annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 18535788
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2566533
Åndelig Føde 2193240
Et andet syn 2112644
Så er der linet op... 1694531
Galleri
Kunsten at være stille.
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 154 gæster og 157 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 6 1 2 3 4 5 6 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#44184 - 23/07/2024 20:36 Døden
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7450
Sted: Sydsjælland
Hvad ved vi om døden?
Hvad tror vi om døden?
Helt kort:
Wikipedia har en oversigt.
Ligeledes har de en artikel om Nirvana, som mange mener er det absolut største af alt dét, de forskellige religioner har at byde på – hver på sin måde – om en form for eksistens ”på den anden side af døden”
Nirvana er dog nok nærmest en vidunderlig individuel udslettelse, som i hinduismen kaldes ”forening med den universelle sjæl” efter talrige genfødsler.
Og monoteismens ”Himmel og Helvede” skal jo ikke forbigås her.

Alt dette er jo tro – ikke viden.
Er der noget væsentligt, jeg ikke har med?
Da skriv!

Men det er vel uimodsagt, at alt levende dør – bakterier – planter – dyr. Og er det alene os, Homo sapiens, der har eksistens efter døden? Buddha var i en tidligere inkarnation en hund, siges det blinker

Det er så her, jeg får den mistanke, at vi mennesker fejlagtigt ”forguder” én bestemt type levende væsener, os selv – på alt andets bekostning - og dermed oplever verden skævt.

Min tro er, at vi mennesker – uden rigtigt at opfatte det – lever et guddommeligt liv her i verden, der jo ikke helt er indrettet lige efter vores ønskeseddel, mens vi er her – som vi nu kan – og når vi dør, så er det slut. Det er ok for mig, og jeg mindes Piet Hein:
Citat:
Husk at elske mens du tør det.
Husk at leve mens du gør det.

Mange læser, men få skriver, så:
Hvad er din tro?
Dejligt, hvis du ville skrive smiler

Mvh. Arne heart smiler
Top Svar Citer
#44185 - 23/07/2024 21:41 Re: Døden [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3895
Sted: Nørresundby
Ifølge kristendommen den urkristne paulinske kristendom skal vi huske at død mens vi lever så der ikke er nogen overgang når vores såkaldte død kommer.

Før vi dør vores såkaldte død, skulle vi gerne have iklædt os Kristus - uforgængeligt evigt liv - være gået fra vores telt til den bolig vi har fra Gud.


Det er mens vi lever at vi dør og iklæder os Kristus eller overklæder os selv med uforgængeligt evigt liv. Ja vi skal huske at død mens vi lever - som er vores dåb, hvorigennem vi bygger den bolig vi har fra Gud op.

Det vil sige der ingen brat overgang er til os, når vores såkaldte død indfinder sig, fordi vi selv har været med i overgangen flere år før vores såkaldte død.

Kristendommen bygger nemlig på

Citat:
the "Infra Lutheranum" -- namely, the view that the finite is capable of the infinite and consequently that in Christ there is a mutual in-dwelling of the two natures. This difference means that on Lutheran ground the vision of the presence of the infinite in everything finite is theologically affirmed. Paul Tillich.



Så altså er illusionen at vi tror der behøver være en brat overgang når vores såkaldte død indfinder sig. Fx at det er uhyggeligt og smertefuldt og med tab af bevidsthed og tab af liv og samhørighed med vores elskede og den verden vi holder så meget af.

Beretninger fra nærdødsoplevelser bekræfter hvad jeg skriver, ligeledes erfarer vi Guds Væsen, guddommelige Herlighedsfylde af Lys og Salighed og Fryd - rigdom af liv uden meningstab og værditab - det fuldkomne.

Men alt dette gælder selvfølgelig rent fænomenologisk kun hvis man husker at død mens man lever - vi husker vores daglige dåb og iklædning Kristus - uforgængeligt evigt liv - den bolig vi har fra Gud af.

Det kan godt være vores ydre menneske forgår men vores indre menneske i Kristus bør stå stærkere dag for dag således at der ikke er nogen brat overgang når vores såkaldte død indfinder sig - vi har nemlig selv været med i overgangen og er allerede over på den anden side den dag vores såkaldte død indfinder sig. Så døden kommer forgæves, der er ikke noget at høste med leen.


Iøvrigt er det jo også meningen med livet at vi skal iklæde os Kristus, uforgængeligt evigt himmelsk liv og den bolig vi har fra Gud af.

Uforgængeligt evigt himmelsk liv - eller evigheden - hører jo livet til. Det er ikke noget vi skal udsætte.

Paulus havde foretaget overgangen flere år før hans såkaldte død - så han var så parat.

Er det så ønsketænkning fra min side eller blot noget jeg tror? Nej det er baseret på mine Åndelige Erfaringer med at iklæde mig Kristus. Vi kan jo godt være der i go tid - så døden ikke har noget at tage/høste den dag den kommer.



Af alle menneskets relationer er vort forhold til Gud det eneste, som er absolut uundværligt. Når vi lever i Gud, befinder vi os i virkelighedens centrum. Det er det, Paulus hentyder til, når han siger, at "virkeligheden selv findes hos Kristus" "for mig er Kristus livet". Forestillingen om bøn som en virkelighedsflugt kan man forbavsende nok finde selv hos kristne, skønt sandheden er den stik modsatte: et liv i bøn er den intensive form for virkelighed, der er muligt at opleve. Peter Halldorf.
Således er bøn at leve og er vi i bøn med Gud er der ingen død. Hvilket vi selvfølgelig er, ellers er vi godt dumme.


