annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 19221247
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2603561
Åndelig Føde 2339990
Et andet syn 2145614
Så er der linet op... 1790987
Galleri
Delfin i Aalborg Nørresundby
Hvem er online?
0 registrerede 394 gæster og 133 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 15 af 17 < 1 2 ... 13 14 15 16 17 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#44683 - 14/10/2024 17:47 Re: Gud [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

Du: "Men der er mennesker der har Guds Erfaringer og Åndelige ÅbenbaringsErfaringer, kald og syner og meddelelser fra en anden kilde end deres almindelige fornuft og daglige bevidsthed."

En filosofisk type siger: "Årsag og virkning betyder, at fra fortiden er fremtiden fast forudsigelig." Jeg oplyser ham: "Nej! Kun tænke i hovedet filosofien snakker om determinisme men selvom meningen med livet har en struktureret plan, så er der i nuet også plads til ´hjertets´ spontanitet ligesom i processen kreativ kunst på den leg lignende eksperimenterende måde. Frelsen handler dermed om selvbevidst fri vilje, hvilket ikke kun bestemmes af det rationel intellektuelle istedet for ligesom en maskine robot eller kun uden ånd tilfældigt som universets materie ting med menneskers kroppe.
Om Guds vilje så på det seneste da jeg rensende gav afkald på mine ´åndelige´ fristelser om selvfølgeligt det fysisk, socialt og materielle fristelser, så sker altså pludseligt endnu flere tilsyneladende ulogiske tegn ligesom en slags gudsbevidsthed matrix men angårende sandsynlig mening ligesom mirakler. Mine skriverier kan måske snart ikke helt længere følge med.

Flere gange slukker mit fjernesyn ´af sig selv´, senere på en cafe et TV imens min finger kun rører ved lydknappen, så pludseligt ser jeg, at den viser en anden kanal uden min personligt indblanding. Senere idag jeg har har tre aftaler med nogen/noget men, hvor deres beskeder om et tidspunkt på min telefon har forkerte tal sådan, at denne abnormali virker ifølge deres reaktioner ubevidst...
Jeg synes, at når disse overraskelser for mig sker, som derfor ikke er alvidende, så - Ja tak for den slags åndelige gaver, der ligesom på et ur viser hvor om gudsriget, jeg Er.

Du har nævnt et eller andet Paulus citat om Helligåndens gerninger hurtigere end en selv?
Top Svar Citer
#44684 - 14/10/2024 18:41 Re: Gud [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3934
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

Jeg har forlængst passeret ensidig rationalisme og har opnået tilstande af hel åbenhed - især i situationer foran en Kristus Ikon.
Det har givet mig, hvad du kalder "en religiøs dybbdedimension".
Den indeholder for mig guddommelig kærlighed, men ikke noget om Helligånd og Gud - det er - fornemmer jeg - ikke noget jeg skal søge at fatte.
Dét, jeg mærker, jeg skal, er at tage imod denne kærlighed og lade den blomstre i mig: Meningen med mit liv


"Jeg har forlængst passeret ensidig rationalisme"

ja det tænkte jeg også du har


og hvorfor du ikke møder Gud i Kristus Jesus Ikonen og ja den SØN'FADER eller JEG'DU virkelighed med Gud som vores Gud Fader (og vi Guds Børn) gennem HelligÅnden er mig lidt en gåde.

Jeg ville lige spørge om du aldrig går i bøn? Har du ikke et BØNsLIV i dit liv? Nemlig vores SØN'FADER eller JEG'DU samtalende kommunikerende BØNS'HØRENDE relation til Gud gennem HelligÅnden. Kom så i tanke om at du aldrig har bedt (og hermed vi må sige som du også selv sort på hvidt har givet udtryk for, du er ikke kristen og du ligner ej heller Jesus Kristus ret meget i spiritualitet og livsstil praksis eller du vil ikke følge den historiske Jesus Kristus, men din egen sammensatte og forestillede Jesus Kristus nøjes du så med (1)*).

I Kristus/Sønnen at være som Guds Børn i BØN samtale og kommunikation med Gud som vores Gud Fader gennem Ånden, HelligÅnden er det vi millioner milliarder af kristne deler og har fælles med hinanden, denne form for enkle meget smukke SPIRITUELLE praksis med så mange gode gevinster for vores sundhed og HEL'bred.


(1)*:

ikke fordi jeg ikke i din egen personlige forestillede Jesus Kristus ikke kan se visse ligheder med Jesus Kristus som vi kender ham ud fra det han vitterligt fik bragt i spil her på jorden, er ophavsmand til, er religionsstifteren bag.


Din gudløse Jesus Kristus er dog en selvmodsigende absurditet som ingen vil holde med dig i. Lige der er du for langt ude og du skaber en selvmodsigende meningsløshed sjældent set lige nogen steder. Jeg har ihvertfald aldrig nogensinde truffet en Gudløs Jesus Kristus.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#44685 - 14/10/2024 19:00 Re: Gud [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Øh, jeg specificere følgende af mit indlæg blandt andet om årsag og virkning: "Om Guds vilje så på det seneste da jeg rensende gav afkald på mine ´åndelige´ fristelser om selvfølgeligt det fysisk, socialt og materielle fristelser, så sker altså pludseligt endnu flere tilsyneladende ulogiske tegn ligesom en slags gudsbevidsthed matrix men angårende sandsynlig mening ligesom mirakler tilmed en spirituel ´løn´ igennem mit kærligt åndelige arbejde uden motiv et egokrav om belønning."

