annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 19414309
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2607271
Åndelig Føde 2361408
Et andet syn 2150303
SÃ¥ er der linet op... 1806395
Galleri
Der var RAV i den/det idag.
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 391 gæster og 235 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 22 af 22 < 1 2 ... 20 21 22
TrÃ¥d valgmuligheder ↓
« Forrige trÃ¥d
Næste trÃ¥d »
#44722 - 21/10/2024 18:39 Re: Gud [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7503
Sted: Sydsjælland
Jeg skrev i denne tråd: #44718 - 20/10/2024 19:10 om at have kærlighed til alt værende.

Og forinden i denne tråd #44715 - 20/10/2024 12:18 citerede jeg, hvad Paulus skrev om kærlighed i sit: Første brev til Korintherne, Kapitel 13.

Den kærlighed, Paulus skriver om, synes alene at være kærlighed til medmennesker - og vel også til kristendommens Gud.
Der synes ikke at være kærlighed til "skaberværket".
Jeg mindes heller ikke at have set ord om, at skaberværket - universet - er helligt.

Det får mig så til at undre mig over, om Jesus alene så på kærlighed mellem Gud og mennesker samt mennesker imellem, eller om den tids mennesker blot ikke kunne rumme ord fra Jesus om "kærlighed til skaberværket" - og derfor ikke opfattede det.

I hvert fald er det jo tydeligt, at kristendommen, som den har udviklet sig, har svigtet alt andet på denne planet end lige netop os selv trist

Arne heart
Top Svar Citer
#44723 - 22/10/2024 12:09 Re: Gud [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3944
Sted: Nørresundby
NÃ¥ nu kender vi dig igen

Efter din kortvarige flirt og "indynderst" med både Paulus og kristendommen er du nået tilbage til at kristendommen er skyld i alle landets og verdens ulykker.

Tydeligvis er du ej heller grebet idag men havnet i din egen passive skuen betragtning og væren til. Det er de andres skyld men især kristendommens skyld. Ja en vis avis læsning som Arne's hellige skrifter ind i postkassen hver dag har gjort sit indtryk og han kan sin dogmatik - det er kristendommens skyld - de andres skyld.


Omvendt tror jeg kristendommen har haft mere ret end vi er klar over.

At vi skal vende om til Livets Ånds Love i Kristus og vores Gud Skaber som vores Fader fra hvem alt værende er og ved hvem alt værende består og til hvem alt værende er - i ham vi lever røres og er.

Med denne kristne forståelse ville vi aldrig være blevet fremmede overfor naturens og skaberværkets Hellighed.

De kristne har da også i næsten 2000 år før der var nogen miljøbevægelse og aktivisme haft forståelse for naturens store sammenhænge og værdi og betydning, både for os og for sig selv og i sig selv.

Hvorfor er recovery og Healing HEL'bredelse af mennesket helt centralt i kristendommen??? Og ja hvorfor indfinder det sig naturligt i forbindelse med de nye Skabninger vi er i Kristus?

Jo fordi vi i Kristus vender os om til Livets Ånds Love og vores Gud Skaber som vores Gud Fader fra hvem alt værende er og ved hvem alt værende består og til hvem alt værende er - i ham vi lever røres og er.

Men mennesket vil ikke vide af Gud som sådan ovenfor forklaret i en kristen kontekst, vi har to gode eksempler med Arne og Tikka.

Begge har de en voldsom trodsighed og sort på hvidt afvisning Gud som sådan ovenfor forklaret.

Den ene taler om kristendommens Gud og den anden om Bibelens Gud og dermed afslører de begge deres uvidenhed og dumhed, at de ikke aner hvad der er på tale og hvad de ord og begreber der bruges dækker over.


Kristendommen og ja religion er løsningen og hvorfor det? Jo al religion også kristendom er en beskæftigelse med Livets Ånds Love og ja Livets Ånd.

Vi forstår mange ting men vi forstår os ikke på LIVET. Og at det er HELLIGT og en GAVE. En HELLIG GAVE som vi kender gennem LIVETS ÅND i Kristus.