Mange Kærlige Hilsner HansKrist

PS:

selvfølgelig bliver et menneske bange og dement hvis det tror at ens livsfyldte JEG skal gå til grunde. Sådan en tankegang er fuldstændig fremmed for kristendommen. Ja det er en naiv og dum og destruktiv tankegang som plager mennesker hele livet og som forringer vores åndsevner, eksemplerne er utallige herpå.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#44186 - 24/07/2024 11:15 Re: Døden [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3895
Sted: Nørresundby
I kristendommen - i Kristus - er døden netop besejret og opslugt

Så de kristne tænker ikke længere på at de skal død og noget andet ske - da denne fremtidige hændelse er fremrykket aktualitet som vores daglige dåb og iklædning Kristus - godt nok skal vores telt forgå men vi har en bolig fra Gud vi er flyttet ind i - ikke noget der først sker når vi dør men nu mens vi lever.

Således kommer døden forgæves til os kristne - fordi vi allerede mens vi lever er blevet færdige med det i livet virkeligheden og eksistensen der ikke er fra Gud. Og at være i Kristus betyder evigt liv og frelse.

Paulus Dåbs'teologi er også at vi afdør fra alt det der ikke fra Gud = vi iklæder os Kristus - Kristus vinder skikkelse i os.

Det evigt for altid sande menneske i Gud.

Igen det sker mens vi lever - da det er vores daglige dåb og iklædning Kristus.

Paulus havde fuldendt sin Kristus iklædning og var parat til at sige verden farvel men blev en tid endnu for vores skyld.



Jeg har derfor altid sagt at kristne mennesker stirrer ikke tomt ud på verden og fremtiden - filosofisk spekulerer de ikke om verden og fremtiden. Fordi livet er i os og med os, hos os. For os er Kristus Livet - livet med evigt liv. Og virkeligheden er når vi er i Kristus og Gud i os og vi i Gud - ja virkeligheden er i BØN. Vores SØN'FADER JEG'DU virkelighed med Gud gennem Helligånden - hvorigennem vi ser og opfatter og forstår os selv og rummer næsten - vore medmennesker.

Vores i Sønnen - i Kristus Livsfyldte JEG Person'lige og Person'rige "ANSIGTE Herlighedsfyldte" virkelighed med Gud Faderen gennem Gud Helligånden.

Sådan beskriver Paulus dette Kristologisk Teologisk poetisk så malerisk billedligt smukt at udarbejdelsen af Kristus Ikoner lå lige til højrebenet når man studerede Paulus Breve - det var blot et spørgsmål om tid og læsningen af Paulus ville resultere i udarbejdelsen af Kristus Ikoner.

Såvel som den trinitariske Gudsforståelse også ligger lige til højrebenet når vi læser Paulus Brevene - så også dette måtte blive blot et spørgsmål om tid.

Som mange af de forhold der skete under reformationen fx at menigheden nu skulle synge salmer på modersmål også ligger lige til højrebenet når vi læser Paulus Brevene.

Der er endnu flere ting hos Paulus at opdage - han er en sand skattekiste af Guld og værdi for vi kristne.



Mange Kærlige Hilsner HansKrist


PS:

det er svært at hamle op med dig HansKrist når du er så grebet og drevet af Ånden - er under så stor Gud Helligånds ÅBENBARINGs Inspiration og du samtidigt har det poetiske evokative iderige billedsprog så meget i din magt. Ja du slægter sørme Jesus og Paulus på i den sammenhæng. I kristne's adelsmærke er jeres poetiske evokative iderige billedsprog.

Også Grundtvig var bevidst herom, men ikke bare det, han var også begavet herudi som kun få andre af den tids romantiker.

Arne får med sine kun pseudoreligiøse naturvidenskabelige filosofiske wikipedia leksikon oversigtsagtige blot spekulationer om tingene ikke et ben til jorden overfor dig HansKrist - der taler direkte konkret om vores virkelighed med Gud i Kristus ved Ånden.

Her har Arne to muligheder - 1): at ligge sig fladt ned og overgive sig til evangeliet Guds Kærlighed Kristus udgydt i vore hjerter ved Helligånden der er givet os eller 2): i Kain Abel jalousi, over at din røg stiger lige direkte op til Gud i Himlen, at dræbe dig HansKrist ved konstant at betegne dine Ord (som tydeligvis er fra Gud - fyldt med Gud Helligåndens Åbenbarings Inspiration) som svulstige tomme intetsigende ord.

Er det hvad der er foregået igennem alle disse år? Ja det er misundelsens og jalousiens grimme ansigt og ursynd blandt brødre.

Man vil ikke anerkende at indimellem i livet kommer vi ud for at nogle er bedre til at optænde et bål end andre.

Hvordan bør vi reagere herpå - jo med påskønnelse og anerkendelse og taknemmelighed over hvor godt vores brødre som medmennesker kan være begavet.

De gange i livet jeg selv har mødt min overmand og overkvinde har jeg altid glædet mig derover - især at jeg havde evnerne til at kunne se dette.



Åh Kæreste HansiKristi du kristne stridsmand - jeg kender ud over dig, kun Paulus og Schopenhauer, der tør disse morsomme narretaler om jeres geni og høje begravelse.


Men hvor er du HansiKristi du kristne stridsmand dog forskellig fra Arne - I to er som nat og dag - jeg forstår godt at Arne ville boycotte dig da han mødte dig og han troede også i mange år at de andre dygtige navnkundige helt store debattører fra debat tidernes morgen, først på religion.dk og så Trosfrihed, de også havde boycottet dig. Han var uvidende om at jeg lå i livlig privat mail korrespondance med de fleste og det væltede ind med besked fra folk der blev begejstret over mine skriverier og ville vide hvilke bøger jeg ellers havde skrevet (ja dette skete flere gange).

At Arne ikke kunne rumme mig og døje mig - fordøje mig er en kendt sag og han har fra at han begyndte at blokere mig og opfordre andre til det samme til han opdagede at andre åbenbart ikke havde samme mening om mig som han selv - hvorpå han blev nysgerrig og begyndte at forfølge mig og nedgøre mig, fordi jeg jo var en kæmpe trussel mod alt hvad Arne stod for af misforstået negativ teologi.

