annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 18628079
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2571845
Åndelig Føde 2226820
Et andet syn 2120851
Så er der linet op... 1715461
Galleri
at rejse er at leve
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 536 gæster og 185 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 3 < 1 2 3
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#44520 - 06/09/2024 18:53 Verdens Vigtigste Bog - Leth'læst [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3901
Sted: Nørresundby
Verdens Vigtigste Bog - fra forordet

Kristian Leth: "Verdens Vigtigste Bog" - Kristendommen og Bibelen og vores verden.

Bogen har fået så gode anmeldelser.

Kristian Ditlev Jensen anmelder Kristian Leth Verdens Vigtigste Bog - Bibelen: hvor jeg selvfølgelig faldt over følgende:

"At Bibelen rummer den vestlige civilisations mest radikale nytænker, nemlig Apostlen Paulus".



Verdens Vigtigste Bog - større uddrag

Faktisk super interessant læsning og et længere større godbid som jeg tror gør de fleste nysgerrige.

Mange kærlige hilsner HansKrist
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#44529 - 11/09/2024 21:31 Re: Verdens Vigtigste Bog - Leth'læst [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3901
Sted: Nørresundby
Paulus begynder at blive forstået

Kristian Ditlev Jensen anmelder Kristian Leth Verdens Vigtigste Bog - Bibelen: hvor jeg selvfølgelig faldt over følgende:

"At Bibelen rummer den vestlige civilisations mest radikale nytænker, nemlig Apostlen Paulus".


Paul is probably one of the most misunderstood and disliked teachers in the Church. I think this is largely because we have tried to understand a nondual mystic with our simplistic, dualistic minds. —Richard Rohr

Paul is the first clear successor to Jesus as a nondual teacher. He creates the mystical foundations for Christianity. It’s a mystery of participation in Christ. It’s not something that we achieve by performance. It’s something that we are already participating in, and often we just don’t know it. —Richard Rohr

Paul recognizes that the greatest enemy of ordinary daily goodness and joy is not imperfection, but the demand for some supposed perfection or order. —Richard Rohr


Richard Rohr's Paulus forståelse punkterer vor tids mange meget udbredte fordomme om Paulus som stammer fra de nyreligiøse miljøer.

I intet land er dette så udbredt som i Danmark at nyreligiøse alternative miljøer spreder forkerte fordomsfyldte ideer og tanker om Paulus.

Nå men jeg har ihvertfald gjort mit til at vi lærer at læse og forstå Paulus korrekt.

Mange Kærlige Hilsner HansKrist

PS:

Peter Rubæk (som jeg virkelig har krydset klinger med på religionsdebatten, hvor han og Jmp (Michael) og Esther/Zenia mfl rottede sig sammen imod mig fordi Paulus var en falsk Apostel der på ingen måder var i overensstemmelse med Jesus) har skrevet en bog: "Personen Jesus" og det han talte om.

Her laver Peter Rubæk ikke andet end at opstille en falsk modstilling Paulus contra Jesus som er så udbredte i nyreligiøse alternative miljøer.

Bogen er imponerende eller chokerende i sin fanatisme og misforståelser Paulus. Ofte er det det modsatte af hvad der påstås og hævdes om Paulus der er sandt. Vi kender det fra vores egen Tikka også hun magter ikke at læse og forstå Paulus og når frem til de modsatte standpunkter om Paulus end eksperterne i Paulus er nået frem til.

Bogen er også imponerende eller chokerende i hvordan sandheden (sande betragtninger og korrekt forståelse) misbruges som at være i opposition til hvad Paulus står for og hvad klassisk kristendom står for.

Der står at Peter Rubæk har en åndsvidenskabelig perspektiv på tingene. Åndsvidenskab (esoterisk begreb) - et begreb inden for det alternative (stammer primært fra Rudolf Steiner og Martinus Thomsen).

Dette kan umuligt være sandheden da åndsvidenskab har Rudolf Steiner som deres store forbillede og han siger at alle kristendommens grundsandheder findes hos Paulus. Og ja han hævder det stik modsatte af hvad Peter Rubæk hævder gør sig gældende mellem Jesus contra Paulus.

Peter Rubæk må være tilknyttet teosofferne.


Peter Rubæk "Personen Jesus" og det han talte om.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 3 < 1 2 3


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
15/09/2024 10:08
Er man som kristen en Jesu discipel?
af Anonym
14/09/2024 21:56
,,Lad os tale om tro,,
af Hanskrist
14/09/2024 11:42
Kristen Mystik
af Hanskrist
12/09/2024 14:10
Det bedste ved kristendommen
af Hanskrist
11/09/2024 21:31
Nyheder fra DR
Dansk morddømt våbenhandler død i fæ..
16/09/2024 20:43
Mand død i arbejdsulykke - fik jernplad..
16/09/2024 19:47
Eksplosion i rørledning ved den amerika..
16/09/2024 19:16
Trump giver Harris og Bidens retorik sky..
16/09/2024 19:14
Nyvalgt præsident i Iran lover, at mora..
16/09/2024 19:12
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Kongebuste mangler hovedet - kommune giv..
16/09/2024 18:12
Livstidsdømte Peter Frederiksen er død..
16/09/2024 18:10
Kristeligt Dagblads kulturredaktør: Væ..
16/09/2024 17:30
Hvilken bog er din favorit? Vær med til..
16/09/2024 17:15
Palæstinas Plads i København nærmer s..
16/09/2024 17:03