annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 18628079
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2571845
Åndelig Føde 2226820
Et andet syn 2120851
Så er der linet op... 1715461
Galleri
treram som stjernedreng anno 1946
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 536 gæster og 185 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 18 af 32 < 1 2 ... 16 17 18 19 20 ... 31 32 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#5776 - 10/11/2008 15:53 Re: Hej ven. [Re: Anonym]
serotonin Offline
godt igang
Registeret: 07/04/2008
Indlæg: 416
Hej igen Ano.

Jeg tror at det citat med at lide, er en fordrejning af hvad det var Jesus oprindeligt sagde. Fordi mennesker tror at Jesus led på korset, så tror mennesker også på at lidelse har noget at gøre med sandheden, og det er så det som er blevet fortolket ind i det Jesus oprindeligt sagde.

Jesus kunne ikke lide, da han i sandhed havde accepteret hans eenhed med Gud, og derfor var hans sind fuldkommen befriet fra skyldfølelse. Det er kun et sind som tror det er skyldigt der kan lide. Eller et sind som tror på det er adskilt fra Gud.

Vejen ud af lidelse er at erkende hvad årsagen til lidelse er, og så tilgive. Tilgivelse er den tilstand som, ja, er broen der fører tilbage til ens sande Selv(Kristus), eenheden med Gud og virkeligheden.

Hvis vi virkelig erkender og forstår, at der kun er eet sind, så fører det også til en erfaring af den eenhed vi oprindeligt er skabt i og som.

Jesus siger i EKIM: Tilgiv din broder for det du TROEDE han gjorde. Det betyder at det vi tror vi selv har gjort(adskilt os fra Gud, syndet), er blevet projiceret udenfor vores sind og vi tror så, at der bliver begået synd imod os, men i sandheden er det vores eget sind som projicere synden(adskillelsen), og ja, så gør vi os selv til ofre for den tro på adskillelse som vi har fortrængt.

Vi holder gang i lidelsens hjul ved at skjule ideen om adskillelse. Og vi skjuler ved at projicere det vi ikke ønsker at se i os selv, ja, og det gør vi fordi vi tror det er sandt at vi virkeligt skulle kunne adskillle os fra Gud. Egoet "lever" af troen på adskillelse, og så længe vi tror på vi har syndet, så længe vil vi også frygte for den straf som egoet har overbevist os om skulle komme fra Gud.

Egoet forsøger at virkeliggøre det uvirkelige(adskillelse), og verden er det lærrede som vidner om det vi tror på om os selv. Tilgiv verden, men forstå at verden i sandheden ikke er adskilt fra dit sind. smiler



Top
#5777 - 10/11/2008 16:18 Re: Hej ven. [Re: serotonin]
Anonym
Uregistreret

Tak for dine breve, Sero. Jo, jeg tror nu på det med at lide. Jeg tror på åndens ild. Men det symbolske med korset, der har givet anledning til krucifikser og andre religiøse tilbøjeligheder, dét tager jeg ikke så højtideligt.
Top
#5778 - 10/11/2008 16:20 Re: Hej ven. [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

I har hørt, at der er sagt: ›Du må ikke bryde et ægteskab.‹ Men jeg siger jer: Enhver, som kaster et lystent blik på en andens hustru, har allerede begået ægteskabsbrud med hende i sit hjerte. Hvis dit højre øje bringer dig til fald, så riv det ud og kast det fra dig; for du er bedre tjent med, at et af dine lemmer går tabt, end med, at hele dit legeme kastes i Helvede. Og hvis din højre hånd bringer dig til fald, så hug den af og kast den fra dig; for du er bedre tjent med at miste et af dine lemmer, end at hele dit legeme kommer i Helvede.
(Matthæus 5, 27-30)
Top
#5779 - 10/11/2008 16:21 Re: Thomas religiøse propaganda. [Re: Anonym]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Hallo igen, anonyme klovn og Thomas plagiat.

