annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 19599514
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2616111
Åndelig Føde 2414479
Et andet syn 2158905
Så er der linet op... 1844260
Galleri
Svensk træhus
Hvem er online?
0 registrerede 24 gæster og 165 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 12 af 12 < 1 2 ... 10 11 12
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#44804 - 06/11/2024 12:57 Re: Nemesis [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Prøv nu lige at holde styr på hvad jeg kritiserer dig for nemlig dine fra citationsboksen's påstande.

Jeg har altid sagt at din Jesus Kristus Ikon oplevelse ikke er kontroversiel - tværtimod lidt ordinær. Så det er ikke der jeg kritiserer dig.

Prøv nu at hold fast i min argumentation og kritik.

-0-0-0-

Citat:
HansKrist spørger Arne:

Mener du man kan mene lige hvad man har lyst til at mene om Jesus Kristus???

Citat:
Arne:

Mit svar:
Ja bestemt! Alt andet ville være en ukristelig diktatorisk undertrykkelse af åndsfriheden, og i tilfælde, hvor man udtrykkker sin mening, ville det tillige være en undertrykkelse af ytringsfriheden.
Dette gælder jo her i landet endda også for blasfemi.

Det er sgu da ikke juridisk jeg mener - men videnskabeligt, altså vores forståelse den kristne religion kristendom og dens teologi.

Mener du at hvad du skriver i citationsboksen må blive præsenteret for et publikum (studerende og elever) som værende i overensstemmelse med hvad Jesus Kristus bragte i spil i verden og er ophavsmand til.

Mener du at du kan blive taget alvorligt af andre mennesker når du siger at det er fuldstændig ligemeget hvad vi hævder der flugter og er i overensstemmelse med Jesus Kristus.

Alle menneskers personlige oplevelser af hvad Jesus Kristus er ophavsmand til er lige sande og rigtige og berettigede???

Mener du virkelig det???

Mange Kærlige Hilsner HansKrist

PS:

Hvis du ikke vil forholde dig til hvad du skriver i citationsboksen, om det flugter hvad Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt anerkendt for at have bragt i spil i verden, så stopper vi her Arne.

Jeg ved du står ved dine påstande i citationsboksen.

Du siger også at man kan tillade sig at sige hvad som helst om Jesus Kristus - tillægge ham nøjagtig de synspunkter hvert enkelt menneske nu skulle få lyst til.

Juridisk må man selvfølgelig. Det er ej heller hvad jeg nogensinde har været inde på - det har jeg fortalt dig - at inkvisitions processer og rettergang stammer fra dig (dig der utallige gange har truet med at føre retssager mod folk (noget jeg aldrig kunne nedværdige mig selv til finder det modbydeligt ondskabsfuldt (kender godt typen der gør dette))).

Jeg snakker om hvad der giver god mening (som iøvrigt Bjørn og Simon og alle andre seriøse debattører gør). Hvad vi skriver skulle helst ikke være vrøvl og usandheder (bare fordi dette juridisk ikke er forbudt at fremføre) men skulle helst give mening og kaste et større forklarelsens lys på fx religion kristendom og hvad Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt anerkendt for at have bragt i spil i verden.

Vi skal bestræbe os på at forstå disse forhold dybere og bedre.

Og vrøvler jeg vil jeg gerne korrigeres af andre debattører. Jeg søger hele tiden en dybere forståelse tingene og bliver glad hver gang jeg må revidere min tidligere forståelse med en nyere og bedre forståelse.

Men det er altså her du ikke ønsker at være med.
#44805 - 06/11/2024 17:02 Re: Nemesis [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, du skriver til mig:
Citat:
Mener du at hvad du skriver i citationsboksen må blive præsenteret for et publikum (studerende og elever) som værende i overensstemmelse med hvad Jesus Kristus bragte i spil i verden og er ophavsmand til.
Mit svar:
Det var da et underligt spørgsmål.
Hvad jeg har skrevet her poå Trosfrihed.dk i bemeldte citationsboks er, hvad jeg tror.
Og min tro er min gode ret.
Hvad andre tror, det er deres gode ret.
Slut.
Arne heart
Top Svar Citer
#44806 - 06/11/2024 19:37 Re: Nemesis [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Jeg forstår at du bliver meget forlegen og flov og godt kan se at hvad du skriver i citationsboksen må under ingen omstændigheder blive sat i forbindelse med det Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt anerkendt for at have bragt i spil i verden.

