annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 18535788
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2566533
Åndelig Føde 2193240
Et andet syn 2112644
Så er der linet op... 1694531
Galleri
Kunsten at være stille.
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 154 gæster og 157 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 16 af 32 < 1 2 ... 14 15 16 17 18 ... 31 32 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#5766 - 10/11/2008 12:36 Re: Thomas religiøse propaganda. [Re: Anonym]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7450
Sted: Sydsjælland
Hej Anonym.

Nej, så let undslipper du ikke.

Du skrev:

Citat:
tiden har hærget de oprindelige ord

og du skrev:

Citat:
sandheden er én, og komplet


Det er den kompetence, du helt åbenlyst hævder hævder at have.

Hvor har du den fra? smiler

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (10/11/2008 12:37)
Top
#5767 - 10/11/2008 13:10 Re: Thomas religiøse propaganda. [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Citat:
Det er den kompetence, du helt åbenlyst hævder hævder at have.


Hvilken???

Spørger du, fordi jeg siger, at sandheden er én? Spørger du til, hvorfra jeg ved det?

Du må lige formulere den kompetence, du mener, at jeg mener at have.
Top
#5768 - 10/11/2008 13:18 Re: Hej ven. [Re: serotonin]
Anonym
Uregistreret

Citat:
Biblens historie kan selvfølgelig fortolkes på mange måder, og ja, Biblen i sig selv er jo også stort set et udtryk for menneskets fortolkninger, og derfor kan det jo også være svært at finde en klar retningslinie hvorfra Jesu budskab skal forståes. Men du er jo selv meget godt inde på det, altså at hvis vi læser med hjertet, så genkender vi også ånden, og så er det også meget enkelt at skelne imellem hvad der er sandt og hvad der er falsk.


Hvor jeg elsker det, du her skriver. Det er præcis sådan - man må læse med hjertet, så kan man skelne!

Citat:
Meget tyder jo på, at der i tidernes morgen var mennesker som ikke kunne acceptere det budkskab Jesus formidlede, og så blev budskabet fordrejet så det passede til disse menneskers overbevisninger og ideer.


Nemlig ja, så kom religionen. Og afgudsdyrkeri. Der var en grund til, at vi ikke skulle lave billeder af det i himlen. Det forkrøbler og forstener sandheden, der i sit eget liv er fri og fuld af kraft!

Citat:
Jeg synes du er god til at holde fast i, at der ikke er noget kompromi med hvad det var Jesus i sandheden sagde. Og ja, selvfølgelig møder vi mennesker modstand, men hvis vi forstår hvordan vi skal forholde os til denne modstand, så bliver det i sandheden det som lærer os at frigøre os fra det som binder os til det illusoriske og uvirkelige.


Og så er det også vidunderligt at have dig. Du er ikke på "nakken af mig", bare fordi jeg passioneret elsker og citerer Jesus. Du søger det bedste i alt. Du er af god vilje!

Citat:
Har i en ide om hvor denne karma udspringer fra? Altså er det noget som allerede ligger ubevidst i vores sind, og som vi så bare udlever indtil vi begynder at forstå og erkende de falske overbevisninger og ideer denne karma er bygget op omkring?


Ifølge ideen om reinkarnation, så er det karmaen, som fortsætter fra liv til liv. Har vi været onde, så vil vi udsættes for mere smerte i det næste. Hvad, vi gør, vender tilbage. Som vi sår, sådan skal vi høste.
Top
#5769 - 10/11/2008 13:18 Re: Hej venner. [Re: serotonin]
Michael Offline
bor her
Registeret: 23/06/2008
Indlæg: 1142
Det som ligger ubevidst i os er vores medfødte natur. Men det man kalder karma er først og fremmest et resultat af uvidenhed i handling.

Der er ingen mennesker som lever adskilt fra forholdet til omverdenen og i dette forhold danner vi os billeder af hinanden (vi siger at vi kender hinanden). Det er i disse indbyrdes forhold vi handler.

