annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 19221247
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2603561
Åndelig Føde 2339990
Et andet syn 2145614
Så er der linet op... 1790987
Galleri
Delfin i Aalborg Nørresundby
Hvem er online?
0 registrerede 394 gæster og 133 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 17 af 17 < 1 2 ... 15 16 17
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#44694 - 15/10/2024 13:15 Re: Gud [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7494
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, når du skriver:
Citat:
I Jesus Kristus er der en Åbenbaring Gud. Derfor vi siger at vi kender og møder Gud i Jesus Kristus.
så er min version:
I Jesus Kristus er der en Åbenbaring af det guddommelige. Derfor jeg siger, at jeg møder det guddommelige i Jesus Kristus.

Det burde du allerede være klar over, og din påstand om mig:
Citat:
Ihvertfald er du Anti Jesus Kristus derom kan der ikke være nogen tvivl om.
minder mig om alle de forbrydelser kristendommen - men ikke Jesus - har begået mod menneskeheden.

Arne heart
Top Svar Citer
#44695 - 15/10/2024 16:32 Re: Gud [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3934
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

I Jesus Kristus er der en Åbenbaring af det guddommelige. Derfor jeg siger, at jeg møder det guddommelige i Jesus Kristus.


Sådan definerer du det guddommelige, som du ovenikøbet intet kan sige om, blot at det har noget med kærlighed at gøre til alt og vi mennesker ingenting er i det store billede.

Dette er jo slet ikke i nærheden af at være hvad Jesus Kristus bragte i spil i verden (hvor vi mennesker var på tale uanset hvem vi var kvinder eller mænd slave eller fri jøde eller græker), nej han åbenbarede Gud som vores Gud Fader og vi mennesker som Guds Børn med Guds Ånd - Helligånden - hvorigennem vi ville blive født påny og lære os selv, vores guddommelige selv, at kende og Gud at kende gennem fx vores SØN'FADER JEG'DU samtalende kommunikerende BØNS HØRENDE GUDS ORD virkelighed - hvor Gud vil følge os og vejlede os om Guds Vilje og vores KALD - hvad præcist det er Gud KALDER (gennem BØNsHØRELSE og Visdom og Åbenbarings Ånd) hver af os til at bidrage med i forbindelse med Guds Riges etablering gennem at Kristus bliver alt i alle.

Du har intet af alt dette der er Jesus Kristus, tværtimod modsiger du Jesus Kristus med dine evindelige påstande om at vi intet kan vide hverken om Gud eller det guddommelige. Jesus Kristus hævdede det stik modsatte og gav sit liv for det stik modsatte - nemlig at vi skulle igennem ham lære Gud at kende og alle de Himmelske Åndelige Velsignelser vi har til gode fra Åbenbarede Jesu Kristi Gud vor Himmelske Fader.

Alt dette der er Jesus Kristus - som Jesus Kristus bragte i spil i verden afviser og benægter du hårdnakket.

Mange Kærlige Hilsner HansKrist

PS:

håber nogle læser med - da det jo er fremragende som HansKrist ikke smider barnet ud med badevandet som Arne gør.

I dit forsøg på negativ teologi kommer du til at smide både Gud og Jesus og Helligånden ud med badevandet.

Men husk nu at du jo slet ikke er kristen Arne.

Og det har du sørme ret i - din agnosticisme er Anti Jesus Kristus i en uhørt grad. Gud kan vi ikke tale om (var det også hvad Jesus Kristus sagde, nej han hævdede med hele sin person at nøjagtig det modsatte var tilfældet) og at bede altså BØN eksisterer ikke i dit liv. Hvilket jo giver sig selv når du ikke vil anerkende Jesus Kristus Gud - således har du jo ingen Gud at kunne gå i proces med - komme i Åndelig Hellig'gørelses Vækst på vej mod guddommelig fuldkommenhed (ikke perfekthed) hvor vi i Kristus formår at rumme hele skaberværkets guddomsfylde og herlighed.

Mange Kærlige Hilsner HansKrist


PS:

alle taler om noget guddommeligt også ateister - så at nævne ordet guddommeligt og så ovenikøbet en guddommelighed man intet kan sige om giver ingen mening

For at der skal kunne være tale om ægte SPIRITUALITET gælder følgende

Mennesket skal kunne være Åndelig i kontakt med en guddom og derigennem der guddommelige

Gud eller guddommen skal kunne sætte sig igennem overfor mennesket - gøre sig gældende i menneskets liv og eksistens. Give sig til kende - Åbenbare sig selv i mennesket og for mennesket. Dette sidste er specifikt og essentielt hvad der gælder i Kristus - i vores møde og forening med Gud i Kristus der er dynamisk dialogisk SPIRITUALITET der foregår i Kristus mellem Gud og mennesket gennem Helligånden eller ofte formidlet af Helligånden.