Du kan godt se at hvad du skriver i citationsboksen er Anti Jesus Kristus synspunkter og holdninger.
At Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt anerkendt for at have bragt nøjagtig det stik modsatte i spil i verden af hvad du skriver i citationsboksen.

Mit ambitionsniveau er at vi skal undgå sådan noget selvmodsigende meningsløs skriverier der ingen mening giver.

Hvad du skriver i citationsboksen er så Anti Jesus Kristus synspunkter man overhovedet kan forestille sig. Der er en klar afstandstagen og afvisning og ringeagt af alt det Jesus Kristus gav sig selv og sit liv for at bringe i spil i verden. Hvilket jeg synes er okay blot ikke fra et menneske der i tide og utide flager med et Jesus Kristus Ikon.

Min religiøse vækkelse fik jeg foran et Jesus Kristus Ikon og ellers er min religiøse overbevisning som der står i citationsboksen.

Det kan vi simpelthen ikke byde eventuelle læsere.

Hvis jeg gik så galt i byen som du gør ville jeg ønske mig at der var en HansKrist der opdagede dette og påpegede det overfor mig og jeg ville hurtigst muligt få rettet op på mit selvmodsigende meningsløse skriverier.

At du mener man må mene hvad som helst om Jesus Kristus finder jeg barnligt og idiotisk - det er under mit niveau for kvalificeret debat.

Ligeledes er det skræmmende der ikke bor en ambition i dig om at forstå tingene hele tiden dybere. Få større og større overblik over tingene. Men det er du fløjtende ligeglad med, for dig er tro lige med at man kan mene hvad man lyster om fx Jesus Kristus og vel andre også går jeg ud fra.

-0-0-0-

Vi har en debattør Arne

Der har fået sin religiøse vækkelse foran et Jesus Kristus Ikon

Men hvis religiøse synspunkter er Anti Jesus Kristus synspunkter - hvor han afviser og modarbejder og ringeagter alt det Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt anerkendt for at have bragt i spil i verden.

Selv om Arne har disse Anti Jesus Kristus religiøse synspunkter flager han i tide og utide med sit Jesus Kristus Ikon

Jesus Kristus bliver altså taget som gidsel eller smurt ind i nøjagtig det stik modsatte af hvad han gav sig selv og sit liv for

Det er skørt men jeg er glad for at du godt kunne se at i en undervisningssituation må man ikke på nogen måde sætte Jesus Kristus i forbindelse med hvad du skriver i citationsboksen

Man kunne bruge det som eksempel på at det du skriver i citationsboksen er Anti Jesus Kristus religiøse synspunkter
#44807 - 06/11/2024 21:52 Re: Nemesis [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, du har jo ret til at mene, hvad du nu skriver.
Men dine forsøg på at lukke munden på mig har du ikke hverken ret til eller mulighed for!
Og uanset hvor meget du forsøger, vil din "ukristelighed" - som jeg ser det - ikke lykkes dig.
Arne heart
Top Svar Citer
#44808 - 07/11/2024 00:25 Re: Nemesis [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Citat:
Arne:

Men dine forsøg på at lukke munden på mig har du ikke hverken ret til eller mulighed for!

jeg prøver det stik modsatte nemlig at få dig i tale og få dig til at forholde dig til hvorvidt hvad du skriver i citationsboksen flugter Jesus Kristus.

Jeg betragter dig som et tænkende og reflekterende menneske der burde være i besiddelse af evnerne til at vurdere hvad du skriver i citationsboksen i en sammenligning hvad Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt anerkendt for at have bragt i spil i verden.

Men du er tavs som graven - fuldstændig mundlam.

Det sidste jeg kunne finde på var at lukke munden på dig jeg vil have dig til at tænke højt over den her problematik.

Måske jeg godt forstår at du bliver tavs som graven og mundlam og snakker om alt muligt andet. Fordi du har en meget dårlig sag som du ikke kan forsvare.

Jeg håber ihvertfald jeg har fået dig og andre til at tænke over hvad det er Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt anerkendt for at have bragt i spil i verden.