Det handler hverken om tilfældige stavefejl, babyer eller matematiske beviser, men om at du fremsætter et postulat om noget, som du hverken har afsløret viden eller erfaring til at kunne udtale dig om.

Du kommer kun med floskler og udenomssnak, for bortset fra din efterplapren af udvalgte tekster i NT, så har du ikke præsteret nogen selvstændig tankevirksomhed af mindste værdi for andre. Du har derimod afsløret et gennemgribende ukendskab til, hvad den kristne tro er, og hvad bibelen er i den forbindelse.

For de troende her i debatten er det NTs underliggende budskab det handler om. Ikke om ordlyden, som er temmelig ligegyldig. Jesus ord står ikke i den danske bibel, du citerer, som jeg ofte har fortalt dig. Men det kan læses mellem linierne, og hos de, der har forstået dem og har accepteret dem som livsgrundlag, har det givet sig udslag i den kærlighed og tolerance mennesker imellem, som du ikke ejer.

Når du f.eks. håner Arnes stærke oplevelse, så afslører du en komplet mangel på forståelse for, hvad der foregår i andre menneskers tanker. Du har ikke engang så meget menneskekundskab, at du kan forstå at det stempler dig selv som en umoden intolerant storskrydende dumrian uden empati.

Du kan ikke belære nogen i dette forum om noget som helst. Du er samtlige debattører her underlegen i forståelse af livet. Der er ingen, der gider forfølge dig for dine meninger, for de er uendeligt ligegyldige.

Det fortæller jeg dig som en ven. Jeg er nemlig den eneste her, der gider "forfølge" dig på skrømt, for at tilfredsstille dit behov for at føle dig klog, og samtidig generere nogle flere hits.

Det dummeste, man kan gøre, er at tro, at man er klogere end flere milliarder mennesker i alle aldre og stadier i livserfaring. Men det er dig i en nøddeskal "Thomas". griner


Top
#5780 - 10/11/2008 17:32 Re: Thomas religiøse propaganda. [Re: ole bjørn]
Anonym
Uregistreret

Citat:
Hallo igen, anonyme klovn og Thomas plagiat.


Jeg kender ikke til nogen Thomas.

Citat:
et postulat om noget, som du hverken har afsløret viden eller erfaring til at kunne udtale dig om.


Farisæerne mente heller ikke, at Jesus kunne udtale sig om Gud. De kunne ikke "høre hans ord"!

Ligeså mangler du også forudsætninger for at kunne høre. Derfor siger vi: Lad de, DER HAR ØRER, høre!

Jeg elsker at citere Jesus. Lyt med et åbent hjerte til hans ord om kærlighed. Så skal sandheden, hvis du holder fast i Jesus, efterhånden åbenbare sig for dig.
Top
annonce
Side 18 af 32 < 1 2 ... 16 17 18 19 20 ... 31 32 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
15/09/2024 10:08
Er man som kristen en Jesu discipel?
af Anonym
14/09/2024 21:56
,,Lad os tale om tro,,
af Hanskrist
14/09/2024 11:42
Kristen Mystik
af Hanskrist
12/09/2024 14:10
Det bedste ved kristendommen
af Hanskrist
11/09/2024 21:31
Nyheder fra DR
Dansk morddømt våbenhandler død i fæ..
16/09/2024 20:43
Mand død i arbejdsulykke - fik jernplad..
16/09/2024 19:47
Eksplosion i rørledning ved den amerika..
16/09/2024 19:16
Trump giver Harris og Bidens retorik sky..
16/09/2024 19:14
Nyvalgt præsident i Iran lover, at mora..
16/09/2024 19:12
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Kongebuste mangler hovedet - kommune giv..
16/09/2024 18:12
Livstidsdømte Peter Frederiksen er død..
16/09/2024 18:10
Kristeligt Dagblads kulturredaktør: Væ..
16/09/2024 17:30
Hvilken bog er din favorit? Vær med til..
16/09/2024 17:15
Palæstinas Plads i København nærmer s..
16/09/2024 17:03