Jeg har fået ros og anerkendelse fx fra Kræn-p utallige gange selv om vi bestemt ikke var enige - men fra Arne har jeg kun mødt nedgørelse og disrespekt: svulstige tomme intetsigende ord.

Under normale omstændigheder ville jeg som i begyndelsen blandt mange dygtige debattører opnå også ros og ikke bare ris og nedgørelse - sådan var det også i mange år - men pludselig ændrede situationen sig til ikke længere at være normal og jeg er igennem de sidste næsten 10 år blevet boycottet systematisk af folk uanset hvor fremragende indlæg jeg har skrevet.

Selv Gerth ser og opdager straks dette forhold. De få aktive debattører vi er nægter at debattere med mig. A og T og T alle boycotter mig men kredser og danser omkring A, uanset kvalitet af indlæg.

Jeg tror at møde så stor modstand kan to ting, få et menneske til at give op eller få et menneske til at arbejde endnu hårdere og blive uafhængig af andres ros og anerkendelse selv om dette selvfølgelig i perioder er umenneskeligt hårdt. De fleste vil bukke under og bukker et menneske ikke under så skyldes det Gud.


Nå lidt af forklaringen på hvorfor Trosfrihed ikke fungerer trods at der skrives på mange måder bedre og smukkere om kristen troen her end nogen andre steder i Danmark. Men selvfølgelig med spam det kan være svært at finde hvor disse højt højt kvalificerede indlæg og tekster findes fra ham den nye lille danske Grundtvig der rager langt op over Kierkegaard når det gælder at forstå kristendommen, det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#44187 - 24/07/2024 14:15 Re: Døden [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7450
Sted: Sydsjælland
Det var så, hvad Hanskrist mener om emnet - og om sig selv.

Du, som læser her, jeg håber, du får lyst at skrive, hvad du mener - om emnet blinker

Arne smiler
Top Svar Citer
#44188 - 24/07/2024 15:04 Re: Døden [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3895
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

Du, som læser her, jeg håber, du får lyst at skrive, hvad du mener - om emnet


Arne der er ingen der læser her, var der ville en af disse give lyd fra sig.

Så der er altså ikke nogen der læser Trosfrihed ud over

Gerth og Tikka fra tid til anden, som jo begge også gerne svarer dig.

Derudover meget sporadisk og sjældent er Thomas og RoseMarie lige forbi - dog begge uden at give lyd fra sig.

Mvh HansKrist

PS:

Var der nogen kvalificerede teologer og akademikere med interesse for det religiøse ville de selvfølgelig reagere på HansKrist

Der er mange der faktisk er begyndt at interessere sig for det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET - dette er glædeligt ihvertfald for mig, en udvikling jeg for mange år siden profeterede ville få vind i sejlene engang i nærmeste fremtid.

Men du Arne har ødelagt stedet med din fundamentalistiske Anti Jesus Kristus dagsorden og din agnosticisme. Folk med interesse for det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET kan simpelthen ikke fordrage denne din optræden.

Jan ABC har forsøgt at forklare dig dette. Og han har også konstruktivt forsøgt sammen med mig at gøre noget ved dette, din dominans med noget der er så uinteressant for moderne mennesker med interesse for det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET.

Du jager folk væk - langt væk - med (din fx også konstante nedgøren HansKrist og) dine fundamentalistiske Anti Jesus Kristus synspunkter og din tilhørende agnosticisme.

Du jager alle folk med interesse for SPIRITUALITET væk også de mange mennesker der pludselig er begyndt at interessere sig for det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET, jager du langt væk.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#44189 - 24/07/2024 17:50 Re: Døden [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7450
Sted: Sydsjælland
Lige nu er der 235, der ser på i denne tråd.
Arne smiler
Top Svar Citer
#44190 - 24/07/2024 18:21 Re: Døden [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3895
Sted: Nørresundby
Nej 235 søgemaskiner har noget med døden og eventuelt nirvana og Paulus og andre af de brugte nøgleord oppe at vende.

Og siden her ligger så langt tilbage i forslag at ingen nogensinde når frem til os og åbner og skulle de scrolle så meget at de når frem til søgemaskinens link til os (hvilket sker nærmest aldrig) og de trykker på link her til Trosfrihed er det første de gør at lukke igen fordi stedet virker uoverskueligt og uinteressant.

Jeg vil tro vi har en ny læser pr halve år der kigger ind men også flygter herfra lige så hurtigt. Tikka er den eneste jeg har hørt der skulle have fundet os på internettet gennem en søgning, hun søgte på noget med NU'et og en af søgemaskinernes forslag var til en tråd på Trosfrihed hvor NU'et blev drøftet. Tikka må korrigere mig hvis dette ikke er helt korrekt. Måske Gerth også er kommet til os på lignende vis.

At tråden mellemrummet oprettet af RoseMarie hvor Simon blev hendes helt store sparringspartner er oppe på så vildt mange millioner besøgende eller visninger (17914965 - altså snart 18 millioner) skyldes at de har kopieret tekster af meget kendte forfattere og også nævner disse kendte forfattere - dette gør at søgemaskinerne sværmer om mellemrummet. Men havde der været så ufatteligt mange millioner inde og kigge på hvad RoseMarie og Simon havde skrevet ville ihvertfald 1 ud af en million have givet lyd fra sig, men ingen har givet lyd fra sig - så altså til trods der står at så ufatteligt mange millioner har besøgt mellemrummet er dette slet ikke tilfældet.


Iøvrigt har vi drøftet det her mange gange også fordi Tikka tror som dig Arne at vi bliver fulgt og læst af mennesker men det gør vi altså ikke.