Egentlig sjovt du så ofte har refereret til de gnostiske skrifter der ikke kom med i kanon (Nye Testamente) at de skulle indeholde hvad du står for. Tværtimod, også de, ja måske i endnu højere grad disse skrifter end Nye Testamente, står for det stik modsatte af hvad du hævder i citationsboksen. De er jo også gnostiske og det dynamiske kreative skabende og intense inderlige forhold mellem mennesket og Gud er her endnu mere markant, udtalt, og vi har mulighed for at gøre os religiøse spirituelle åndelige erfaringer og erkendelser og dermed opnå sikker viden om vores frelse (det er ikke erkendelse og viden som så der frelser os (som kirkefædrene påstår om gnostikerne) men erkendelse og viden er en naturlig ledsager til frelsen), hvad Gud har til os og hvad der bor i Gud der er os givet og som vi gennem erfaringer kan erkende. 1 Kor 2 og Paulus står helt centralt som Apostlen over alle for forfatterne til disse skrifter der ikke kom med i Nye Testamente.

Så disse skrifter kommer dig bestemt ikke til undsætning.

Men den protestantiske lutherske, især danske teologi, fx indenfor Tidehverv, er der du vil få mest medhold og måske ligefrem bifald for hvad du skriver i citationsboksen. Også disse er agnostiker, uden GNOSTISK SPIRITUALITET og uden at vide det på mange måder i konflikt med den tidligste kristendom og dermed Jesus Kristus og Paulus.

Dette skyldes kirkefædrenes forfærdelige misforståede karikatur af gnostikerne og deres ensidige læsning Paulus. Ja gnostikerne læser Paulus noget bedre på en lang række punkter end Irenæus og Tertullian og de øvrige kirkefædre der bekæmper gnosticismen, disse kirkefædre læser Paulus som om han bekæmper gnosticismen og gnostikerne har Paulus som deres helt store og uovertrufne ypperste Apostel. Min og Jung's fascination Paulus er 1 Kor 2 og alle de andre steder hos Paulus, hvor GNOSIS selvfølgelig er en af Åbenbaringens Ånds mange frugter.

Efter min mening mangler citationsboksen fuldstændig inderlighed - og da især den inderlighed og lidenskab vi finder hos Jesus Kristus. Kunne man forestille sig Jesus Kristus tale om et stumt og koldt univers hvor vi mennesker spiller en ganske ubetydelig rolle og iøvrigt brænder solen ud og vi med. En sådan måde at tænke på er så langt væk fra Jesus Kristus som vi kan komme.

Jesus Kristus lever ikke i sådanne abstrakte spekulationer han er konkret og snarrådig praktisk orienteret i forhold til sine medmennesker som han fører til Gud - forener med Gud - igennem Guds Kærlighed Kristus der udgydes i Hjertet på os (Rom 5 og 2 Kor 3) gennem Helligånden. Eneste måde man iøvrigt kan frelse verden på er gennem Gud. At vi skabninger, mennesker, kommer tilbage til vores Gud Skaber.

Verden betyder det liv og den verden mennesker frister og er prisgivet der er gudløs og som er hvad Jesus Kristus vil rette op på - vi skal ikke være uden Gud. Derfor vi møder Gud i Jesus Kristus - hvor der er en Åbenbaring hvem Gud er for os og hvad Gud har til os. Eller hvem vi er i Gud - i Kristus - nemlig de Nye Skabninger med Gud Helligåndens forunderlige vidunderlige gerninger - frugter og gaver - fyldt med GNOSIS erkendelse.

Mange Kærlige Hilsner HansKrist
Side 12 af 12 < 1 2 ... 10 11 12

Seneste indlæg
Nemesis
af Hanskrist
07/11/2024 00:25
ALKOHOL
af Anonym
05/11/2024 03:29
Vigtige præciseringer
af somo
04/11/2024 05:38
ARABISKE RACISTER JAGER GRØNLÆNDERE UD AF GELLERUP
af Anonym
02/11/2024 14:51
Hvad HansKrist dog skriver
af Hanskrist
28/10/2024 12:40
Nyheder fra DR
Fem personer dræbt i flystyrt i USA
07/11/2024 01:29
40 dræbt i israelsk luftangreb i Libano..
07/11/2024 01:07
Mathias Gidsel bombede løs i dansk test..
06/11/2024 22:39
Totalt strømsvigt i Cuba med orkan på ..
06/11/2024 22:07
Hizbollah: Vi har målrettet en drone-sv..
06/11/2024 21:15
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Varmerekord banker på igen: For første..
07/11/2024 04:04
Flere fra kvotesagen kræver erstatning ..
07/11/2024 03:00
Kinas leder håber på sundt og stabilt ..
07/11/2024 02:55
USA's valgdeltagelse var næsten på sam..
07/11/2024 01:09
Skovrydningen i Brasiliens Amazonas er p..
07/11/2024 00:07