0
registrerede
10
gæster og
193
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Gud
|
Det går hurtigt nu og man skal være vågen for at følge med i din kovending omvendelse.
Paulus har jeg bemærket mere og mere bliver taget til nåde, nu er han ikke længere inkvisitionens fader som du nægtede at ville være beskæftiget med og læse.
Du forsøger at bilde os ind at du egentlig slet ikke er hvad du ellers i årevis har skrevet sort på hvidt agnostiker og alle dine indlæg er fyldt med en blank afvisning der kan være tale om noget gnostisk eller at mennesket har Åndelige erkendelser og erfaringer om Gud og det guddommelige. 1 Kor 2 fx.
Nu skriver du:
Arne:
Men det er helt klart for mig, at det er en kærlighed til alt værende - en kærlighed, der også griber mig - og fylder mit liv
En kærlighed der ligefrem griber dig og fylder dit liv.
Jamen undskyld er det ydmyghed? Er det ikke svulstige tomme intetsigende ord når nu mennesket kun spiller en yderst lille ringe ganske ubetydelig rolle i det store hele. Og hvordan kan det være du som ganske ubetydelig menneske møder en så stor kærlighed der ligefrem griber dig og fylder dit liv.
Og hvad er det for en kærlighed og hvorfra?? I hvem møder du den kærlighed der griber dig og fylder dit liv.
Måske det nu går op for dig at Jesus Kristus intet har sagt om at mennesket spiller en ubetydelig ringe rolle. Måske du for Jesus Kristus var det får der var kommet væk fra flokken, dem han var Hyrden og Herre for. Måske netop du som ateist uden TRO på Gud - nu ihvertfald skulle erfare Guds Kærlighed Kristus - at her møder du Guds Kærlighed der netop inviterer dig ind i dette kærlighedsforhold der er mellem mennesket og Gud.
|
|
|
|