Citat:
Lige nu er der 235, der ser på i denne tråd.
Arne smiler


Åh nej Arne - drøm du sødt videre

Forhåbentligt tror du da ikke selv på det

Ifald du tror på det, har du så ikke fået den tanke at det sgu er mærkeligt at ikke bare en af disse mange mange mange i løbet af et år måske skulle få lyst til at pippe med - give sig til kende

Nej der er ikke tale om mennesker Arne
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#44191 - 24/07/2024 19:08 Re: Døden [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7450
Sted: Sydsjælland
Lige nu læser jeg på sitets forside:
Citat:
2 registrerede Hanskrist, Arne Thomsen 196 gæster og 368 søgemaskiner online.
Kom i tanker om, at hvis der er andre end Hanskrist, der mener, at hvad jeg skriver her på Trosfrihed. dk, påvirker til ikke at deltage, da hører jeg meget gerne derom.
Arne smiler
Top Svar Citer
#44192 - 24/07/2024 20:06 Re: Døden [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3895
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

2 registrerede Hanskrist, Arne Thomsen 196 gæster og 368 søgemaskiner online.



Nej og atter nej

Vi har ikke 196 gæster og gæster er ej heller mennesker.

De tal dækker ikke virkeligheden.

Jamen du snakker med dig selv og ja så lige mig - der er ikke andre.

Du kan jo udlove en dusør på 1000 kr på den første der reagerer som ikke er en af os Tordenskjolds soldater og jeg kan sige dig at du aldrig kommer af med de 1000 kr for der er ingen mennesker Arne


Du skulle tage at se TV2 nu "Mysteriet om Dr H" - det er uhyggeligt og har at gøre med nirvana
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#44193 - 24/07/2024 21:29 Re: Døden [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7450
Sted: Sydsjælland
Det kunne være dejligt, om Admin kunne give os alle en afklaring.
Vil du hjælpe os Admin?
Mvh. Arne.
Top Svar Citer
#44194 - 25/07/2024 11:41 Re: Døden [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3895
Sted: Nørresundby
Et menneske lider under paranoia og forfølgelsesvanvid hvis det sidder på en kirkebænk og fornemmer et menneske siddende bagved (så tomme er kirkerne)

Et menneske, en debattør på Trosfrihed, lider under paranoia og forfølgelsesvanvid hvis det tror at andre mennesker læser hvad det skriver, ud over eventuelt præsten HansKrist og kordegn Tikka (der er taget på sommerferie) og de to fordrukne landsbytosser (Gerth og Jan ABC) der indimellem i fuldskab forstyrrer den eksklusive Trosfrihed gudstjeneste.

Og Arne hvis du virkelig tror at ca 18 millioner har set og læst i mellemrummet hvad RoseMarie og Simon har skrevet - kunne du så ikke stille dig selv det spørgsmål, hvorfor har ikke bare 1 af disse 17,9 millioner givet lyd fra sig???

Dermed burde sagen være afgjort.

På samme måde hvis 196 igår skulle have læst med her i tråden om døden - hvorfor er der så ikke en eneste der reagerer når du endda opfordrer dem dertil.

Fordi der ingen mennesker er bag disse tal.

Der kunne være det - eksemplet er Tikka, der søgte på NU'et's Kraft og dermed valgte en Google henvisning til en Trosfrihed debat tråd.

Men det hører til sjældenhederne

Hvordan Gerth fandt os kunne også være sjovt at vide.


Men sålænge noget af det bedste der skrives på Trosfrihed bliver kaldt "svulstige tomme intetsigende ord" så kommer der ihvertfald aldrig gang i debatten.

Og det er alene din fejl at HansKrist skal forsøges ekskluderet og hvorfor Tikka og Thomas har hjulpet dig i den retning at vi skal have lukket munden på HansKrist den måske mest spændende stemme på Trosfrihed fatter jeg ikke en meter af.

Selv Gerth har påtalt at det er meget tydeligt at jeg er boycottet af I andre. Jeg har spurgt Tikka om hvorfor hun aldrig svarer mig og hendes svar er at hvad jeg skriver overhovedet ikke har hendes interesse. Man må nok sige at de psykologiske forsvarsmekanismer er velfungerende hos kvinden.


Som om det religiøse spirituelle åndelige ikke må omfatte vores eksistens og være forståeligt og en kraft der hjælper os her i livet.

I gør det til noget andet, I gør det til noget uvedkommende vores konkrete eksistens.

Der hvor HansKrist kunne være træls er for de mennesker der ønsker det religiøse spirituelle åndelige skal være opium og eskapisme, en flugt, fra vores eksistens over i noget andet.

Det behov tilfredsstiller jeg ikke for nogen. Fordi det alene er i vores konkrete eksistens (med dets udfordringer og opgaver og vanskeligheder) at det religiøse spirituelle åndelige gør sig gældende.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#44195 - 25/07/2024 13:48 Re: Døden [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7450
Sted: Sydsjælland
Hanskrist skriver til mig:
Citat:
Og det er alene din fejl at HansKrist skal forsøges ekskluderet og hvorfor Tikka og Thomas har hjulpet dig i den retning at vi skal have lukket munden på HansKrist den måske mest spændende stemme på Trosfrihed fatter jeg ikke en meter af.
Hvor Hanskrist har disse idéer fra, ved jeg ikke, det er ikke fra mig.
Jeg har talrige gange nævnt, at jeg respekterer den tro, Hanskrist udtrykker, samt at jeg går ind for trosmæssig åbenhed og frihed, og at jeg er imod tros-tvang og tros-censur.

Jeg kan heller ikke på nogen måde finde belæg for, at Tikka og Thomas skulle gå ind for, at Hanskrist skulle ekskluderes.