Det er og betyder altid, ihvertfald i Kristus, en ny fødsel - en ny skabelse - apropos de nye Skabninger vi er i Kristus. Der betyder Guds Fødsel i vores liv der altid følges af også vores fødsel i Gud - de nye Skabninger vi er i Kristus.

At vores virkelighed med Gud er et SØN FADER dynamisk nyskabende relation gennem Helligånden - viser hvor intimt nærværende tilstede i vores liv Gud er kommet. I Kristus er Gud ikke uvedkommende og uerkendelig og fjernt fra os eller højt hævet over os - ophøjet over os. Nej selv vores sår og sygdom og ja i døden er Gud os nærværende. I Kristus er vi forenet med Gud på dynamisk samtalende kommunikerende skabende kreativ vis og det himmelske og jordiske er forenet.

Kristi Himmelske Opstandelses og Herligheds og Lys "-Legeme" - legemlighed gør sig allerede nu gældende ellers kunne Kristus ikke vinde skikkelse i os og vi kunne ikke gennem vores død og begravelse og dåb til Kristus - iklæde os Kristus - bliver overklædt med den bolig (personlighed) vi har fra Gud eller i kraft af Gud.

Fremtiden (hvad vi egentlig har i vente) virker ind i nutiden og bliver opfyldt eller går i opfyldelse allerede nu mens vi lever så der ingen død er den dag vi dør fordi vi altså afdør fra det forgængelige mens vi er her - afdør fra det der ikke er i kraft af Gud og har det evige liv i sig.

Kristi Legeme der betyder evigt liv er vi allerede iklædt her i livet mens vi lever og der er ingen brat overgang den dag vores såkaldte død kommer. Vi havde gjort vores forarbejde og træder over eller overgår fuldt seende og bevidst værende i Kristi Legeme.


Er mine ord ovenfor svulstige tomme intetsigende ord?? Hvis de er så er også Jesu Ord og Paulus ord og alle Apostlenes og ja alle kirkefædrenes ord svulstige tomme intetsigende ord og ja alle salmer og ja Nye Testamente også.

Hvordan kan et menneske komme så langt væk fra det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET at det kan finde på at sige om millioner milliarder af mennesker at deres KristusVidnesbyrd er svulstige tomme intetsigende ord??

Ja hvordan kan et menneske glide så langt væk fra vores liv med Gud i Jesus Kristus??
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#44696 - 15/10/2024 19:43 Re: Gud [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7494
Sted: Sydsjælland
Hanskrist.
Jeg skrev:
Citat:
I Jesus Kristus er der en Åbenbaring af det guddommelige. Derfor jeg siger, at jeg møder det guddommelige i Jesus Kristus.
Og du svarede:
Citat:
Sådan definerer du det guddommelige, som du ovenikøbet intet kan sige om, blot at det har noget med kærlighed at gøre til alt og vi mennesker ingenting er i det store billede.
Min replik:
Nej, nej, nej - du læser mine ord, "som Fanden læser Bibelen".

For det første kunne jeg ikke drømme om at "definere" det guddommelige.
For mig er det guddommelige ikke noget som vi små mennesker kan definere, dvs. afgrænse.
En sådan holdning er - for mig - storhedsvanvid. Fatter du stadig ikke, at det netop var dét Thomas svarede Jesus.

For det andet er vi mennesker - som jeg ser det - næsten forsvindende små i forhold til både skaberværket og det guddommelige, men vi er ikke desto mindre alligevel en del af Sandhedens Mirakel.

Du stiller dig næsten helt op ved siden af en menneskelignende væsen af hankøn, som du kalder Gud.
Det er for mig en vanvittig frækhed og desuden - for mig - en forsimpling af det guddommelige.

Jeg respekterer naturligvis, at du og andre har jeres tro, men den er ikke min, hvorimod du øjensynligt kun respekterer din egen tro - og mere og mere - for mig - ligner "den spanske inkvisition" - og andre af kristendommens forbrydelser - såsom korstog, 30-års krig og kætterbål.

Arne heart
Top Svar Citer
#44697 - 15/10/2024 23:50 Re: Gud [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3934
Sted: Nørresundby
Du er Anti Jesus Kristus i ekstrem grad og enhver kan læse mine sidste forrige indlæg og se hvor klart jeg har demonstreret i hvor ekstremt grad du modarbejder alt det Jesus Kristus bragte i spil i verden

Og iøvrigt svarer du ikke på min argumentation

Citat:
Arne:

Nej, nej, nej - du læser mine ord, "som Fanden læser Bibelen".

For det første kunne jeg ikke drømme om at "definere" det guddommelige.


Jo det gør du - det guddommelige har med kærlighed at gøre - og at man skal elske alt.

Vi mennesker er ubetydelige (Anti Jesus Kristus holdning) Gud spiller ingen rolle og mennesket er uden kommunikation og kontakt med Gud (begge holdninger er Anti Jesus Kristus holdninger).

