annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 18535788
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2566533
Åndelig Føde 2193240
Et andet syn 2112644
Så er der linet op... 1694531
Galleri
Kunsten at være stille.
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 154 gæster og 157 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 17 af 50 < 1 2 ... 15 16 17 18 19 ... 49 50 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#42369 - 16/12/2023 19:12 Re: Kritikkens præmisser [Re: Hanskrist]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Det er en fornøjelse at "strides" med dig om tingene heart heart heart heart heart heart heart Er der noget i VML, som skygger for Gud ler Er der noget i kristendommen, som gør det blinker Jeg håber, at vi finder ud af det undervejs i vores studier tommelop Hvad spærer/blokerer forsoningslæren for engel Lad os ikke tale mere om det nu, men komme videre med læsningen = er vi færdige med kritikkens præmisser - en forbemærkning? Har andre noget at sige? Ja, kom gerne på banen Thomas hjælp Jeg glæder mig desuden meget til kapitel 1 - kristendommens grundmotiv - kan næsten ikke vente med at komme igang med det...

Your friend forever

Krishna

PS: Jeg holder (som jeg lagde op til tidligere) alle døre åbne for LYSET/GUD...
Top Svar Citer
#42370 - 16/12/2023 20:26 Re: Kritikkens præmisser [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3895
Sted: Nørresundby
Kæreste Jan Krishna Kærlighedens ABC

heart heart heart

Jeg er rystet over at Gud og SPIRITUALITET slet ikke findes hos Lau Sander Esbensen - i bogen "Gud er Kærlighed" - jeg anede ikke at man kunne være så oprigtig interesseret i religion og kristendom og så være så fattig i Ånden - så udslukt og flad mht til Gud Helligåndens Ekstatiske vidunderlige forunderlige gerninger med os.

Jeg vil sige som Luther sagde når han mødte mennesker som Lau Sander Esbensen og VML mennesker:

det er menneskeligt tankespind, som er uden virkning på hjertets grund. Derfor virker den heller intet, og det følger ingen forbedring, ny skabelse deraf.



Men for Jesus og Paulus og Luther og Paul Tillich og Nicolai Berdyaev og HansKrist har en religiøs position som den VML og Lau Sander Esbensen præsenterer nærmest ingenting at gøre med det essentielle i kristendommen som er Hvidglødende Ekstatisk Entusiasme Helligånds Spiritualitet.

Jeg vil godt sige jeg indtil videre er rystet og hvis der ikke kommer andre boller på suppen senere i bogen er jeg nærmest i CHOK over hvor åndeligt og spirituelt set dødt det er (jeg er ikke blevet ÅNDELIGT set bevæget en eneste gang af at læse i GK) - men lige så dødt det er i Åndeligt Spirituelt forstand lige så meget filosofisk gæt og spekulation består det af:

"som dog er uden virkning på hjertets grund. Derfor virker den heller intet, og det følger ingen forbedring, ny skabelse deraf" Luther

Men det gør bestemt ikke bogen GK dårlig som studie og debat bog - tværtimod er det lige før jeg vil sige heart heart heart


Og det bliver mere og mere tydeligt for mig hvorfor du bevarer dit Krishna engagement - ej heller du kan leve med en troslæres verdensforklaring uden nogen form for SPIRITUALITET overhovedet.


💕✝️❤️☦️💕



Citat:
er vi færdige med kritikkens præmisser - en forbemærkning? Har andre noget at sige?


Ja jeg har noget i tankerne


Men derfor kan du godt tage hul på "Kristendommens Grundmotiv" og husk så at ændre overskriften på indlægget til Kristendommens Grundmotiv.


Mange Kærlige Hilsner HansKrist
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#42371 - 16/12/2023 22:57 Re: Kritikkens præmisser [Re: Hanskrist]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Måske bliver du overrasket over vores TRO/SPIRITUALITET heart heart heart heart heart heart heart Jeg har tænkt på, om du ikke kunne stille din tro/spiritualitet op i punktform, for så kunne vi andre sætte et minus eller plus ud for dem tommelop For mig har læsningen været interessant, spændende og inspirerende, mens du har fundet det tørt og kedeligt? Åndsløst? Jeg kan love dig for, at han brænder for tingene, men han er meget nede på jorden, og går grundigt til værks blinker Gør han os begejstret? Får han os til at juble? Mon ikke det kommer med læsningen/forståelsen engel Jeg vil tage hul på kapitel 1 - kristendommens grundmotiv - i morgen yeah




Your friend forever

Krishna
Top Svar Citer
#42372 - 17/12/2023 00:22 Re: Kritikkens præmisser [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3895
Sted: Nørresundby
Æv for pokker da

Jeg var næsten færdig med et ret så principielt vigtigt indlæg om SPIRITUALITET - og hvad SPIRITUALITET er som vi møder dette hos Paulus.
Men pludselig genstartede min gamle mobil telefon som jeg skrev på - men efter genstart plejer det indlæg jeg er ved at skrive på at være der - men for første gang var det der ikke - og nu er jeg så frustreret og skuffet at jeg må stoppe for i aften - men hvis Ånden er over mig imorgen skal jeg nok give dig en beskrivelse af ægte SPIRITUALITET som vi finder dette i de paulinske breve.


Mange Kærlige Hilsner HansKrist
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#42373 - 17/12/2023 00:47 Re: Kritikkens præmisser [Re: Hanskrist]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Det håber jeg den er ler For jeg vil meget gerne læse om tingene tommelop Nu er det vist ved at være min sengetid - har gøremål i morgen heart Sov godt du fantastiske menneske...

Your friend forever

Krishna
Top Svar Citer
annonce
Side 17 af 50 < 1 2 ... 15 16 17 18 19 ... 49 50 >


Seneste indlæg
Det bedste ved kristendommen
af Hanskrist
06/09/2024 18:53
Vigtige præciseringer
af somo
06/09/2024 15:40
Er man som kristen en Jesu discipel?
af Hanskrist
05/09/2024 17:18
Gud er Kærlighed
af Hanskrist
04/09/2024 16:54
Healing
af Hanskrist
02/09/2024 14:56
Nyheder fra DR
Alt kører nu efter planen, melder Baned..
07/09/2024 22:15
Almodóvar-film om aktiv dødshjælp vin..
07/09/2024 20:52
Storebæltsbroen er midlertidigt lukket ..
07/09/2024 20:24
Grealish og Rice sørger for god start t..
07/09/2024 20:19
Dansk speedway-kører fragtet på hospit..
07/09/2024 20:16
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Lyrikeren bag My Heart Will Go On og Tea..
07/09/2024 22:21
Flere fastklemt i sammenkrøllede biler ..
07/09/2024 21:56
DMI varsler kraftig regn og skybrud over..
07/09/2024 21:35
Skæve ejendomsvurderinger giver kommune..
07/09/2024 20:37
Vælgere bliver væk ved valg i Algeriet..
07/09/2024 20:07