Arne cool
Top Svar Citer
#44196 - 25/07/2024 13:57 Re: Døden [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

Jeg fortår måske vistnok Hans k´S ´frustrationer´ omkring manglende forståelse min i mit ´tilfælde nærmest shock: På Tanken to unge ikke-troende uden tro beder mig om køb af flere ting i timevis, hvor de spørger mig om mit livs tro. Den ene mener, at penge er alt anden sex. Jeg må som nogen synes være være født i det forkerte univers!
Top Svar Citer
#44197 - 25/07/2024 14:02 Re: Døden [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Teknisk fejl og rettelse:

Den ene mener, at penge er alt og den anden sex.
Top Svar Citer
#44198 - 25/07/2024 14:09 Re: Døden [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Psykopat lort igen...
Top Svar Citer
#44199 - 25/07/2024 14:23 Re: Døden [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3895
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

Jeg har talrige gange nævnt, at jeg respekterer den tro, Hanskrist udtrykker, samt at jeg går ind for trosmæssig åbenhed og frihed, og at jeg er imod tros-tvang og tros-censur.



Du bliver ved og ved ved med at skrive som om vi lever i middelalderen.

Der er ikke tros-tvang og tros-censur nogen steder her i Danmark.

Ej heller her på Trosfrihed, og en kritik er ej heller som du tror lige med tros-tvang og tros-censur - men er netop lige med det stik modsatte.


Du har aldrig villet læse mine indlæg og reagere på indholdet. Det gjorde Kræn-p og ALH og andre dygtige debattører altid og derved opstod en god debat som kommer sig af at man har tilegnet sig hvad dem man debatterer med skriver, hvad er indholdet og hvad er argumentationen og hvilke nye erkendelser og indsigter fører dette frem til.

Dette har du aldrig nogensinde gjort - jeg er som i ALDRIG - aldrig nogensinde blevet læst af dig.

Og når du udtaler dig har der konsekvent lydt blot:

"Svulstige tomme intetsigende ord".

Sådan reagerer man ikke på mennesker der har gjort sig anstrengelser og som helt åbenlyst ikke er tabt bag en vogn og som beriger debatten konstant ved at løfte debatten til principielle drøftelser (det der foregår i skoler ja alle steder hvor der undervises).

Man kan sagtens være uenig som Kræn-p og jeg ofte var men derfor fik jeg altid ros og anerkendelse for mine meget tydelige og nytænkende skriverier om tingene.

Og iøvrigt at få konstant og konsekvent smidt i hovedet mine indlæg er

Svulstige tomme intetsigende ord

uden at du overhovedet afslører at du forstår og har læst mine tekster - er og bliver slet og ret ondskab og ikke andet

og hvad tror du det medfører hos mig - gør ved mig????

Og iøvrigt hvis mine ord er

Svulstige tomme intetsigende ord - jeg tør overhovedet ikke tænke på vores historiske Jesus og hvad han er kendt for at have beriget verden med - gys gys gys

Måske også derfor du tager så konsekvent afstand fra den bevægelse historiske Jesus har igangsat, der er bevidnet i Nye Testamente

Alle dine gentagne kongstanker om tingene er så Anti Jesus Kristus agtige og fremført i årevis med en sjælden ivrighed at man sidder tilbage og er lettere rystet

Ikke pga dine Anti Jesus Kristus synspunkter men fordi du på samme tid bedrager dig selv og dine omgivelser med at den ortodokse kirke står dig særligt nær og ja du endnu værre tillader dig at flage med et Jesus Kristus Ikon

Jeg tror godt jeg ved hvor det er du er gået galt i byen - du har misforstået negativ teologi - simpelthen

Og ufatteligt mange af dine indlæg giver ingen god mening fordi du ikke forstår begrebet "verden" fra Nye Testamente.

Fejlagtigt oversætter du verden til naturen, men det har næsten aldrig i en Ny Testamentlig sammenhæng noget at gøre med naturen da det jo stort set altid refererer til de politiske voldelige magtstrukturer der dominerer og undertrykker mennesker.


Hvis du havde behandlet mig fair ville der have været et meget bedre og konstruktivt debatklima.

Som du har behandlet mig og mine indlæg hænger overhovedet ikke sammen med som du har slisket for alle andre.


Mange Kærlige Hilsner HansKrist

PS:

jeg bliver tvunget til at skrive historiske Jesus fordi Arne har opdigtet sin egen Jesus der skal repræsentere Arne's egne synspunkter - men dette er der overhovedet ikke belæg for

Vi kender Jesus virknings historie - hvad han er blevet ophav til - har igangsat - hvilken Folkebevægelse der er opstået omkring ham --

Deri er historiske Jesus at finde indirekte kunne vi sige - dog på en måde så det ikke er småting vi kan sige og slutte om historiske Jesus - og nogle forhold er der overhovedet ikke tvivl om - for han kan jo umuligt være sin egen modsætning til hvordan menneskerne omkring ham modtog ham og hans virkelighed med Gud ind i verden


PPS:

Vi/du ligger som du selv har redt op

Præcist der hvor det skal til at blive spændende kommer din disrespekt og nedgøren en anden debattør:

Svulstige tomme intetsigende ord


Sådan en svada kalder du respekt selv om enhver kan se det er disrespekt

Og jeg har ikke brug for at få at vide fra dig at der er Trosfrihed - det ved jeg sgu da godt - sådan er jeg vokset op i Danmark - der var ikke skyggen af tros-tvang - alle kunne trække vejret frit - selv i kirkerummet hvis man havde et ærinde der
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#44200 - 25/07/2024 14:29 Re: Døden [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Nå ja..

