annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 19269153
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2604415
Åndelig Føde 2345231
Et andet syn 2147050
Så er der linet op... 1794981
Galleri
Rødhus december
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 408 gæster og 165 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 20 af 20 < 1 2 ... 18 19 20
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#44709 - 17/10/2024 12:37 Re: Gud [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3939
Sted: Nørresundby
Citat:
Jeg HansKrist skrev:

Vi debatterer det rimelige i om man virkelig kan sige hvad som helst om Jesus Kristus, fx om man kan spænde Jesus Kristus foran agnosticisme og den ide at der ingen meddelelser og kommunikation er fra Gud til mennesket og om mennesket ikke igennem BØN skulle kunne få kontakt til Gud (du siger nej men Jesus Kristus sagde ja selvfølgelig). Og ja om man kan påstå at Gud overhovedet ikke har givet sig til kende i sin Åbenbaring, om ikke der i Jesus Kristus er en Åbenbaring Gud?



Citat:
Du Arne:

Hvad du her skriver er ikke relevant for mig, fordi det ikke er, hvad jeg oplever og skriver om. Jeg er ikke agnostisk - snarere gnostisk - men jeg kan ikke finde ord af tilstækkelig høj kvalitet. Allerede ordet: "guddommelig" bruger jeg kun af nød, fordi et egnet ord ikke eksisterer.


"Hvad du her skriver er ikke relevant for mig, fordi det ikke er, hvad jeg oplever og skriver om."

Det er jeg jo netop klar over og det er jo også hvad vi drøfter, nemlig om hvert enkelt menneske alene ud fra sin egen subjektive oplevelser, uden nogen sandheds kriterium om noget objektivt gældende, fx af hvad det er Jesus Kristus har bragt i spil i verden, kan tillade sig at spænde Jesus Kristus foran en vogn af holdninger der er Anti Jesus Kristus agtige.

Er det med Jesus Kristus virkelig fri fantasi og kan hvert enkelt menneske bare hævde hvad de oplever subjektivt.

Citat:
Arne:

"Jeg er ikke agnostisk - snarere gnostisk"


WHÅT TU FÅG 😮😮😮

Den lader vi lige stå lidt


Det er ihvertfald ikke hvad du er i nærheden af at være. Læs igen på hvad gnosis betyder.

Hvis du fortsat hævder du snarere er gnostisk end agnostisk som du ellers har afsluttet hundrede vis af indlæg med at du var agnostiker, vil jeg finde frem alle de gange hvor du på det skarpeste tager afstand fra at i Jesus Kristus er der en Åbenbaring Gud - hvem Gud er for os i Kristus og hvem vi mennesker er i Kristus.


Citat:
Arne:

de mange religioner, der hver på deres måde påstår at have viden om det guddommelige, det åndelige, er for mig hovmodige og lidet troværdige.


det guddommelige som det er håbløst for os mennesker at søge at fatte, og som jeg heller ikke tror er meningen med menneskelivet
.
den samme Arne påstår nu idag at være gnostisk orienteret (nu har han ellers i flere år ganske korrekt karakteriseret sig selv som agnostiker. Måske vi får en omvendelse - det er jo set før at når fanden bliver gammel nok går han i kloster.


Ja ikke engang det guddommelige kan vi erkende påstår du (også derfor det er så ufatteligt at du skriver om noget vi ikke kan erkende gennem erfaringer vi har muligheder for gennem Guds Åbenbaring og Visdoms Ånd, der så bliver til viden om alle de Himmelske Åndelige Velsignelser og Gaver vi modtager gennem som Gud handler med os i Kristus).

Hvis der er noget du ikke er (at dømme ud fra dine skriverier) så er det gnostisk og gnosis orienteret.

Men måske du nu vil skifte mening da du har opdaget at der i Kristus/Sønnen er en Åbenbaring Gud som vi modtager gennem Helligåndens vejledning til at forstå evangeliet. Skifter du måske mening fordi du godt kan se at, dette at operere med en gudløs Jesus Kristus - en Jesus Kristus der ikke Åbenbarer Gud for os, dette ikke holder vand i byretten eller nogen steder på jorden. Ikke engang muslimer eller ateister kunne finde på at hævde dette.

Korteste måde at definere kristendommen på er at i Jesus Kristus møder vi Gud - bliver vi forligt med Gud + og lærer vi Gud at kende og os selv at kende som de nye Skabninger, genfødte nyfødte mennesker vi er i Kristus gennem Helligåndens vidunderlige forunderlige gerninger med os.

Dette er det kristne evangelium og ingen, som i INGEN, Kirker der regnes for kristne har ikke det forhold med.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 20 af 20 < 1 2 ... 18 19 20


Seneste indlæg
Hvad er JESUS KRISTUS kendt for?
af Hanskrist
17/10/2024 16:07
Vigtige præciseringer
af somo
17/10/2024 13:30
Gud
af Hanskrist
17/10/2024 12:37
Hvad HansKrist dog skriver
af Hanskrist
08/10/2024 11:42
Det bedste ved kristendommen
af Hanskrist
25/09/2024 00:18
Nyheder fra DR
Danish Crown tager strakspåbud til efte..
17/10/2024 18:04
Ingefærpulver tilbagekaldes efter for h..
17/10/2024 17:45
Kosttilskud tilbagekaldes på grund af f..
17/10/2024 17:30
Varmestue i Esbjerg genåbner efter turb..
17/10/2024 17:29
Rapport: Internetcensuren i Myanmar er l..
17/10/2024 17:16
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Formand, forkvinde eller forperson? Vi h..
17/10/2024 16:00
Samuel Rachlin om mulig nedlæggelse af ..
17/10/2024 16:00
FN har svigtet, men Israels modreaktion ..
17/10/2024 16:00
Sørine Gotfredsen: Morten Pape er tiden..
17/10/2024 16:00
Færre går i biografen: Danskernes film..
17/10/2024 16:00