annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 19418679
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2607369
Åndelig Føde 2361641
Et andet syn 2150428
Så er der linet op... 1806500
Galleri
Light Blue Mind Rødhus marts
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 405 gæster og 216 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 21 af 22 < 1 2 ... 19 20 21 22 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#44716 - 20/10/2024 15:00 Re: Gud [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Er man ok med brændende ord imod hinanden men altid? Der er lavet en ´autentisk´ film kritisk imod nazismen og de ´godes´ tavshed (vistnok med Viggo Mortensen)...
Top Svar Citer
#44717 - 20/10/2024 18:20 Re: Gud [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3944
Sted: Nørresundby
1 Kor kapitel 13 er skrevet til kristne, og endda specielt til menigheden i Korinth, der var kendt for Helligåndens store karismatiske forskellige åndsgaver, læs selv kapitel 12 før det berømte kapitel 13 om kærligheden.

Som Kristian Leth sagde i Bibelen Leth Fortalt - det betyder ikke at efterfølgende her ikke er af selvfølgelig den allervigtigste afgørende betydning:


Citat:
om jeg så har profetisk gave og kender alle hemmeligheder og ejer al kundskab og har al tro, så jeg kan flytte bjerge, men ikke har kærlighed, er jeg intet.


Da jeg var barn, talte jeg som et barn, forstod jeg som et barn, tænkte jeg som et barn. Men da jeg blev voksen, aflagde jeg det barnlige. Endnu ser vi i et spejl, i en gåde, men da skal vi se ansigt til ansigt. Nu erkender jeg stykkevis, men da skal jeg kende fuldt ud, ligesom jeg selv er kendt fuldt ud.


At have Helligåndens profetiske gaver, og at kende alle hemmeligheder og eje al kundskab og at have den TRO der flytter bjerge er helt afgørende for de/vi kristne, men det er ingenting værd for det menneske der ikke også har kærlighed. Det er nemlig jo også TRO der altid er virksom i kærlighed.


At have Visdom og Åbenbarings Ånd er helt afgørende for de/vi kristne - men igen det er ingenting rigtig værd hvis vi ikke har kærlighed.


Ligeledes skal vi i takt med at Kristus vinder Skikkelse i os eller vi iklæder os Kristus lære Gud at kende som Gud allerede kender os. Som Paulus siger i Athen, det er ikke en ukendt eller uerkendelig Gud vi kristne er blevet forligt med, forenet og forsonet med i Jesus Kristus.


Så 1 Kor kapitel 13 er til kristne, der allerede er i Kristus - har Kristus TROEN - TROEN på Gud i Kristus - at her ÅBENBARES Gud for os - både hvem vi er som Guds Børn (Nye Skabninger - Nyfødte mennesker) med Guds Ånd i Kristus og hvem Gud er for os i Kristus.


Så efter hvad du skriver kan det jo aldrig være det du har erfaret, fordi som du selv skriver var du ateist på det tidspunkt og efterfølgende denne din mikro åbenbaring som du for nyligt har kaldt det, har du bekæmpet at der er en Åbenbaring Gud i Jesus Kristus. Og du har bekæmpet HelligÅndens Karismatiske Gaver.


Så du er langt væk fra hvad der tales om i 1 Kor 13, som jo er en tale til kristne med HelligÅndens Karismatiske Gaver (læs kapitel 12 der skal læses sammen med kapitel 13) og kristne fyldt med Kristus TRO - TRO på at vi møder os selv og Gud i Kristus og lærer os selv at kende og Gud at kende i Kristus. Som der jo netop også står i kapitel 13.


Hvis du havde oplevet hvad 1 Kor 13 skriver om så havde du aldrig år efter år hårdnakket som agnostiker hamret følgende fast dogmatisk igen og igen og igen igennem de sidste mange år, følger her:

Citat:
Arne:

de mange religioner, der hver på deres måde påstår at have viden om det guddommelige, det åndelige, er for mig hovmodige og lidet troværdige.


det guddommelige som det er håbløst for os mennesker at søge at fatte, og som jeg heller ikke tror er meningen med menneskelivet.



-0-0-0-

Guds Kærlighed Kristus er udgydt i Hjertet på os gennem Helligånden der er givet os.

Guds Kærlighed Kristus betyder forening og forligelse og forsoning mennesket med Gud.

Kærlighed er altid forening to der er bestemt for hinanden - og finder sammen igen. Og det er netop hvad Guds Kærlighed Kristus er - her bliver vi mennesker forenet med Gud eller vi finder sammen med Gud som vi er kommet væk fra.

