus i sammenhænge der intet -INTET overhovedet har med Jesus Kristus at gøre - fordi det er ANTI Jesus Kristus - Jesus Kristus stod for det stik modsatte af hvad du hævder som her:
"Brugen af ordet: Gud er for mig en fornedrelse af det guddommelige til en menneskelignende mandsperson.
Som jeg oplever det, kan man intet sige om det guddommelige"
-0-0-0-0-
Kunne man forestille sig Jesus Kristus sige:
"Brugen af ordet: Gud er for mig en fornedrelse af det guddommelige til en menneskelignende mandsperson."
Kunne man forestille sig Jesus Kristus sige:
"Som jeg oplever det, kan man intet sige om det guddommelige"
Nej nej nej - hvad du har skrevet de sidste mange år er det stik modsatte af alt det Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt og anerkendt for
Du manipulerer og misbruger Jesus Kristus
Du lyver simpelthen - ihvertfald bedrager og manipulerer du dig selv og alle andre mennesker
Og det må simpelthen høre op
Ihvertfald skal det ikke lykkes dig at være så uhæderlig på en debat uden at jeg råber op
|
|
|
|