Du gør da, hvad du kan, treram, og det samme gør jeg med at prøve at rejse forskellige emner.Det, der tæller i en debatportal, er dog ikke antallet af aktive debattører, men antallet af læsere og dermed hits.
Her er det, at terrorister kan smadre interessen for en debat fuldstændig. Hvem gider f.eks. læse bibelcitater i en debat? Ateister gør ikke. De kristne gør heller ikke, for de kender dem udmærket, og de får dem gentaget igen og igen i kirken og i morgenandagten på P2. For dem vil en debat om kirkens stilling i samfundet måske være interessant, men ikke en konstant nedrakning af deres tro. Muslimer og andre trosretninger gider heller ikke blive tvangsfodrede med bibelcitater.
Nogle mennesker elsker at overvære verbale slagsmål, men vel at mærke hvis de har et minimum af intellektuel kvalitet. Mine dyster med Jeppe f.eks. genererede masser af hits, mens vor lokale debatterrorist er så barnlig med sine gentagelser og benægtelser og totale mangel på elegance, at han keder folk ihjel.
Den eneste, der kan ændre det, er Peter. Det er hans debat, og han må styre den, som han vil. Det respekterer jeg helt og fuldt, for det er ham, der har satset pengene og især arbejdet med at skabe og vedligeholde portalen.
Julen kommer tidligere og tidligere hvert år. Det ender nok med, at vore efterkommere tror, at juli måned er opkaldt efter starten på juledekorationerne.
Mvh
Ole Bjørn ;)