Men som vi ser på din dogmatiske agnosticisme som du i årevis har bombarderet Trosfrihed med så bekæmper du Guds Kærlighed Kristus:

"de mange religioner, der hver på deres måde påstår at have viden om det guddommelige, det åndelige, er for mig hovmodige og lidet troværdige.


det guddommelige som det er håbløst for os mennesker at søge at fatte, og som jeg heller ikke tror er meningen med menneskelivet"
Arne

Dette er jo det stik modsatte Guds Kærlighed Kristus til vi mennesker. Også 1 Kor 13 kan jo overhovedet ikke forliges med hvad du skriver ovenfor, for her er netop meningen med menneskelivet:

"Da jeg var barn, talte jeg som et barn, forstod jeg som et barn, tænkte jeg som et barn. Men da jeg blev voksen, aflagde jeg det barnlige. Endnu ser vi i et spejl, i en gåde, men da skal vi se ansigt til ansigt. Nu erkender jeg stykkevis, men da skal jeg kende fuldt ud, ligesom jeg selv er kendt fuldt ud" dette er meningen med det kristne menneskeliv men uden kærlighed er det der er meningen ingenting værd.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#44718 - 20/10/2024 19:10 Re: Gud [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7503
Sted: Sydsjælland
Den kærlighed, jeg oplever fra det guddommelige - også til mig - via en Jesus Kristuss Ikon, kan jeg ikke forklare - og det tror jeg heller ikke, jeg skal forsøge.
Men det er helt klart for mig, at det er en kærlighed til alt værende - en kærlighed, der også griber mig - og fylder mit liv smiler
Arne heart
Top Svar Citer
#44719 - 20/10/2024 19:49 Re: Gud [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3944
Sted: Nørresundby
Det går hurtigt nu og man skal være vågen for at følge med i din kovending omvendelse.

Paulus har jeg bemærket mere og mere bliver taget til nåde, nu er han ikke længere inkvisitionens fader som du nægtede at ville være beskæftiget med og læse.

Du forsøger at bilde os ind at du egentlig slet ikke er hvad du ellers i årevis har skrevet sort på hvidt agnostiker og alle dine indlæg er fyldt med en blank afvisning der kan være tale om noget gnostisk eller at mennesket har Åndelige erkendelser og erfaringer om Gud og det guddommelige. 1 Kor 2 fx.



Nu skriver du:


Citat:
Arne:

Men det er helt klart for mig, at det er en kærlighed til alt værende - en kærlighed, der også griber mig - og fylder mit liv


En kærlighed der ligefrem griber dig og fylder dit liv.

Jamen undskyld er det ydmyghed? Er det ikke svulstige tomme intetsigende ord når nu mennesket kun spiller en yderst lille ringe ganske ubetydelig rolle i det store hele. Og hvordan kan det være du som ganske ubetydelig menneske møder en så stor kærlighed der ligefrem griber dig og fylder dit liv.

Og hvad er det for en kærlighed og hvorfra?? I hvem møder du den kærlighed der griber dig og fylder dit liv.

Måske det nu går op for dig at Jesus Kristus intet har sagt om at mennesket spiller en ubetydelig ringe rolle. Måske du for Jesus Kristus var det får der var kommet væk fra flokken, dem han var Hyrden og Herre for. Måske netop du som ateist uden TRO på Gud - nu ihvertfald skulle erfare Guds Kærlighed Kristus - at her møder du Guds Kærlighed der netop inviterer dig ind i dette kærlighedsforhold der er mellem mennesket og Gud.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#44720 - 20/10/2024 22:33 Re: Gud [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7503
Sted: Sydsjælland
Hanskrist.
Du gør sandelig, hvad du kan for at misforstå mig.
Hvis du er ærlig, kan du godt selv rette dine mistydninger af mig.
Jeg vil ikke spilde min tid derpå.
Arne heart
Top Svar Citer
annonce
Side 21 af 22 < 1 2 ... 19 20 21 22 >


Seneste indlæg
Gud
af Arne Thomsen
22/10/2024 20:03
Vigtige præciseringer
af somo
21/10/2024 07:01
Hvad er JESUS KRISTUS kendt for?
af Hanskrist
17/10/2024 16:07
Hvad HansKrist dog skriver
af Hanskrist
08/10/2024 11:42
Det bedste ved kristendommen
af Hanskrist
25/09/2024 00:18
Nyheder fra DR
Nu bekræfter israelsk militær drab på..
22/10/2024 23:02
Nordmand får Nordisk Råds litteraturpr..
22/10/2024 22:46
Aarhus Universitet giver uforbeholden un..
22/10/2024 21:41
Trumps tidligere advokat skal udlevere a..
22/10/2024 21:30
Forfatter Malene Sølvsten er død
22/10/2024 19:26
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Nordmand får stor litteraturpris for om..
22/10/2024 20:39
Israel melder forventet ny hizbollahlede..
22/10/2024 20:21
Trump skal interviewes af populær podca..
22/10/2024 20:13
Dansk forfatter modtager pris af Nordisk..
22/10/2024 19:50
Hævn og drab præger område i Sudan ef..
22/10/2024 18:54