annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 18616882
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2571271
Åndelig Føde 2222142
Et andet syn 2118580
SÃ¥ er der linet op... 1712545
Galleri
Efter en tur i Vesterhavet
Hvem er online?
0 registrerede 78 gæster og 204 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 47 af 55 < 1 2 ... 45 46 47 48 49 ... 54 55 >
TrÃ¥d valgmuligheder ↓
« Forrige trÃ¥d
Næste trÃ¥d »
#44320 - 10/08/2024 17:11 Re: Tro [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7452
Sted: Sydsjælland
Tilføjelse:
PÃ¥ internettet fandt jeg en artikel i Kristeligt Dagblad skrevef af Biskop Thomas Reinholdt Rasmussen hvorfra jeg citerer:
Citat:
I den forståelse har den kristne tro et meget væsentlig ord at sige til vor tids ofte blinde fanatisme. Gud er ikke underkastelsens Gud, Gud er ikke den apatiske Gud, der er urørlig i sin ophøjethed. Gud er kærlighed, der kommer til os og kommer os i forkøbet, og som med sin kærlighed gør os elskelige både for ham, for os selv og for hinanden.
Så jeg er ikke den eneste der opfatter kærlighed i det guddommelige - omend ikke helt på samme måde smiler
Arne.
Top Svar Citer
#44321 - 10/08/2024 17:33 Re: Tro [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3901
Sted: Nørresundby
Hej Arne


Du forstår stadig ikke et ord af noget som helst (hvorfor glider du af og snakker udenom hvad jeg anker over???)


Thomas Reinholdt Rasmussen kender jeg særdeles godt - ham havde vi som underviser i en tre år - han var fremragende - intet mindre end fremragende - og jeg blev kæmpe fan af ham også fordi han er stor Paulus "fan" - af ham lærte jeg meget om Paulus. Og så havde vi begge fundet Regin Prenter's bog "Skabelse og Genløsning" være et af de største værker i dansk teologi. Der havde vi lige noget til fælles også, ud over Paulus.

Og når jeg trådte ind i klasserummet - blev der sagt - "nu kommer Paulus"

Hvad du siger om kærlighed skurer ikke i mine ører (selv om hvad Thomas Reinholdt Rasmussen skriver om kærlighed er meget anderledes end du formulerer dig) - hvor mange gange skal jeg sige det - læser du overhovedet ikke hvad jeg skriver



Hvor kæden hopper af for dig er her:


Arne hævder at Jesus Kristus har inspireret ham her:

1):

Jeg har nok aldrig bedt til nogen Gud


2):

Det er ikke meningen at vi skal forstå og kende Gud.


Jeg har ikke udtrykt nogen kritik af hvad du siger om kærlighed (selv om det ikke er præcist og specifikt men panteistisk udflydende).

Men min kritik er hvad jeg citerer dig for med stor skrift ovenfor. Det tør du åbenbart ikke svare på.

Vh HansKrist


Citat:
Thomas Reinholdt Rasmussen:


I den forståelse har den kristne tro et meget væsentlig ord at sige til vor tids ofte blinde fanatisme. Gud er ikke underkastelsens Gud, Gud er ikke den apatiske Gud, der er urørlig i sin ophøjethed. Gud er kærlighed, der kommer til os og kommer os i forkøbet, og som med sin kærlighed gør os elskelige både for ham, for os selv og for hinanden.


Thomas Reinholdt Rasmussen's beskrivelse af kærlighed i kristen kontekst er meget anderledes end din Arne. Hos dig løber kærligheden ud i noget panteistisk og Gud nævner du ikke med et eneste ord, hvorimod kærlighed er uløseligt forbundet med Gud i hvad Thomas Reinholdt Rasmussen skriver.


Gud, Gud er ikke den apatiske Gud, der er urørlig i sin ophøjethed. Gud er kærlighed, der kommer til os og kommer os i forkøbet, og som med sin kærlighed gør os elskelige både for ham, for os selv og for hinanden.

En sådan beskrivelse hvilken kærlighed der er tale om finder vi overhovedet ikke hos dig Arne og en af grundene er at du siger vi mennesker (eller du selv) ikke kender og forstår Gud i Kristus og det er heller ikke meningen at vi skal.



Citat:
Arne:

Så jeg er ikke den eneste der opfatter kærlighed i det guddommelige - omend ikke helt på samme måde



omend ikke helt på samme måde

Nej der er en verden til forskel - din kærlighed er panteistisk og agnostisk og det kan jeg sige dig ikke findes hos Thomas Reinholdt Rasmussen.

De ord om TROEN hos Luther som du fortalte Tikka du stod af overfor og som du har kaldt tomme svulstige intetsigende ord - kan jeg sige dig Thomas Reinholdt Rasmussen finder lige så værdifulde relevante som jeg gør det.


Iøvrigt er kærlighed altid forbundet med at kende og forstå.

Erik Fromm's store klassiske værk om kærlighed nemlig "Kunsten at Elske" redegør netop for at til kærlighed hører altid dette at forstå og kende med, forstå dybere og kende bedre og mere til den anden.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#44322 - 10/08/2024 18:48 Re: Tro [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3901
Sted: Nørresundby
Citat:
Jeg er Kristus!" og de skal føre mange vild.