Døden men lad mig kæmpe for en hyldest til livet.
Top Svar Citer
#44201 - 25/07/2024 15:02 Re: Døden [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Alle profiler her er igen måske ligeglad:

Men da de to unge vantro assistenter på tanken mænd gav mig plads til åndelig kamp, men så jeg uden skyts fra biblen så var de ikke informeret nok...
Top Svar Citer
#44202 - 25/07/2024 15:10 Re: Døden [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

er du ligeglad med, ar unge mænd på tanken, de siger, at penge betyder alt? "
jamen så knep en luder, hvilket du er imod som gammel mand?
Top Svar Citer
#44203 - 25/07/2024 15:26 Re: Døden [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Ok, '
Du hans K påstod engang, at noget meget mørkt, var over mig. Jeg giver op! Mennesker virkede altid ligesom en forhindrindsbane...
Top Svar Citer
#44204 - 25/07/2024 15:49 Re: Døden [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

årh, ja jeg opgiver min seksualitet men!
Top Svar Citer
#44205 - 25/07/2024 22:17 Re: Døden [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Nå, en anden anonym er her men altså ikke mig G
Top Svar Citer
#44206 - 26/07/2024 00:18 Re: Døden [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7450
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, du hager dig fast i udtrykket: "Svulstige tomme intetsigende ord.", som jeg stort set står ved, som min opfattelse af den måde, du beskriver din kristne tro på.
At kalde det at få en tro for "at dø og blive genoplivet" som et nyt og rigtigere menneske er - for mig - en overdrivelse og et misbrug af begrebet død.
Samtidig er der intet om, hvordan andre skulle kunne opnå at opleve denne død og genoplivning, hvilket for mig gør denne tro til noget elitært.
Jeg kan ikke komme udenom denne af dig citerede karakteristik, medmindre jeg begynder at lyve.
Det betyder ikke at jeg håner din tro - kun at jeg ikke har sympati for den måde, du omtaler den på.
Mvh. Arne.
Top Svar Citer
#44207 - 26/07/2024 00:43 Re: Døden [Re: Arne Thomsen]
Admin Offline

godt igang
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 388
Sted: Solskinsøen
Kære Arne og Hanskrist.
Det er svært at afgøre hvad der er mennesker eller hvad der er søgemaskiner,der læser med. Udfordringen med søgemaskiner - google, bing, crawler, eller hvad de nu hedder, er at de skal tilføjes manuelt i et script. Jeg har atter til føjet en SemrushBot/7 til listen, men jeg kan altså ikke afgøre med sikkerhed hvad der er mennesker og hvad der er søgemaskiner.
_________________________
Venlig hilsen
Admin
Top Svar Citer
#44208 - 26/07/2024 01:29 Re: Døden [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3895
Sted: Nørresundby
Hov hov Arne



Citat:
Arne:

Det betyder ikke at jeg håner din tro - kun at jeg ikke har sympati for den måde, du omtaler den på.
Mvh. Arne.



Jeg har ikke tro som du opfatter tro


Så der er ikke noget at respektere eller håne

Og slet ikke fra din side, dig der aldrig gennem debat - vores debat med hinanden - har demonstreret at du læser og forstår hvad jeg skriver

Det kræver ligesom at du igennem intelligent debat med mig afslører at du forstår hvad jeg skriver (og også er interesseret i at forstå hvad jeg skriver) da dette aldrig har været tilfældet, ja der er endda utallige eksempler på det modsatte, at du netop ikke forstår mig - kan følge min tankegang

Men hvordan pokker skulle en agnostiker der påstår vi ikke har muligheder for at kende Gud og vores virkelighed med Gud også forstå hvad jeg skriver


Du er jo så Anti Jesus Kristus i alt du skriver

Der hvor jeg har liv - et guddommeligt livsfyldt JEG virkelighed og erkendelse og erfaringer med Gud

vil du gøre dig selv åndelig fattig og jo mindre Arne - jo mindre dig - jo mindre liv i roen på dig - i øverste etage - jo mere guddommeligt hævder du at alting er

Således går du den buddhisme nirvana vej som jeg altid konsekvent har afvist i Jesu Kristi Ånd

Paul's mysticism was not like the mysticism elsewhere described as a soul being at one with God. In the mysticism he felt and encouraged, there is no loss of self but an enriching of it; no erase of time or place but a comprehension of how time and place fit within the eternal. A. Schweitzer.

Så når du påstår hvad jeg skriver er "svulstige ord" er det sådan set en anerkendelse af at der hvor du mener man skal være åndelig fattig der mener jeg med Jesus og Paulus at vi bliver Åndeligt beriget og styrket af alskens mange Himmelske Åndelige Velsignelser og ja alle HelligÅndens frugter og gaver

At der er en verden til forskel på os og hvad vi repræsenterer er tydeligt for enhver

Du er jo så ej heller kristen hvilket du som Tikka har fortalt os sort på hvidt utallige gange

Så der vil jo være en verden til forskel



Mange Kærlige Hilsner HansKrist


PS:

måden du beskriver Paulus Dåbs Teologi - at vi iklæder os Kristus i og med at vi "afklæder" os og afdør fra alt det kun forgængelige timelige kødelige sindede der ikke er af Gud

Er så dårlig gengivet og forstået at jeg ikke vil eller kan kommentere på det



Det siger jeg da og vidner om i Herren: Lev ikke længere som hedningerne, tomme i deres tanker, formørkede i sindet og fremmede for livet i Gud i deres uvidenhed og deres hjertes forhærdelse. I deres afstumpethed har de hengivet sig til udsvævelse, så de af griskhed begår alle slags urene handlinger. Sådan har I ikke lært om Kristus, så sandt som I har hørt om ham og er blevet oplært i ham, sådan som det er sandhed i Jesus, at I skal aflægge det gamle menneske, som hører til jeres hidtidige levned, og som ødelægges af sine forføreriske lyster, og at I skal fornyes i sind og ånd og iføre jer det nye menneske, skabt i Guds billede med sandhedens retfærdighed og fromhed.