Jesus Kristus uden Gud og det guddommelige uden Gud - og mennesket bliver ikke tiltalt af Gud - Gud meddeler sig ikke til mennesket og mennesket kan ej heller henvende sig til Gud (altsammen Anti Jesus Kristus holdninger). Du gør endda et større nummer ud af det og ja det guddommelige som er det eneste du nævner kan vi ikke engang fatte og erkende og forstå (jamen hvorfor skal vi så høre om det - når vi alligevel ikke kan erkende og forstå det guddommelige (det er vanvittigt)).



Citat:
Arne:

For det andet er vi mennesker - som jeg ser det - næsten forsvindende små i forhold til både skaberværket og det guddommelige,men vi er ikke desto mindre alligevel en del af Sandhedens Mirakel.


Igen en Anti Jesus Kristus holdning.




Citat:
Arne:

Du stiller dig næsten helt op ved siden af en menneskelignende væsen af hankøn, som du kalder Gud.
Det er for mig en vanvittig frækhed og desuden - for mig - en forsimpling af det guddommelige.


Nej det er Jesus Kristus der stiller os alle der - det er den virkelighed med Gud vi har i Kristus.

Så det Jesus Kristus bringer i spil i verden, ind i verden - er ifølge dig en vanvittig frækhed og desuden en forsimpling af det guddommelige. Iøvrigt det samme, især de farisæiske jøder også mente og som blev anledningen til at Jesus Kristus blev henrettet.




Vores virkelighed med Gud beskriver Jesus Kristus som et SØN'FADER JEG'DU samtalende kommunikerende BØNS HØRENDE GUDS ORD virkelighed med Gud som vores Gud Fader gennem Helligånden.

Kender ingen overhovedet der i den grad bekæmper og mener konstant det modsatte af Jesus Kristus.

I Jesus Kristus er Gud kommet os nær som virkelighed gennem Helligånden og Jesus Kristus beskriver vores virkelighed med Gud som et SØN'FADER JEG'DU samtalende kommunikerende BØNS HØRENDE GUDS ORD virkelighed med Gud som Gud Fader og vi som Guds Børn med Guds Ånd - Helligånden.

At du finder mands personer her viser bare at du ikke nogensinde har taget imod Gud i Jesus Kristus. Hvis vi ser på hvordan Jesus Kristus beskriver vores virkelighed med Gud så er der flere eksempler på Gud som havende feminine og moderlige træk i forhold til os. Men det har intet som i INTET at gøre med at vi er børn og Gud er en mandlig fader eller en moderlig moder. Du tænker simpelthen som et barn om tingene og det skyldes din Gudløshed (og at du ikke vil kendes ved (tage imod) Gud i Kristus) - du har ingen Guds Erfaringer overhovedet og så bliver det selvfølgelig noget sludder hvordan du forestiller dig tingene. Som Paulus siger så kan vi med åndelige erfaringer kun tale med andre ligesindede der også har åndelige erfaringer om hvad der bor i Gud til os.

Jeg er rystet over dig.

Men det behøver jeg ikke være da du er

Agnostiker og slet ikke kristen.

Hvorfor du jo har ret til at bekæmpe alt det Jesus Kristus stod for og bragte i spil i verden. Afvise alt det Gud har bragt i spil i verden gennem Jesus Kristus.

Du er jo som agnostiker og ikke kristen, jo i din gode ret til at mene Jesus Kristus forsimpler det guddommelige og skulle være vanvittigt fræk (blasfemisk) det mente visse magtfulde jøder også, og deres magt brugte de til at få Jesus henrettet.

Jeg accepterer dine mange Anti Jesus Kristus holdninger og det gør jeg fordi du er agnostiker og ikke er kristen - ikke har mødt Gud i Jesus Kristus.

_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 17 af 17 < 1 2 ... 15 16 17


Seneste indlæg
Gud
af Hanskrist
15/10/2024 23:50
Vigtige præciseringer
af somo
15/10/2024 10:09
Hvad er JESUS KRISTUS kendt for?
af Hanskrist
09/10/2024 15:47
Hvad HansKrist dog skriver
af Hanskrist
08/10/2024 11:42
Det bedste ved kristendommen
af Hanskrist
25/09/2024 00:18
Nyheder fra DR
Postnummer bestemmer, at 700 bornholmere..
16/10/2024 10:18
Første skib med migranter er ankommet t..
16/10/2024 10:05
Abu Dhabi vil kopiere opsigtsvækkende k..
16/10/2024 09:47
Advarer mod kraftig blæst på Storebæl..
16/10/2024 09:46
Mand tiltalt for falsk anmeldelse i sag ..
16/10/2024 08:23
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Forkæmpere for natkirken vil have kampv..
16/10/2024 08:10
Landsret afviser ankesag mod racismedøm..
16/10/2024 08:05
Mette-Marits søn er afhørt otte gange ..
16/10/2024 07:46
Julens stjernehimmel i Aarhus slukkes - ..
16/10/2024 07:43
Italien har sejlet den første gruppe mi..
16/10/2024 07:02