Mennesket er beskæftiget med andre ting og forbinder livet med noget livet ikke er. Mennesket forstår sig ikke på livet men er beskæftiget med så mange mærkelige ting - har så mange mærkelige ting for.

Det moderne menneske der intet foretager sig men har deres på det tørre, siger, det er de andres skyld (endda især de kristne's skyld står der i en bestemt avis). Paulus siger nej, nej vi har alle fejlet og gjort os skyldige og mistet vores Herlighed og Fuldkommenhed fra Gud. Vi har alle et medansvar og derfor må vi rejse os op og omvende os og begynde at gøre det rigtige, især at leve i henhold til LIVETS ÅND i Kristus.

I samme øjeblik vi begyndte at forstå LIVET som en HELLIG GAVE vi modtager gennem LIVETS ÅND i Kristus - den LIV'givende HEL'bredende Gud Helligånd vil vores forhold til os selv og naturen (skaberværket) øjeblikkeligt have ændret sig igennem at vi her igen er blevet forsonet med Gud Skaber som vores Gud Fader i hvem vi lever røres og er - fra ham alting værende er og ved ham alting værende består og er og til ham alting værende er.


Men det moderne menneske vil ikke vide af Gud og to strålende eksempler på denne åndshovmod og trodsighed er Tikka og Arne der i årevis sort på hvidt har benægtet og afvist Gud med en skræmmende insisteren og ihærdighed. Hvad har de så sat i stedet for Gud de to? Deres egen menneske klogskab - de kender sandheden og vi skal lytte til dem. Og kristendom er skyld i alle landets og ja alle verdens problemer og den anden siger at Gud ikke findes kun som Bibelens Gud der er hjernespind. Det kommer jo nok an på om man læser Bibelen som fanden læser Bibelen.



Vi skal have GUD tilbage.

Vi skal droppe vores gudløshed og ateisme og gudløse guddommelighed.

Når mennesket afviser Gud så gør det sig selv til herre - fra hvem al klogskab og visdom kommer.

Men som Jung og Paulus siger - der er en visdom og klogskab fra Gud vi ikke kan ret godt leve uden. Og gør vi det - forkrøbler vi som mennesker fordi vi kommer til at leve i et Åndeligt Vakuum og Meningsløshed - uden Guds Kald - hvad Gud kalder os til - hvad er meningen med mit liv.

Moderne mennesker lever i et Vakuum uden nogen Mening og for dette opfinder det alverdens erstatning. Som fx at pege fingre: det er de andres skyld (især de kristne's skyld).

Et menneske der er kaldet af Gud ville slet ikke have tiden til at pege fingre af andre mennesker. Han ville som min Gymnasie kammerat Henrik Stiesdal rejse sig op og tage ansvar og vise hvilken vej vi nu skal gå. Vi må ikke give op. Og istedet for at pege fingre og håne det er de andres skyld må vi rejse os op og tage ansvar på os og vise hvilken vej vi nu skal gå.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#44724 - 22/10/2024 16:16 Re: Gud [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3944
Sted: Nørresundby
Hvis mennesket ikke har Gud i deres liv - så mangler de et fuldt STOP skilt.

SÃ¥ mangler de at blive vejledt og korrigeret og blive STOPPET - dette at STOPPE OP ved Gud.

Uden Gud som sådan ovenfor begynder mennesket at køre rundt i sig selv og bliver stor i hovedet af egen filosofisk tænkning og grubleri. Et sådant menneske uden Gud vil køre ud af en motorvej der bliver større og større bredere og bredere.

Et sådant menneske har intet der kan vejlede det og korrigere det. Og det bliver tilfreds med sig selv især når det laver tidsfordriv - underholder sig selv så tiden går - så tiden der er ens liv kan fordrives. Og dette fordi der jo ingen mening er længere for det moderne menneske som staten har sørget for - som derfor er ramt af et vakuum og meningsløshed. Forfængelighed og at æres er næsten det eneste et sådant menneske uden Gud har tilbage.

Resume:

Gud er den nødvendige STOPKLODS alle mennesker behøver - Gud er nødvendigt for at blive vejledt og korrigeret og også indimellem hjulpet når man er på rette vej men her møder forhindringer og modstand.

