Kære Arne,
Dét at man frit kan fabulere her på Trosfrihed.dk, det er en gave, synes jeg.
For mig har det i hvert fald betydet en "vandring", der startede, da jeg første gang blev "ramt" af budskaberne fra en Ikón, og hvor jeg på et senere tidspunkt - også foran Ikónen - fik erkendelse af, at dogmer kun er en slags "nyttige kulisser" (Underligt at man skal "lære" dét i mødet med en Ikón, der jo på den måde nærmest afskaffer sig selv
).
Siden du skrev det indlæg, jeg her har citeret fra, har det "rumsteret" i mit hoved. Dine ord vækker nemlig genklang fra dengang, jeg læste "Den Evige Filosofi" af Aldous Huxley.
I denne bog har Aldous Huxley vist os den evige livsvisdom, som er at finde "bag kulisserne" på diverse religioner og hos alle tiders store seere. Han viser os den Sandhed, som udtrykkes forskelligt fra kultur til kultur og fra slægt til slægt, men som dog er den samme Evige Filosofi "bag verdens væren", om du vil.
Der er tale om en livsvisdom og en indsigt, som vil føre individet tilbage til sit Guddommelige Ophav.
Jeg vil oprette en tråd om "Den Evige Filosofi". Og jeg vil spørge dig, om jeg på nogen måde kan overtale dig til at skaffe dig et eksemplar af Aldous Huxleys bog? Måske kan den skaffes i et antikvariat. (Og ellers har jeg to eksemplarer, hvoraf jeg gerne låner dig det ene).
Jeg tror så absolut, at denne bog vil inspirere dig ud over dine største forhåbninger.
Fred,
Thomas