annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 18535788
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2566533
Åndelig Føde 2193240
Et andet syn 2112644
Så er der linet op... 1694531
Galleri
Kunsten at være stille.
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 154 gæster og 157 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 6 af 6 < 1 2 3 4 5 6
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#44209 - 26/07/2024 11:47 Re: Døden [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3895
Sted: Nørresundby
Hejsa Arne

Har du set at admin Peter Arentzen har svaret os


-0-0-0-


Citat:
Arne:

Det betyder ikke at jeg håner din tro - kun at jeg ikke har sympati for den måde, du omtaler den på.
Mvh. Arne.


Som nævnt i forrige indlæg, så har jeg ikke tro som du opfatter tro.

Derfor giver det overhovedet ingen mening når du skriver at du respekterer min tro, for du ved ikke hvad du udtaler dig om.

Du har aldrig forstået begrebet TRO i en Ny Testamentlig urkristen sammenhæng. Som netop er kvalitativt forskelligt fra hvad du forbinder tro med og Tikka også.


"Det betyder ikke at jeg håner din tro - kun at jeg ikke har sympati for den måde, du omtaler den på."

"ikke har sympati for den måde, du omtaler "den" på"

Nej det må man sige, når du konstant har sagt det er "svulstige tomme intetsigende ord"


Her må jeg henvise dig til følgende, som jeg gerne ser du reagerer på:

1):

Kristeligt Dagblad's Internet redaktør skrev en mail til mig, om at han var blevet prikket på skulderen, havde fået at vide at HansKrist skrev fremragende om kristendommen, det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET. Hvorfor han spurgte mig om jeg ikke havde lyst til at have en BLOG hos dem.

2):

Kræn-p og Anne ALH og Disciple og Flemming Vang med mange flere roste mig gentagne gange (men det var jo også i den periode du havde blokeret mig og naivt troede de andre også havde gjort dette).





Citat:
Hej Hanskrist

Jeg har sagt det mange gange før, men bliver nødt til at sige det igen:

Du er et troens kraftværk, hvis lige jeg aldrig har været udsat for før, og sandsynligvis aldrig bliver det igen.
Det er positivt ment, og jeg håber, at det kan blive positivt opfattet. Flemming Vang


Kære Hanskrist

Jeg kender ganske enkelt ingen, der som dig kan give kristentroen et så kraftigt udtryk.

Man bliver jo nærmest blæst ned af kontorstolen, og det er ganske givet sundt ind i mellem at blive vækket på den måde.

Tak for det. Flemming Vang.


Her taler Hanskrist, og det er rent ud sagt en befrielse at høre

Halleluja kære Hanskrist.

Du er helt fantastisk til at udtrykke dig, Hanskrist.


Citat:
Ovarium:

Den eneste, der udskiller sig lidt fra det amatørteologiske snadrefad, er Hanskrist. Ikke at jeg er enig med ham (det er for øvrigt næppe muligt for nogen at være). Hans tankers vanvittige flugt til keyboardet er så sprælsk, at det må imponere. Det er næppe tilfredsstillende for ret mange at 'nøjes' med at iagttage disse verbale saltomortaler; men prøv med lidt tålmod og læsning af mere en et af hans indlæg; da vil du måske fatte lidt af denne vildmands ellers ret slørede ideer.

Oscar
Det kan godt være, du har ret i den betragtning.
[Men der er det specielle ved Hanskrist, at han må ord- og meningsblomstre. Så kan du prøve, om du kan finde noget holdbart og brugeligt i hans ordspray.
Jeg har sat en månedstid af til at genlæse James Joyce: 'Ulysses, efter en genlæsning af sammes 'Portræt af kunstneren som ungt menneske' – og så får man afsky for den katolske lære (dengang).
Når jeg nævner James Joyce i forbindelse med Hanskrist, er det, fordi begges udtryksforløb i ord og associationer ikke er så forskellige.
Hvor Joyce springer rundt sammen med sine personer, springer Hanskrist rundt sammen med sine tanker i noget, der til tider er miskmask, men til tider findes der ved åbenhed over for ordvulkanen et interessant syn.
Men sådan helt ligetil, det er han sgu ikke.


Du må endelig ikke bekymre dig om grammatik, sætningskonstruktioner og den slags. Jeg synes godt om din skrivestil og er en smule misundelig, hvad det angår.
Det ser ud til, at den gode skrivefee ubesværet lander på din skulder.
Hun befinder sig godt i dit selskab og så sker skriveprocessen let og ubesværet.
Skrivefeen bliver bedrøvet og forlader dig, hvis du begynder at blande grammatik og anden sprogvidenskab ind i skriveprocessen. Se bogen ”Skriv!” af skrivepædagog Mikkel Hvid. Skriv alt det du kan, mens skrivefeen er hos dig, understreger Mikkel Hvid.


Citat:
En meget inspirende profil!

Hvis du skriver en bog, vil jeg meget gerne læse
den:-)

Du har måske allerede hørt det fra andre, men jeg tænkte, du skal også


høre det fra mig, en såkaldt nydansker:-)

En ex-muslim som fandt Jesus,
eller rettere sagt Jesus fandt mig...(men det er nu en lang historie)


Citat:
... en sjælsvækkende profil -du kan dine ord! - og jeg nyder hvert og et


Dette er bare et mindre udpluk af hvad der dagligt er tikket ind i min mailboks. Desværre har jeg ikke fået gemt ret mange af disse ros og roser.