Jeg har aldrig nogensinde og kommer ej heller nogensinde til at sige "jeg er Kristus".

Mange skizofrene mener de er Kristus.

Og du Gerth hævder du er frelser (frelser = Kristus) men du er også utrolig "Jeg svag" - du har en svækket identitet hvorfor du henter identitet fra frelser og helte skikkelser, mens dit eget liv sejler fordi du er "jeg -svag". Iøvrigt nedbryder alkohol forstanden og ens "jeg styrke".

Det er jo tydeligt det er dig der skriver Gerth selv om du forsøger at få det til at se ud som om det er en anden der er dig sympatisk stemt.

Hilsen HansKrist
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#44323 - 10/08/2024 20:11 Re: Tro [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7452
Sted: Sydsjælland
Jamen dog Hanskrist, som du kan blive ved.

Her kommer et forsøg på at forklare dig meningen med dit igen og igen præsenterede citat af, hvad jeg har skrevet:
Citat:
Arne hævder at Jesus Kristus har inspireret ham her:
1): Jeg har nok aldrig bedt til nogen Gud
2): Det er ikke meningen at vi skal forstå og kende Gud.
Mit svar:
De to punkter er en følge af min opfattelse/oplevelse af forholdet mellem det guddommelige og mig.
Som verden er, har jeg ingen tro på det anstændige i at bede en Gud om noget.

Hvordan det guddommelige er, kan jeg ikke se, at vi mennesker har mulighed for at fatte, men nok uklart at kunne fornemme.

Min konklusion er at være lykkelig og taknemmelig for at være en yderst beskeden del - men dog en del - af sandhedens mirakel: Verdens Væren.
Og kærlighedens ypperste budbringer og inspirator er for mig: Jesus Kristus.

Arne heart
Top Svar Citer
#44324 - 10/08/2024 22:17 Re: Tro [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3901
Sted: Nørresundby
Hejsa Arne


A

Citat:
Arne:

Og kærlighedens ypperste budbringer og inspirator er for mig: Jesus Kristus.


Dette er fint nok - lige indtil kæden hopper af for dig hvor du samtidigt hævder:



B

Citat:
Arne:

1): Jeg har nok aldrig bedt til nogen Gud

2): Det er ikke meningen at vi skal forstå og kende Gud.



A og B kan du ikke begge påstå/hævde samtidigt

i B modsiger du A - du modsiger alt det Jesus Kristus forstår ved kærlighed og som du sørme selv har opdaget hos Thomas Reinholdt Rasmussen -- du skrev jo også at du havde en noget anderledes opfattelse af kærlighed end ham, og det må vi sørme sige, din kærlighed skrider ud i agnostisk panteisme og så er der sagt farvel og taget afstand til den kærlighed Jesus Kristus er kendt for

Så din Jesus Kristus er din egen opdigtede Jesus Kristus og har intet at gøre med den historiske Jesus Kristus - eller den Jesus Kristus der optræder i Nye Testamente og i den ortodokse kristendom og den katolske og protestantiske - den Kristus du har opdigtet og fantaseret dig frem til er ikke de kristne's Jesus Kristus er ej heller Jesus Kristus fra Nye Testamente


Mange Kærlige Hilsner HansKrist

Kristus Kærlige Hilsner - ikke agnostiske panteistiske hilsner - de er nemlig personlige mine kærlige hilsner og ikke upersonlige panteistiske agnostiske som om jeg ikke skulle kende dig


PS:

Citat:
Arne:


Som verden er, har jeg ingen tro på det anstændige i at bede en Gud om noget.

Hvordan det guddommelige er, kan jeg ikke se, at vi mennesker har mulighed for at fatte, men nok uklart at kunne fornemme
.



Endnu mere Anti Jesus Kristus skriverier fra din hånd

Du kender åbenbart ikke Jesus Kristus - ihvertfald er du ikke inspireret af Jesus Kristus - for var du kunne du ikke modsige ham ved enhver given lejlighed
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 47 af 55 < 1 2 ... 45 46 47 48 49 ... 54 55 >


Seneste indlæg
Er man som kristen en Jesu discipel?
af Anonym
14/09/2024 21:56
,,Lad os tale om tro,,
af Hanskrist
14/09/2024 11:42
Kristen Mystik
af Hanskrist
12/09/2024 14:10
Det bedste ved kristendommen
af Hanskrist
11/09/2024 21:31
Debatklima
af Anonym
11/09/2024 12:11
Nyheder fra DR
Israels militær: Nattens sirener skylde..
15/09/2024 07:22
Flere oversvømmelser og evakueringer ef..
15/09/2024 05:34
Pedersen holder spinkelt europæisk håb..
15/09/2024 02:54
Auktion af 286 guldmønter indbragte mer..
15/09/2024 00:44
Olaf Scholz: Vil ikke tillade Ukraine at..
14/09/2024 23:06
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Anmeldere: Ny version af dansk gyser skr..
15/09/2024 05:13
Overlæge: Min søsters død rummede tun..
15/09/2024 05:00
Italienske anklagere kræver fængselsdo..
15/09/2024 04:21
Cher dropper forsøg pÃ¥ at fÃ¥ værgemÃ..
15/09/2024 01:58
Harris fortæller om sin egen pistol og ..
15/09/2024 01:45