Det virker uhyggeligt skræmmende for det illusorisk ego, når jeg opfører mig godt uden en grund til det.

Selv Arne elsker vel naturligt uden en forklaring? heart
Top Svar Citer
#44686 - 14/10/2024 21:10 Re: Gud [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7494
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, du skriver:
Citat:
og hvorfor du ikke møder Gud i Kristus Jesus Ikonen og ja den SØN'FADER eller JEG'DU virkelighed med Gud som vores Gud Fader (og vi Guds Børn) gennem HelligÅnden er mig lidt en gåde.

Jeg ville lige spørge om du aldrig går i bøn? Har du ikke et BØNsLIV i dit liv? Nemlig vores SØN'FADER eller JEG'DU samtalende kommunikerende BØNS'HØRENDE relation til Gud gennem HelligÅnden.
Mit svar:
Det er såmænd ikke så gådefuldt.
For mig er det guddommelige så højt over os mennesker her på denne enkelte planet i dette univers, at jeg opfatter det som upassende at bede om noget som helst, lige som jeg finder det upassende at søge at karakterisere det guddommelige - f.eks. som menneskelignende personer.

Jeg fokuserer i stedet på at søge at opfatte, hvad det guddommelige vil med mig.
Det er så her, jeg har opfattet to budskaber:
- at elske verden - så vidt muligt guddommeligt,
og
- ikke at tage dogmer for højtideligt.

Begge buskaber er jo enkle og ligetil - kræver ikke intellekt - men for det førstes vedkommende noget meningsfuldt at tilstræbe hele livet igennem blinker

Mvh. Arne heart
Top Svar Citer
#44687 - 14/10/2024 22:12 Re: Gud [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3934
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:


For mig er det guddommelige så højt over os mennesker her på denne enkelte planet i dette univers, at jeg opfatter det som upassende at bede om noget som helst, lige som jeg finder det upassende at søge at karakterisere det guddommelige - f.eks. som menneskelignende personer.




"For mig er det guddommelige så højt over os mennesker her på denne enkelte planet i dette univers"


For min skyld må du da gerne være så ateistisk væk i astrofysiske filosofiske spekulationer men det er ANTI JESUS KRISTUS standpunkter du indtager.

Du står for det stik modsatte af hvad Jesus Kristus står for.

Men dig om det - der er jo Trosfrihed som du plejer at sige.

Jeg er enig med Simon og Bjørn (og Tikka indimellem) det giver ingen mening at du forsøger at tage Jesus Kristus som gidsel i din gudløse ide om Jesus Kristus. Jesus Kristus står som sagt for det stik modsatte hvad du hævder.


Det stik modsatte hvad du hævder Arne møder vi i Jesus Kristus.

Du er virkelig Anti Krist - eller så Anti Jesus Kristus agtigt som et menneske kan være i sine synspunkter.

Mange Kærlige Hilsner HansKrist

Men nogle gange bliver jeg lidt skræmt over dig eller foruroliget. Hvorfra kommer al dit had eller brutale afstandstagen til alt det Jesus Kristus har bragt i spil i verden.

Sjældent et menneske er så meget i offensiv krig med Jesus Kristus.

Ihvertfald nægter du at tage imod den virkelighed med Gud vi møder i Jesus Kristus.

Og det virker som om dette skyldes astrofysiske filosofiske spekulationer.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 15 af 17 < 1 2 ... 13 14 15 16 17 >


Seneste indlæg
Gud
af Hanskrist
15/10/2024 23:50
Vigtige præciseringer
af somo
15/10/2024 10:09
Hvad er JESUS KRISTUS kendt for?
af Hanskrist
09/10/2024 15:47
Hvad HansKrist dog skriver
af Hanskrist
08/10/2024 11:42
Det bedste ved kristendommen
af Hanskrist
25/09/2024 00:18
Nyheder fra DR
Postnummer bestemmer, at 700 bornholmere..
16/10/2024 10:18
Første skib med migranter er ankommet t..
16/10/2024 10:05
Abu Dhabi vil kopiere opsigtsvækkende k..
16/10/2024 09:47
Advarer mod kraftig blæst på Storebæl..
16/10/2024 09:46
Mand tiltalt for falsk anmeldelse i sag ..
16/10/2024 08:23
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Forkæmpere for natkirken vil have kampv..
16/10/2024 08:10
Landsret afviser ankesag mod racismedøm..
16/10/2024 08:05
Mette-Marits søn er afhørt otte gange ..
16/10/2024 07:46
Julens stjernehimmel i Aarhus slukkes - ..
16/10/2024 07:43
Italien har sejlet den første gruppe mi..
16/10/2024 07:02