Mange Kærlige Hilsner HansKrist

Hvorfor er Kristus eller Gud i Jesus Kristus - Gud i Guds Kærlighed Kristus så forbandet vigtigt???

Jo fordi her accepterer Gud mennesker der afviser og benægter Gud og er fjender af Gud. Kan vi læse hos Paulus.

Ingen tvivl om at Jesus færdedes blandt de udstødte og ja syndere - mennesker der var fjernt fra Gud og ligefrem fjender af Gud. Hvorfor, jo for at forsone disse syndige mennesker med Gud. Dermed har kristendommen været en vækkelse og aktualisering menneskers potentialer og ressourcer som der ellers var en risiko for ville gå tabt. Ej heller nogen tvivl om at Jesus også færdedes blandt hedninger. Hele ideen om at Jesus Kristus kun har fokus på etniske jøder holder ikke i byretten. Selv om den nyere forskning er så rørende enig herom. Men jeg har aldrig troet på denne ide om at Jesus Kristus var så etnisk fokuseret på sit eget jødiske folk som han selv tilhørte.

Og at sige Jesus er jøde og så tro man har sagt en hel masse, er noget vrøvl, for at være jøde er sørme et vidt begreb og ham Jesus var uden tvivl noget helt specielt og ganske umuligt at sætte i bås og kontekste udelukkende til jødedommen.

Ved at kontekste Jesus udelukkende til jødedommen og det jødiske folk får man også Paulus til at fremstå som meget anderledes end Jesus Kristus eller også må man putte Paulus i samme boks og bås, kontekste også ham til jødedommen, hvad så end jødedommen er for to tusinde år.

At være jøde er bestemt ikke entydigt - de fleste levede i multi etniske samfund - ihvertfald Paulus men også Jesus er der noget der tyder på.

At isolere et menneske som Jesus fra hedninger er en videnskabelig absurditet og fejlslutning af de største.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#44725 - 22/10/2024 20:03 Re: Gud [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7503
Sted: Sydsjælland
Hankrist, du skriver:
Citat:
De kristne har da også i næsten 2000 år før der var nogen miljøbevægelse og aktivisme haft forståelse for naturens store sammenhænge og værdi og betydning, både for os og for sig selv og i sig selv.
Mit svar:
Det er denne forståelse, jeg ikke mener at have set, hverken i Bibelen eller hos kristne mennesker de sidste par tusind år.

Har du eksempler på din påstand i Bibelen eller hos kristne mennesker før miljøbevægelsen?
Som jeg skrev, har jeg ikke fundet dem.

Det er jo så her, jeg tænker over, om Jesus havde den forståelse, men blot ikke blev hørt - eller han heller ikke havde denne forståelse.

Situationen i dag med vores - af os mennesker - mishandlede klode synes jo ikke just at være præsteskabernes forreste prioritet.

Arne heart
Top Svar Citer
annonce
Side 22 af 22 < 1 2 ... 20 21 22


Seneste indlæg
Gud
af Arne Thomsen
22/10/2024 20:03
Vigtige præciseringer
af somo
21/10/2024 07:01
Hvad er JESUS KRISTUS kendt for?
af Hanskrist
17/10/2024 16:07
Hvad HansKrist dog skriver
af Hanskrist
08/10/2024 11:42
Det bedste ved kristendommen
af Hanskrist
25/09/2024 00:18
Nyheder fra DR
Forfatter Malene Sølvsten er død
22/10/2024 19:26
Ukraines statsanklager træder tilbage e..
22/10/2024 18:36
Aarhus Universitet vil fjerne desinficer..
22/10/2024 18:09
Tidligere chef for Abercrombie & Fitch a..
22/10/2024 17:36
Ukraines befolkningstal er faldet med ci..
22/10/2024 17:13
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Medie: Muldvarp fra TV 2-dokumentar var ..
22/10/2024 18:13
Hun er både medlem af folkekirken og et..
22/10/2024 18:00
Flere moskéer i Danmark er svære at fÃ..
22/10/2024 18:00
Ældre mand død i brand på plejehjem v..
22/10/2024 17:55
Anmeldere roser Navalnyjs erindringer: P..
22/10/2024 17:42