Det er os der handler. Altså har vores handling både en udadrettet aktion og en indadrettet reaktion. Da vi lever i forhold til andre mennesker medfører vores udadrettede aktion også en reaktion fra den anden. Vi har altså den indadrettede reaktion, at vi har handlet som vi gjorde og den reaktion fra den anden, som vores handling medfører. Det er det, vi kalder vores sociale rolle, det billede andre har dannet sig af os.

Udfra dette billede, som jeg selv har været med til at skabe i kraft af mine handlinger, handler den anden overfor mig. Jeg bliver derfor, i min virkelighed, ikke alene bundet af det indadrettede resultat af min handling men også af det udadrettede idet mine handlinger medfører det billede andre danner sig af mig og som de handler ud fra.

Det påvirker mig i og med, at jeg er et socialt væsen, så den måde andre opfatter mig på og behandler mig på bliver til en spændetrøje. Måske er jeg en helt anden end det den anden opfatter mig som.

I et virkeligt forhold mellem to mennesker danner man sig også billeder af hinanden, men disse billeder er dannet på baggrund af kendskab til hinanden og er derfor ikke det samme som det billede man danner sig af en anden udfra sin egen begrænsning. Dette andet billede er i virkeligheden en projektion af ens egen begrænsning på et andet menneske.

Det er manglende kendskab til sig selv. Der er stor forskel på at projicere sin egen opfattelse ud på et andet menneske og i stedet lytte til hvad det siger og gør.

Selvom vi tror at vi er ligeglade med vore forhold til omverdenen så påvirker de os ikke desto mindre. Hvis man har skabt ufred til andre mennesker, så kan man ikke have fred i sig selv for bevidstheden om denne ufred vil påvirke én uanset om man ved det eller ikke.

Hvis man derfor går hen og forliger sig med sin broder, så skaber man også fred i sit eget sind
Top
#5770 - 10/11/2008 13:34 Re: Thomas religiøse propaganda. [Re: Anonym]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Hallo, anonyme klovn og Thomas plagiat.

Du er blevet stillet et konkret spørgsmål af Arne, så lad være med at krybe udenom med et krav om defination af et almindeligt dansk ord. Kompetance kan du slå op i enhver dansk ordbog.

På hvilken baggrund fremsætter du dit postulat om, at "sandheden er én". Er det blot en af dine talrige floskler, eller kan du underbygge/sandsynliggøre det på nogen måde. Ellers må vi jo blot konstatere, at du er så snotdum at udtale dig om ting, du ikke har forstand på.

Kom igang med argumentationen!! griner



Top
annonce
Side 16 af 32 < 1 2 ... 14 15 16 17 18 ... 31 32 >


Seneste indlæg
Det bedste ved kristendommen
af Hanskrist
06/09/2024 18:53
Vigtige præciseringer
af somo
06/09/2024 15:40
Er man som kristen en Jesu discipel?
af Hanskrist
05/09/2024 17:18
Gud er Kærlighed
af Hanskrist
04/09/2024 16:54
Healing
af Hanskrist
02/09/2024 14:56
Nyheder fra DR
Alt kører nu efter planen, melder Baned..
07/09/2024 22:15
Almodóvar-film om aktiv dødshjælp vin..
07/09/2024 20:52
Storebæltsbroen er midlertidigt lukket ..
07/09/2024 20:24
Grealish og Rice sørger for god start t..
07/09/2024 20:19
Dansk speedway-kører fragtet på hospit..
07/09/2024 20:16
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Lyrikeren bag My Heart Will Go On og Tea..
07/09/2024 22:21
Flere fastklemt i sammenkrøllede biler ..
07/09/2024 21:56
DMI varsler kraftig regn og skybrud over..
07/09/2024 21:35
Skæve ejendomsvurderinger giver kommune..
07/09/2024 20:37
Vælgere bliver væk ved valg i Algeriet..
07/09/2024 20:07