Tag ikke dogmerne højtideligt
Og det har du så gjort må man sige
Citationsboksen er det mest dogmatiske jeg har læst
I Nye Testamente er der overhovedet ikke det der ligner dogmer så grelle som dine dogmer i citationsboksen
Hvad Jesus Kristus har bragt i spil i verden er jo ikke dogmer og forskerne diskuterer ivrigt hvorfor der ikke findes dogmer hos Paulus.
Men hvad du skriver i citationsboksen er dogmatiske udsagn. Hvor du retter dit dogmatiske skyts imod religion og Gud og den jødiske gnosticisme som Jesus og Paulus tydeligvis tilhørte.
At vi møder Gud i Jesus Kristus gennem Åbenbaringen Gud i Jesus Kristus er det der gør at Jesus er Kristus.
Så du har ikke Kristus med overhovedet i citationsboksen.
Jesus Kristus betyder ikke Jens Jensen.
At Jesus er Kristus kommer sig af at her møder vi Gud i Jesus Kristus - her Åbenbares Gud for os - hvem Gud er for os og hvem vi er i Gud og Kristus.
At Jesus er Kristus har du overhovedet ikke med i citationsboksen - tværtimod bekæmper du at Jesus er Kristus.
Så du har intet at gøre med Jesus der er Kristus.
Du bekæmper at Jesus er Kristus.
Alt hvad du skriver i citationsboksen er en dogmatisk benægtelse af at Jesus er Kristus.
Det står klart at du med din dogmatiske bekæmpelse at Jesus er Kristus - at din ikon oplevelse intet har at gøre med Jesus Kristus.
Du siger jo også at det er en personlig subjektiv oplevelse - altså noget du har oplevet - hvor Jesus Kristus ikke indgår og det ser vi tydeligt i citationsboksen der er en dogmatisk benægtelse Jesus Kristus - benægtelse af eksistensen af Jesus der er Kristus.
Du siger jo også selv at det ikke er Jesus der er Kristus du har oplevet - det står sort på hvidt i citationsboksen at du benægter Jesus er Kristus.
Dette ovenfor stemmer jo igen med at du erklærer at du bestemt ikke er kristen.
Arne:
Jeg glemmer aldrig den dag, hvor jeg lige efter at have forladt den lille kirke i det mennesketomme kloster på den lille bjergtop i den subtropiske urskov fik ordene fra Kristus:
Nej det er ikke Jesus der er Kristus du har fået ordene fra - de stammer fra dig selv da du benægter Jesus er Kristus.
Og iøvrigt ændres din beskrivelse af din oplevelse sig en hel del, nu er din oplevelse og ordene om ikke at tage dogmerne alvorlige pludselig samme dag - hvilket det ikke var tidligere når du har fortalt herom som jeg husker det.
Med hvad du skriver i citationsboksen hævder og påstår du meget dogmatisk at Jesus ikke er Kristus.
Så det er ikke Jesus Kristus der har talt til dig eller som står bag din oplevelse. For som du siger dogmatisk er Jesus ikke Kristus.
Hvad er det så du har oplevet? Jo du har en personlig oplevelse der ikke er knyttet til Jesus der er Kristus.
Din oplevelse er altså privat og subjektiv uden nogen form for objektiv indhold - fx at Jesus er Kristus.
-0-0-0-
Men du er jo ikke kristen og det ser vi tydeligt da dine dogmer i citationsboksen afviser at Jesus er Kristus.
-0-0-0-
Milliarder af mennesker har erfaret at Jesus er Kristus (Peter er den første vi hører der har erfaret dette). Kristendommen bygger på disse KristusVidnesbyrd at Jesus er Kristus - i ham vi møder Gud og Gud er blevet Åbenbaret.
Så er der et eneste menneske der dogmatisk i citationsboksen benægter at Jesus er Kristus og da også indrømmer han ikke er kristen og ved Gud han ikke er det, for som kristen, for os kristne er Jesus Kristus.
Men Jesus er ikke Kristus for Arne, ifølge citationsboksens Arne dogmer.
Nu du ikke har oplevet at Jesus er Kristus - hvad har du så oplevet?
Jo Jesus er Gud'løs eller Kristus'løs. Jesus er AntiKrist.
Hvilket vi jo er advaret om at AntiKrist vil optræde iblandt os. Du er den første der indrømmer at være AntiKrist - jeg er ikke kristen men ikke nok med at jeg ikke er kristen så i citationsboksen har jeg samlet nogle af mine vigtigste AntiKristus dogmer.