I er jo døde, og jeres liv er skjult med Kristus i Gud. Når Kristus, jeres liv, bliver åbenbaret, da skal også I blive åbenbaret sammen med ham i herlighed.



nu skal også I aflægge det alt sammen: vrede, hidsighed, ondskab, spot og skamløs snak i jeres mund. Lyv ikke for hinanden, for I har aflagt det gamle menneske med dets gerninger og iført jer det nye, som fornyes i sin skabers billede til at have erkendelse.


som fornyes i sin skabers billede til at have erkendelse


Når I nu har taget imod Kristus Jesus, Herren, så lev i ham, rodfæstede i ham, opbyggede i ham, grundfæstede i troen, som I har lært det, overstrømmende i jeres tak. Se til, at ingen fanger jer med filosofi og tomt bedrag, der bygger på menneskers overlevering, på verdens magter og ikke på Kristus. For i ham bor hele guddomsfylden i kød og blod, og i ham, som er hoved for al magt og myndighed, er I blevet fyldt med den. I ham blev I også omskåret, ikke med hånden, men ved at aflægge det syndige legeme, ved omskærelse til Kristus, da I blev begravet sammen med ham i dåben, og i den blev I også oprejst sammen med ham ved troen på Guds kraft, der oprejste ham fra de døde. Også jer, der var døde i jeres overtrædelser, uomskårne på kroppen, gjorde Gud levende sammen med ham, da han tilgav os vore overtrædelser.


selv om vort ydre menneske går til grunde, fornyes dog vort indre menneske dag for dag

At vores indre menneske fornyes - ja at vi har et liv skjult med Kristus i Gud: er det du benægter og siger vi ikke har og når jeg gengiver Jesus og Paulus for hvordan de karakteriserer og beskriver dette i Kristus Liv vi har, så kalder du det svulstige ord


Jamen så bruger både Jesus og Paulus svulstige ord til overflod - for jeg gengiver netop deres ord
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#44209 - 26/07/2024 11:47 Re: Døden [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3895
Sted: Nørresundby
Hejsa Arne

Har du set at admin Peter Arentzen har svaret os


-0-0-0-


Citat:
Arne:

Det betyder ikke at jeg håner din tro - kun at jeg ikke har sympati for den måde, du omtaler den på.
Mvh. Arne.


Som nævnt i forrige indlæg, så har jeg ikke tro som du opfatter tro.

Derfor giver det overhovedet ingen mening når du skriver at du respekterer min tro, for du ved ikke hvad du udtaler dig om.

Du har aldrig forstået begrebet TRO i en Ny Testamentlig urkristen sammenhæng. Som netop er kvalitativt forskelligt fra hvad du forbinder tro med og Tikka også.


"Det betyder ikke at jeg håner din tro - kun at jeg ikke har sympati for den måde, du omtaler den på."

"ikke har sympati for den måde, du omtaler "den" på"

Nej det må man sige, når du konstant har sagt det er "svulstige tomme intetsigende ord"


Her må jeg henvise dig til følgende, som jeg gerne ser du reagerer på:

1):

Kristeligt Dagblad's Internet redaktør skrev en mail til mig, om at han var blevet prikket på skulderen, havde fået at vide at HansKrist skrev fremragende om kristendommen, det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET. Hvorfor han spurgte mig om jeg ikke havde lyst til at have en BLOG hos dem.

2):

Kræn-p og Anne ALH og Disciple og Flemming Vang med mange flere roste mig gentagne gange (men det var jo også i den periode du havde blokeret mig og naivt troede de andre også havde gjort dette).





Citat:
Hej Hanskrist

Jeg har sagt det mange gange før, men bliver nødt til at sige det igen:

Du er et troens kraftværk, hvis lige jeg aldrig har været udsat for før, og sandsynligvis aldrig bliver det igen.
Det er positivt ment, og jeg håber, at det kan blive positivt opfattet. Flemming Vang


Kære Hanskrist

Jeg kender ganske enkelt ingen, der som dig kan give kristentroen et så kraftigt udtryk.

Man bliver jo nærmest blæst ned af kontorstolen, og det er ganske givet sundt ind i mellem at blive vækket på den måde.

Tak for det. Flemming Vang.


Her taler Hanskrist, og det er rent ud sagt en befrielse at høre

Halleluja kære Hanskrist.

Du er helt fantastisk til at udtrykke dig, Hanskrist.


Citat:
Ovarium:

Den eneste, der udskiller sig lidt fra det amatørteologiske snadrefad, er Hanskrist. Ikke at jeg er enig med ham (det er for øvrigt næppe muligt for nogen at være). Hans tankers vanvittige flugt til keyboardet er så sprælsk, at det må imponere. Det er næppe tilfredsstillende for ret mange at 'nøjes' med at iagttage disse verbale saltomortaler; men prøv med lidt tålmod og læsning af mere en et af hans indlæg; da vil du måske fatte lidt af denne vildmands ellers ret slørede ideer.

Oscar
Det kan godt være, du har ret i den betragtning.
[Men der er det specielle ved Hanskrist, at han må ord- og meningsblomstre. Så kan du prøve, om du kan finde noget holdbart og brugeligt i hans ordspray.
Jeg har sat en månedstid af til at genlæse James Joyce: 'Ulysses, efter en genlæsning af sammes 'Portræt af kunstneren som ungt menneske' – og så får man afsky for den katolske lære (dengang).
Når jeg nævner James Joyce i forbindelse med Hanskrist, er det, fordi begges udtryksforløb i ord og associationer ikke er så forskellige.
Hvor Joyce springer rundt sammen med sine personer, springer Hanskrist rundt sammen med sine tanker i noget, der til tider er miskmask, men til tider findes der ved åbenhed over for ordvulkanen et interessant syn.
Men sådan helt ligetil, det er han sgu ikke.


Du må endelig ikke bekymre dig om grammatik, sætningskonstruktioner og den slags. Jeg synes godt om din skrivestil og er en smule misundelig, hvad det angår.
Det ser ud til, at den gode skrivefee ubesværet lander på din skulder.
Hun befinder sig godt i dit selskab og så sker skriveprocessen let og ubesværet.
Skrivefeen bliver bedrøvet og forlader dig, hvis du begynder at blande grammatik og anden sprogvidenskab ind i skriveprocessen. Se bogen ”Skriv!” af skrivepædagog Mikkel Hvid. Skriv alt det du kan, mens skrivefeen er hos dig, understreger Mikkel Hvid.