Men det står i skærende kontrast til hvordan du Arne er lykkedes med at nedgøre mig og få Tikka til at hoppe med herpå, så meget at Gerth der er ny om kom udefra med friske øjne har konstateret at jeg bliver boycottet af dig Arne og Tikka og ja Thomas også.

Jeg har ikke brug for din ros Arne (der er nok andre der roser mig og jeg er jo ikke dummere end jeg har en rimelig realistisk vurdering af mine evner og mangler, begrænsninger), men jeg og Trosfrihed har brug for at du ikke konstant nedgør mig.

Jeg er en af de få der kan skrive om det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET så folk bliver rørt og bevæget, så det sætter noget igang i læseren. Og så er din unfair behandling af mig dårligt for Trosfrihed fordi du skræmmer de mennesker væk der virkelig modsat dig er interesseret i det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET. Der er interesseret i det religiøse spirituelle åndelige som du benægter og afviser konsekvent som den erklærede agnostiker du sørme også er.

Når Trosfrihed endelig har en som HansKrist så gælder det om at bruge dette konstruktivt og forstå det er en ressource for Trosfrihed.

Jeg ved der er mange der er irriteret på dig Arne fordi du nedgør med en ihærdighed man skal lede længe efter enhver samtale om det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET.


En Baptist skrev om dig Arne:


Citat:
Din begrebsforvirring omkring hvad religion, deriblandt kristendom, er så total at de meningsløsheder du fremkommer med ikke formår at have nogen effekt, endsige affekt, på rettroende.

Din viden om religion er yderst ringe, tilsvarende din kendskab til historie som er ikke-eksisterende.

Udover at være utroværdig, er du ufarlig og dine følelser omkring "ægte kristendom" er ubrugelige.


- Maryland Baptist
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#44210 - 26/07/2024 15:17 Re: Døden [Re: Admin]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7450
Sted: Sydsjælland
Hej Admin. Tak for svar.
Søgemaskiner er jo ikke helt værdiløse.
Jeg har nogle gange oplevet, at når jeg søgte oplysninger om et bestemt emne på Google, så fik jeg tilbudt indlæg, der såmænd var fra Trosfrihed - og to gange var det såmænd noget, jeg selv havde skrevet blinker
Mvh Arne smiler
Top Svar Citer
#44211 - 26/07/2024 15:33 Re: Døden [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7450
Sted: Sydsjælland
Hanskrist. Jeg gad vide, om du kan huske, hvornår jeg senest - uden at være under angreb fra dig - har skrevet noget om, hvad jeg mener om din tro.
Jeg kan ikke blinker
Arne.
Top Svar Citer
#44212 - 26/07/2024 16:00 Re: Døden [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3895
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

Søgemaskiner er jo ikke helt værdiløse.
Jeg har nogle gange oplevet, at når jeg søgte oplysninger om et bestemt emne på Google, så fik jeg tilbudt indlæg, der såmænd var fra Trosfrihed - og to gange var det såmænd noget, jeg selv havde skrevet "blinker"
Mvh Arne "smiler"


Ja men det skyldes at google kender dig - hvis en anden person havde søgt ville vedkommende have fået nogle andre Google link tilbud.

Men at det virker ved vi fra Tikka, hun fandt os fordi hun søgte på noget med NU'et's Kraft og i den forbindelse var der et link til Trosfrihed og derved lærte hun os at kende.

Men der er nok kun et menneske pr måned der opdager os og langt de fleste scrolle forbi os.

Ihvertfald de 17,9 millioner visninger til fx "mellemrummet" har ingenting på sig såvel som de 196 du mente der var her igår aftes ej heller dækker over mennesker - der var ingen som i 0


Mange Kærlige Hilsner HansKrist
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 6 af 6 < 1 2 3 4 5 6


Seneste indlæg
Det bedste ved kristendommen
af Hanskrist
06/09/2024 18:53
Vigtige præciseringer
af somo
06/09/2024 15:40
Er man som kristen en Jesu discipel?
af Hanskrist
05/09/2024 17:18
Gud er Kærlighed
af Hanskrist
04/09/2024 16:54
Healing
af Hanskrist
02/09/2024 14:56
Nyheder fra DR
Alt kører nu efter planen, melder Baned..
07/09/2024 22:15
Almodóvar-film om aktiv dødshjælp vin..
07/09/2024 20:52
Storebæltsbroen er midlertidigt lukket ..
07/09/2024 20:24
Grealish og Rice sørger for god start t..
07/09/2024 20:19
Dansk speedway-kører fragtet på hospit..
07/09/2024 20:16
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Lyrikeren bag My Heart Will Go On og Tea..
07/09/2024 22:21
Flere fastklemt i sammenkrøllede biler ..
07/09/2024 21:56
DMI varsler kraftig regn og skybrud over..
07/09/2024 21:35
Skæve ejendomsvurderinger giver kommune..
07/09/2024 20:37
Vælgere bliver væk ved valg i Algeriet..
07/09/2024 20:07