1
registreret
(1 usynlig),
14
gæster og
160
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Gud
|
Hanskrist. Jeg skrev:
I Jesus Kristus er der en Åbenbaring af det guddommelige. Derfor jeg siger, at jeg møder det guddommelige i Jesus Kristus. Og du svarede:
Sådan definerer du det guddommelige, som du ovenikøbet intet kan sige om, blot at det har noget med kærlighed at gøre til alt og vi mennesker ingenting er i det store billede. Min replik: Nej, nej, nej - du læser mine ord, "som Fanden læser Bibelen".
For det første kunne jeg ikke drømme om at "definere" det guddommelige. For mig er det guddommelige ikke noget som vi små mennesker kan definere, dvs. afgrænse. En sådan holdning er - for mig - storhedsvanvid. Fatter du stadig ikke, at det netop var dét Thomas svarede Jesus.
For det andet er vi mennesker - som jeg ser det - næsten forsvindende små i forhold til både skaberværket og det guddommelige, men vi er ikke desto mindre alligevel en del af Sandhedens Mirakel.
Du stiller dig næsten helt op ved siden af en menneskelignende væsen af hankøn, som du kalder Gud. Det er for mig en vanvittig frækhed og desuden - for mig - en forsimpling af det guddommelige.
Jeg respekterer naturligvis, at du og andre har jeres tro, men den er ikke min, hvorimod du øjensynligt kun respekterer din egen tro - og mere og mere - for mig - ligner "den spanske inkvisition" - og andre af kristendommens forbrydelser - såsom korstog, 30-års krig og kætterbål.
Arne
|
|
|
|