Citat:
En meget inspirende profil!

Hvis du skriver en bog, vil jeg meget gerne læse
den:-)

Du har måske allerede hørt det fra andre, men jeg tænkte, du skal også


høre det fra mig, en såkaldt nydansker:-)

En ex-muslim som fandt Jesus,
eller rettere sagt Jesus fandt mig...(men det er nu en lang historie)


Citat:
... en sjælsvækkende profil -du kan dine ord! - og jeg nyder hvert og et


Dette er bare et mindre udpluk af hvad der dagligt er tikket ind i min mailboks. Desværre har jeg ikke fået gemt ret mange af disse ros og roser.

Men det står i skærende kontrast til hvordan du Arne er lykkedes med at nedgøre mig og få Tikka til at hoppe med herpå, så meget at Gerth der er ny om kom udefra med friske øjne har konstateret at jeg bliver boycottet af dig Arne og Tikka og ja Thomas også.

Jeg har ikke brug for din ros Arne (der er nok andre der roser mig og jeg er jo ikke dummere end jeg har en rimelig realistisk vurdering af mine evner og mangler, begrænsninger), men jeg og Trosfrihed har brug for at du ikke konstant nedgør mig.

Jeg er en af de få der kan skrive om det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET så folk bliver rørt og bevæget, så det sætter noget igang i læseren. Og så er din unfair behandling af mig dårligt for Trosfrihed fordi du skræmmer de mennesker væk der virkelig modsat dig er interesseret i det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET. Der er interesseret i det religiøse spirituelle åndelige som du benægter og afviser konsekvent som den erklærede agnostiker du sørme også er.

Når Trosfrihed endelig har en som HansKrist så gælder det om at bruge dette konstruktivt og forstå det er en ressource for Trosfrihed.

Jeg ved der er mange der er irriteret på dig Arne fordi du nedgør med en ihærdighed man skal lede længe efter enhver samtale om det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET.


En Baptist skrev om dig Arne:


Citat:
Din begrebsforvirring omkring hvad religion, deriblandt kristendom, er så total at de meningsløsheder du fremkommer med ikke formår at have nogen effekt, endsige affekt, på rettroende.

Din viden om religion er yderst ringe, tilsvarende din kendskab til historie som er ikke-eksisterende.

Udover at være utroværdig, er du ufarlig og dine følelser omkring "ægte kristendom" er ubrugelige.


- Maryland Baptist
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#44210 - 26/07/2024 15:17 Re: Døden [Re: Admin]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7450
Sted: Sydsjælland
Hej Admin. Tak for svar.
Søgemaskiner er jo ikke helt værdiløse.
Jeg har nogle gange oplevet, at når jeg søgte oplysninger om et bestemt emne på Google, så fik jeg tilbudt indlæg, der såmænd var fra Trosfrihed - og to gange var det såmænd noget, jeg selv havde skrevet blinker
Mvh Arne smiler
Top Svar Citer
#44211 - 26/07/2024 15:33 Re: Døden [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7450
Sted: Sydsjælland
Hanskrist. Jeg gad vide, om du kan huske, hvornår jeg senest - uden at være under angreb fra dig - har skrevet noget om, hvad jeg mener om din tro.
Jeg kan ikke blinker
Arne.
Top Svar Citer
#44212 - 26/07/2024 16:00 Re: Døden [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3895
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

Søgemaskiner er jo ikke helt værdiløse.
Jeg har nogle gange oplevet, at når jeg søgte oplysninger om et bestemt emne på Google, så fik jeg tilbudt indlæg, der såmænd var fra Trosfrihed - og to gange var det såmænd noget, jeg selv havde skrevet "blinker"
Mvh Arne "smiler"


Ja men det skyldes at google kender dig - hvis en anden person havde søgt ville vedkommende have fået nogle andre Google link tilbud.

Men at det virker ved vi fra Tikka, hun fandt os fordi hun søgte på noget med NU'et's Kraft og i den forbindelse var der et link til Trosfrihed og derved lærte hun os at kende.

Men der er nok kun et menneske pr måned der opdager os og langt de fleste scrolle forbi os.

Ihvertfald de 17,9 millioner visninger til fx "mellemrummet" har ingenting på sig såvel som de 196 du mente der var her igår aftes ej heller dækker over mennesker - der var ingen som i 0


Mange Kærlige Hilsner HansKrist
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 1 af 6 1 2 3 4 5 6 >


Seneste indlæg
Det bedste ved kristendommen
af Hanskrist
06/09/2024 18:53
Vigtige præciseringer
af somo
06/09/2024 15:40
Er man som kristen en Jesu discipel?
af Hanskrist
05/09/2024 17:18
Gud er Kærlighed
af Hanskrist
04/09/2024 16:54
Healing
af Hanskrist
02/09/2024 14:56
Nyheder fra DR
Alt kører nu efter planen, melder Baned..
07/09/2024 22:15
Almodóvar-film om aktiv dødshjælp vin..
07/09/2024 20:52
Storebæltsbroen er midlertidigt lukket ..
07/09/2024 20:24
Grealish og Rice sørger for god start t..
07/09/2024 20:19
Dansk speedway-kører fragtet på hospit..
07/09/2024 20:16
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Lyrikeren bag My Heart Will Go On og Tea..
07/09/2024 22:21
Flere fastklemt i sammenkrøllede biler ..
07/09/2024 21:56
DMI varsler kraftig regn og skybrud over..
07/09/2024 21:35
Skæve ejendomsvurderinger giver kommune..
07/09/2024 20:37
Vælgere bliver væk ved valg i Algeriet..
07/09/2024 20:07