annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 18535788
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2566533
Åndelig Føde 2193240
Et andet syn 2112644
Så er der linet op... 1694531
Galleri
Kunsten at være stille.
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 154 gæster og 157 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 4 af 6 < 1 2 3 4 5 6 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#44199 - 25/07/2024 14:23 Re: Døden [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3895
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

Jeg har talrige gange nævnt, at jeg respekterer den tro, Hanskrist udtrykker, samt at jeg går ind for trosmæssig åbenhed og frihed, og at jeg er imod tros-tvang og tros-censur.



Du bliver ved og ved ved med at skrive som om vi lever i middelalderen.

Der er ikke tros-tvang og tros-censur nogen steder her i Danmark.

Ej heller her på Trosfrihed, og en kritik er ej heller som du tror lige med tros-tvang og tros-censur - men er netop lige med det stik modsatte.


Du har aldrig villet læse mine indlæg og reagere på indholdet. Det gjorde Kræn-p og ALH og andre dygtige debattører altid og derved opstod en god debat som kommer sig af at man har tilegnet sig hvad dem man debatterer med skriver, hvad er indholdet og hvad er argumentationen og hvilke nye erkendelser og indsigter fører dette frem til.

Dette har du aldrig nogensinde gjort - jeg er som i ALDRIG - aldrig nogensinde blevet læst af dig.

Og når du udtaler dig har der konsekvent lydt blot:

"Svulstige tomme intetsigende ord".

Sådan reagerer man ikke på mennesker der har gjort sig anstrengelser og som helt åbenlyst ikke er tabt bag en vogn og som beriger debatten konstant ved at løfte debatten til principielle drøftelser (det der foregår i skoler ja alle steder hvor der undervises).

Man kan sagtens være uenig som Kræn-p og jeg ofte var men derfor fik jeg altid ros og anerkendelse for mine meget tydelige og nytænkende skriverier om tingene.

Og iøvrigt at få konstant og konsekvent smidt i hovedet mine indlæg er

Svulstige tomme intetsigende ord

uden at du overhovedet afslører at du forstår og har læst mine tekster - er og bliver slet og ret ondskab og ikke andet

og hvad tror du det medfører hos mig - gør ved mig????

Og iøvrigt hvis mine ord er

Svulstige tomme intetsigende ord - jeg tør overhovedet ikke tænke på vores historiske Jesus og hvad han er kendt for at have beriget verden med - gys gys gys

Måske også derfor du tager så konsekvent afstand fra den bevægelse historiske Jesus har igangsat, der er bevidnet i Nye Testamente

Alle dine gentagne kongstanker om tingene er så Anti Jesus Kristus agtige og fremført i årevis med en sjælden ivrighed at man sidder tilbage og er lettere rystet

Ikke pga dine Anti Jesus Kristus synspunkter men fordi du på samme tid bedrager dig selv og dine omgivelser med at den ortodokse kirke står dig særligt nær og ja du endnu værre tillader dig at flage med et Jesus Kristus Ikon

Jeg tror godt jeg ved hvor det er du er gået galt i byen - du har misforstået negativ teologi - simpelthen

Og ufatteligt mange af dine indlæg giver ingen god mening fordi du ikke forstår begrebet "verden" fra Nye Testamente.

Fejlagtigt oversætter du verden til naturen, men det har næsten aldrig i en Ny Testamentlig sammenhæng noget at gøre med naturen da det jo stort set altid refererer til de politiske voldelige magtstrukturer der dominerer og undertrykker mennesker.


Hvis du havde behandlet mig fair ville der have været et meget bedre og konstruktivt debatklima.

Som du har behandlet mig og mine indlæg hænger overhovedet ikke sammen med som du har slisket for alle andre.


Mange Kærlige Hilsner HansKrist

PS:

jeg bliver tvunget til at skrive historiske Jesus fordi Arne har opdigtet sin egen Jesus der skal repræsentere Arne's egne synspunkter - men dette er der overhovedet ikke belæg for

Vi kender Jesus virknings historie - hvad han er blevet ophav til - har igangsat - hvilken Folkebevægelse der er opstået omkring ham --

Deri er historiske Jesus at finde indirekte kunne vi sige - dog på en måde så det ikke er småting vi kan sige og slutte om historiske Jesus - og nogle forhold er der overhovedet ikke tvivl om - for han kan jo umuligt være sin egen modsætning til hvordan menneskerne omkring ham modtog ham og hans virkelighed med Gud ind i verden


PPS:

Vi/du ligger som du selv har redt op

Præcist der hvor det skal til at blive spændende kommer din disrespekt og nedgøren en anden debattør:

Svulstige tomme intetsigende ord


Sådan en svada kalder du respekt selv om enhver kan se det er disrespekt

Og jeg har ikke brug for at få at vide fra dig at der er Trosfrihed - det ved jeg sgu da godt - sådan er jeg vokset op i Danmark - der var ikke skyggen af tros-tvang - alle kunne trække vejret frit - selv i kirkerummet hvis man havde et ærinde der
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#44200 - 25/07/2024 14:29 Re: Døden [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Nå ja..

Døden men lad mig kæmpe for en hyldest til livet.
Top Svar Citer
#44201 - 25/07/2024 15:02 Re: Døden [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Alle profiler her er igen måske ligeglad:

Men da de to unge vantro assistenter på tanken mænd gav mig plads til åndelig kamp, men så jeg uden skyts fra biblen så var de ikke informeret nok...
Top Svar Citer
#44202 - 25/07/2024 15:10 Re: Døden [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

er du ligeglad med, ar unge mænd på tanken, de siger, at penge betyder alt? "
jamen så knep en luder, hvilket du er imod som gammel mand?
Top Svar Citer
#44203 - 25/07/2024 15:26 Re: Døden [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Ok, '
Du hans K påstod engang, at noget meget mørkt, var over mig. Jeg giver op! Mennesker virkede altid ligesom en forhindrindsbane...
Top Svar Citer
annonce
Side 4 af 6 < 1 2 3 4 5 6 >


Seneste indlæg
Det bedste ved kristendommen
af Hanskrist
06/09/2024 18:53
Vigtige præciseringer
af somo
06/09/2024 15:40
Er man som kristen en Jesu discipel?
af Hanskrist
05/09/2024 17:18
Gud er Kærlighed
af Hanskrist
04/09/2024 16:54
Healing
af Hanskrist
02/09/2024 14:56
Nyheder fra DR
Alt kører nu efter planen, melder Baned..
07/09/2024 22:15
Almodóvar-film om aktiv dødshjælp vin..
07/09/2024 20:52
Storebæltsbroen er midlertidigt lukket ..
07/09/2024 20:24
Grealish og Rice sørger for god start t..
07/09/2024 20:19
Dansk speedway-kører fragtet på hospit..
07/09/2024 20:16
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Lyrikeren bag My Heart Will Go On og Tea..
07/09/2024 22:21
Flere fastklemt i sammenkrøllede biler ..
07/09/2024 21:56
DMI varsler kraftig regn og skybrud over..
07/09/2024 21:35
Skæve ejendomsvurderinger giver kommune..
07/09/2024 20:37
Vælgere bliver væk ved valg i Algeriet..
07/09/2024 20:07