annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 19036787
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2593379
Åndelig Føde 2315718
Et andet syn 2139526
Så er der linet op... 1774303
Galleri
Paul Tillich
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 66 gæster og 167 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 10 af 11 < 1 2 ... 8 9 10 11 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#44647 - 07/10/2024 14:50 Re: Gud [Re: Tikka]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3918
Sted: Nørresundby
Citat:
Begivenheden Kristus havde han fået overleveret.


Nej nu modsiger du alle,,,

Begivenheden Kristus var en suveræn ÅNDENS ÅBENBARINGS BEGIVENHED i Paulus's liv,,, og han gør iøvrigt et større nummer ud af at det forholder sig sådan,,, ikke fra menneskers overleveringer

det betyder ikke at Paulus er negativ og destruktiv revolutionær, og vil nedbryde de før ham der havde en bekendelse til Jesus som Messias,,, også deres Åndelige Erfaringer og hvordan de opfattede Begivenheden Kristus var for Paulus værdifulde og gyldige,,,,,

i den forstand var Paulus ikke revolutionær på alle områder, på visse områder blot er reformator


-0-0-0-

men godt nok skørt du ikke holde dig ajour med mine indlæg,,, på den måde kommer vi aldrig videre i teksten,,,

jeg har skrevet om TRO og TROEN som ingen andre og om hvordan OpstandelsesBegivenheden Kristus kan og ja må forstås hos Paulus hvis det er ham selv vi lytter til og ikke hvad han har fået overleveret

det er så skørt at se du starter en tråd om TRO og TROEN uden at du overhovedet tager udgangspunkt i hvad vores egen HansKrist har sagt om dette,,, virkelig absurd måde at debattere på

og nu begynder du at gøre dig klog på Opstandelsen hos Paulus uden at du overhovedet har orienteret dig i de store indlæg om dette som jeg lige har skrevet så sent som de foregående dage,,,

hvad betyder dette,, jo at selv om HansKrist har opfundet den dybe tallerken og hjulet fx så fortsætter vi som om vi ingen fremskridt formår at gøre,,,

du lukker bare øjnene og ørerne for hvad jeg skriver,, hvorfor

jo selvfølgelig fordi det truer din mission der er at latterliggøre kristendommen og dens spiritualitet

al fremskridt sker ved at man lytter til hvad andre har at sige om de ting man beskæftiger sig med,,,

det skyldes en udveksling af erfaring og forståelse tingene,

hvilket du nægter,,,

og det er selvfølgelig fordi du er bange for at få din bibelfundamentalisme og dine ideer om at du har forstået Paulus op at vende her på en offentlig debat med andre mennesker, som HansKrist fx,,, så hellere blive ved at skrive til nogen der ikke opdager dine fejlagtige påstande,,, der dog er populære i visse kredse der ikke har forståelse for spiritualiteten i kristendommen
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#44648 - 07/10/2024 15:08 Re: Gud [Re: Hanskrist]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 2060
Citat:
Begivenheden Kristus havde han fået overleveret.


Citat:
Nej nu modsiger du alle,,,

Begivenheden Kristus var en suveræn ÅNDENS ÅBENBARINGS BEGIVENHED i Paulus's liv,,, og han gør iøvrigt et større nummer ud af at det forholder sig sådan,,, ikke fra menneskers overleveringer


Nu er Paulus jo ikke ene om disse åbenbarings begivenheder ...

- men korrekt.

Paulus Kristus åbenbaring – Damaskus åbenbaringen - legitimerede han ved, at andre har fortalt – overleveret ham budskab/vidne beretninger om deres Kristus åbenbaringer ---

... Andre – skrives der jo, har set Herren i levende live på jord efter hans død.

Ja der er også tale om, at nogle har set hans himmelfart.

... og det er sådan det fungerer. Jo flere der bekræfter. Jo mere sandt bliver det.

.

