annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Tillich om Helligånden
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 44 gæster og 133 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.

Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:

HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder

Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Gud

Du er Anti Jesus Kristus i ekstrem grad og enhver kan læse mine sidste forrige indlæg og se hvor klart jeg har demonstreret i hvor ekstremt grad du modarbejder alt det Jesus Kristus bragte i spil i verden

Og iøvrigt svarer du ikke på min argumentation

Citat:
Arne:

Nej, nej, nej - du læser mine ord, "som Fanden læser Bibelen".

For det første kunne jeg ikke drømme om at "definere" det guddommelige.

Jo det gør du - det guddommelige har med kærlighed at gøre - og at man skal elske alt.

Vi mennesker er ubetydelige (Anti Jesus Kristus holdning) Gud spiller ingen rolle og mennesket er uden kommunikation og kontakt med Gud (begge holdninger er Anti Jesus Kristus holdninger).

Jesus Kristus uden Gud og det guddommelige uden Gud - og mennesket bliver ikke tiltalt af Gud - Gud meddeler sig ikke til mennesket og mennesket kan ej heller henvende sig til Gud (altsammen Anti Jesus Kristus holdninger). Du gør endda et større nummer ud af det og ja det guddommelige som er det eneste du nævner kan vi ikke engang fatte og erkende og forstå (jamen hvorfor skal vi så høre om det - når vi alligevel ikke kan erkende og forstå det guddommelige (det er vanvittigt)).

Citat:
Arne:

For det andet er vi mennesker - som jeg ser det - næsten forsvindende små i forhold til både skaberværket og det guddommelige,men vi er ikke desto mindre alligevel en del af Sandhedens Mirakel.

Igen en Anti Jesus Kristus holdning.

Citat:
Arne:

Du stiller dig næsten helt op ved siden af en menneskelignende væsen af hankøn, som du kalder Gud.
Det er for mig en vanvittig frækhed og desuden - for mig - en forsimpling af det guddommelige.

Nej det er Jesus Kristus der stiller os alle der - det er den virkelighed med Gud vi har i Kristus.

Så det Jesus Kristus bringer i spil i verden, ind i verden - er ifølge dig en vanvittig frækhed og desuden en forsimpling af det guddommelige. Iøvrigt det samme, især de farisæiske jøder også mente og som blev anledningen til at Jesus Kristus blev henrettet.

Vores virkelighed med Gud beskriver Jesus Kristus som et SØN'FADER JEG'DU samtalende kommunikerende BØNS HØRENDE GUDS ORD virkelighed med Gud som vores Gud Fader gennem Helligånden.

Kender ingen overhovedet der i den grad bekæmper og mener konstant det modsatte af Jesus Kristus.

I Jesus Kristus er Gud kommet os nær som virkelighed gennem Helligånden og Jesus Kristus beskriver vores virkelighed med Gud som et SØN'FADER JEG'DU samtalende kommunikerende BØNS HØRENDE GUDS ORD virkelighed med Gud som Gud Fader og vi som Guds Børn med Guds Ånd - Helligånden.

At du finder mands personer her viser bare at du ikke nogensinde har taget imod Gud i Jesus Kristus. Hvis vi ser på hvordan Jesus Kristus beskriver vores virkelighed med Gud så er der flere eksempler på Gud som havende feminine og moderlige træk i forhold til os. Men det har intet som i INTET at gøre med at vi er børn og Gud er en mandlig fader eller en moderlig moder. Du tænker simpelthen som et barn om tingene og det skyldes din Gudløshed (og at du ikke vil kendes ved (tage imod) Gud i Kristus) - du har ingen Guds Erfaringer overhovedet og så bliver det selvfølgelig noget sludder hvordan du forestiller dig tingene. Som Paulus siger så kan vi med åndelige erfaringer kun tale med andre ligesindede der også har åndelige erfaringer om hvad der bor i Gud til os.

Jeg er rystet over dig.

Men det behøver jeg ikke være da du er

Agnostiker og slet ikke kristen.

Hvorfor du jo har ret til at bekæmpe alt det Jesus Kristus stod for og bragte i spil i verden. Afvise alt det Gud har bragt i spil i verden gennem Jesus Kristus.

Du er jo som agnostiker og ikke kristen, jo i din gode ret til at mene Jesus Kristus forsimpler det guddommelige og skulle være vanvittigt fræk (blasfemisk) det mente visse magtfulde jøder også, og deres magt brugte de til at få Jesus henrettet.

Jeg accepterer dine mange Anti Jesus Kristus holdninger og det gør jeg fordi du er agnostiker og ikke er kristen - ikke har mødt Gud i Jesus Kristus.

Seneste indlæg
Misforståelsen
af somo
08/04/2025 09:34
Lys
af Hanskrist
04/04/2025 13:08
Den religiøse spirituelle dimension
af Arne Thomsen
30/03/2025 18:01
Eid-Al-Fitr
af somo
29/03/2025 07:50
Ramadan
af somo
23/03/2025 14:33
Nyheder fra DR
850.000 privatansatte stemmer ja til ove..
09/04/2025 13:34
Statsadvokaten anker Sisse Sejrs dom
09/04/2025 13:25
Kina indfører 84 procent told på ameri..
09/04/2025 13:13
Makrellen er i tilbagegang: Ikke længer..
09/04/2025 12:35
Tysk koalitionsregering på plads
09/04/2025 12:14
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Aagaards livline afviser armvridning for..
09/04/2025 12:33
Når krigen raser ude i verden, bliver B..
09/04/2025 12:00
Mand frifundet for færgedrab dømmes fo..
09/04/2025 11:57
Delta sløjfer forventninger grundet øk..
09/04/2025 11:36
Overenskomster for 850.000 privatansatte..
09/04/2025 11:29