1
registreret
(1 usynlig),
29
gæster og
1500
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Nemesis
|
Prøv nu lige at holde styr på hvad jeg kritiserer dig for nemlig dine fra citationsboksen's påstande.
Jeg har altid sagt at din Jesus Kristus Ikon oplevelse ikke er kontroversiel - tværtimod lidt ordinær. Så det er ikke der jeg kritiserer dig.
Prøv nu at hold fast i min argumentation og kritik.
-0-0-0-
HansKrist spørger Arne:
Mener du man kan mene lige hvad man har lyst til at mene om Jesus Kristus???
Arne:
Mit svar: Ja bestemt! Alt andet ville være en ukristelig diktatorisk undertrykkelse af åndsfriheden, og i tilfælde, hvor man udtrykkker sin mening, ville det tillige være en undertrykkelse af ytringsfriheden. Dette gælder jo her i landet endda også for blasfemi.
Det er sgu da ikke juridisk jeg mener - men videnskabeligt, altså vores forståelse den kristne religion kristendom og dens teologi.
Mener du at hvad du skriver i citationsboksen må blive præsenteret for et publikum (studerende og elever) som værende i overensstemmelse med hvad Jesus Kristus bragte i spil i verden og er ophavsmand til.
Mener du at du kan blive taget alvorligt af andre mennesker når du siger at det er fuldstændig ligemeget hvad vi hævder der flugter og er i overensstemmelse med Jesus Kristus.
Alle menneskers personlige oplevelser af hvad Jesus Kristus er ophavsmand til er lige sande og rigtige og berettigede???
Mener du virkelig det???
Mange Kærlige Hilsner HansKrist
PS:
Hvis du ikke vil forholde dig til hvad du skriver i citationsboksen, om det flugter hvad Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt anerkendt for at have bragt i spil i verden, så stopper vi her Arne.
Jeg ved du står ved dine påstande i citationsboksen.
Du siger også at man kan tillade sig at sige hvad som helst om Jesus Kristus - tillægge ham nøjagtig de synspunkter hvert enkelt menneske nu skulle få lyst til.
Juridisk må man selvfølgelig. Det er ej heller hvad jeg nogensinde har været inde på - det har jeg fortalt dig - at inkvisitions processer og rettergang stammer fra dig (dig der utallige gange har truet med at føre retssager mod folk (noget jeg aldrig kunne nedværdige mig selv til finder det modbydeligt ondskabsfuldt (kender godt typen der gør dette))).
Jeg snakker om hvad der giver god mening (som iøvrigt Bjørn og Simon og alle andre seriøse debattører gør). Hvad vi skriver skulle helst ikke være vrøvl og usandheder (bare fordi dette juridisk ikke er forbudt at fremføre) men skulle helst give mening og kaste et større forklarelsens lys på fx religion kristendom og hvad Jesus Kristus er religionshistorisk verdenskendt anerkendt for at have bragt i spil i verden.
Vi skal bestræbe os på at forstå disse forhold dybere og bedre.
Og vrøvler jeg vil jeg gerne korrigeres af andre debattører. Jeg søger hele tiden en dybere forståelse tingene og bliver glad hver gang jeg må revidere min tidligere forståelse med en nyere og bedre forståelse.
Men det er altså her du ikke ønsker at være med.
|
|
|
|