Top Svar Citer
#44649 - 07/10/2024 15:11 Re: Gud [Re: Tikka]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3918
Sted: Nørresundby
-0-0-0-

Nu er Paulus jo ikke ene om disse åbenbarings begivenheder ...

nej det er jo præcist det Paulus siger overalt, fx 1 Kor 2


hvis du kunne være interesseret i at forstå Paulus såvidt OpstandelsesBegivenheden Kristus ind i verden,,, så må jeg igen anbefale at du bruger tid på at læse mine indlæg fra igår og forgårs,,, derved undgår vi at skulle høre på alle dine misforståelser hele tiden,,, og vi kunne løfte debatten op på et højere niveau og vise omverdenen at vi her på Trosfrihed kan gøre fremskridt

fx vil det fremgå at Paulus ikke er entydig på spørgsmålet, men har som Kristeligt Dagblad flere gange har dokumenteret, flere udlægninger at den Åndelige forståelse OpstandelsesBegivenheden Kristus ind i verden,,, og Kristian Leth sagde det i sidste udsendelse flere gange (slå lytterlapperne ud Tikka)

hvor vores egen HansKrist og Rudolf Steiner nok er to af de største begavelser til at fange hvad det er de fleste overser hos Paulus og få dette forklaret for omverdenen

men også Karl Barth og Paul Tillich og Nicolai Berdyaev er værd at lytte til


men alle der har KristusVidnesbyrd om at have mødt Gud i Kristus skal vi lytte til

det er ikke mig der bør hente mit eget indlæg om OpstandelsesBegivenheden Kristus, hvordan vi skal forstå opstandelsen hos Paulus,,,, det er dig til at svare mig, hvis du vil bevise overfor os andre at du sørme har forstået hvad opstandelsen betyder hos Paulus og du derfor ikke er kristen

jamen du har jo netop ikke udvist tegn på at du forstår hvad der er tale om

og har du, skal du kunne feje mit indlæg fra igår af vejen og demonstrere at din forståelse er bedre,,,

som du skal feje Karl Barth og Paul Tillich og Nicolai Berdyaev af banen, vejen,,, som alle de kristne mennesker der har refaret at have mødt Gud i Kristus,

den virkelighed med Gud Jesus som Kristus (bærer af Gud og Guds Ånd) inkarnerer i verden kan vi stadig møde,,, dette er meget kort hvad opstandelsen betyder hos Paulus

den helt korte:

Vi møder Gud i Kristus og Kristus er i Gud og vi er i Kristus

hvis nogen mangler nogle mellemregninger her, så læs HansKrist fra igår,,, her er alt forklaret så der overhovedet ikke er tale om overtroiskhed og dumhed

jeg vil endda kunne henvise til skrifterne for at få opbakning,, hvilke skrifter,,, neurovidenskabelige skrifter


findes opstandelsen hos Paulus som om Gud har lavet et stort stort nummer med Jesus ude foran øjnene på nogle mennesker????

NEJ - så har man aldrig læst Paulus særligt grundigt

men den gode Paulus kunne aldrig finde på at tvære dem med svag tro ud,,, så han lader deres tro blive stående

men som Albert Schweitzer siger,, så får dette dog ikke Paulus til at stoppe med at tænke videre i Kristi Ånd og Tanker over tingene,,, ja Paulus kommer blot med sin egen Åndelige Virkeligheds Forståelse hvordan vi skal forstå opstandelsen,, faktisk som vores egen HansKrist på eminent vis igår skrev derom, i overensstemmelse fx Paul Tillich, Rudolf Steiner og Nicolai Berdyaev og ja mange mange andre

det folk ikke forstår ved Paulus er at han inddrager os,,, involverer os,,,, at i OpstandelsesBegivenheden Kristus ind i verden ved mennesket Jesus, har Gud handlet med os alle
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#44650 - 07/10/2024 15:42 Re: Gud [Re: Hanskrist]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 2060
Citat:
det er ikke mig der bør hente mit eget indlæg om OpstandelsesBegivenheden Kristus, hvordan vi skal forstå opstandelsen hos Paulus,,,, det er dig til at svare mig, hvis du vil bevise overfor os andre at du sørme har forstået hvad opstandelsen betyder hos Paulus og du derfor ikke er kristen


He he – Jeg skal ikke bevise noget - om jeg er kristen over for dig eller andre ... og jeg kan jo tro migselv som kristen eller ikke kristen - det er et fedt smiler ...

Det hele afgøres vel af Gud. Ikke sandt?

Men som Paulus skriver, så er kærligheden større end tro og håb, og det har jeg erfaret mange kristne mener, troen går ud på. Dette at vise kærlighed,,,,

... men hvorfor kærligheden er størst, er jo fordi Gud forstås som kærlighed og derfra kærligheden kommer.

Han elskede os først ... så meget så han sendte sin søn til frelse for enhver som tror.

Citat:
For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv. For Gud sendte ikke sin søn til verden for at dømme verden, men for at verden skal frelses ved ham.

https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/Joh/3

.

Top Svar Citer
#44651 - 07/10/2024 15:44 Re: Gud [Re: Tikka]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3918
Sted: Nørresundby
jeg forstår overhovedet ikke dit indlæg,,

hvorfor skriver du som du gør,, og hvem skriver du til???

samtaler du med????

ihvertfald ikke mig,,,

men du må jo så have brug for at snakke med dig selv og skifte emne

meget underligt pludselig at begynde at snakke om noget helt andet,, virkelig en mærkelig oplevelse,,


-0-0-0-

iøvrigt ville de klæde dig at du udviste forståelse for de ting du taler om frem for at dogmatisere ud fra Bibelen,,,du har simpelhen fået den Bibel på hjernen så meget at dine egne erfaringer og forståelse tingene og at kontekste dette til moderne videnskab slet ikke forekommer,

altså du laver cirkelslutninger hvor vi kører rundt i bibelen forfra og bagfra,, du omgør det vi taler om til bibelsk logik der intet har at gøre med os mennesker og vores liv og eksistens

og på samme måde vil du tale om opstandelsen

-0-0-0-

at vi kan møde Gud i Kristus skyldes Guds Kærlighed Kristus udgydt i vore hjerter ved Helligånden der er givet os

se Rom 5 og 2 Kor 3.

Guds Kærlighed Kristus forbinder, forliger og forener og forsoner hvis der er brug for det, vi mennesker med Gud, derfor vi møder Gud i Kristus, Guds Kærlighed Kristus ind i verden ved mennesket Jesus
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 10 af 11 < 1 2 ... 8 9 10 11 >


Seneste indlæg
Gud
af Hanskrist
08/10/2024 12:06
Hvad HansKrist dog skriver
af Hanskrist
08/10/2024 11:42
Vigtige præciseringer
af somo
06/10/2024 14:01
Det bedste ved kristendommen
af Hanskrist
25/09/2024 00:18
Spørgsmål
af Arne Thomsen
21/09/2024 21:27
Nyheder fra DR
Kina vil indføre midlertidig afgift på..
08/10/2024 12:14
Harris ville ikke svare på, om Netanyah..
08/10/2024 12:00
Kongeparret har budt Islands præsidentp..
08/10/2024 11:19
Mistænkt i Madeleine McCann-sag frifund..
08/10/2024 10:49
Tidligere dansk direktør i Swedbank ank..
08/10/2024 10:31
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Opdagelser inden for kunstig intelligens..
08/10/2024 10:03
Vismænd vurderer stop for hævning i pe..
08/10/2024 10:00
Vismænd: Det koster når unge i tvivl v..
08/10/2024 10:00
Danskere opfordres til at forlade Libano..
08/10/2024 09:39
Regeringen ændrer ikke på udskældt 7-..
08/10/2024 09:30