1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Tro
|
Hejsa Arne
A
Arne:
Og kærlighedens ypperste budbringer og inspirator er for mig: Jesus Kristus.
Dette er fint nok - lige indtil kæden hopper af for dig hvor du samtidigt hævder:
B
Arne:
1): Jeg har nok aldrig bedt til nogen Gud
2): Det er ikke meningen at vi skal forstå og kende Gud.
A og B kan du ikke begge påstå/hævde samtidigt
i B modsiger du A - du modsiger alt det Jesus Kristus forstår ved kærlighed og som du sørme selv har opdaget hos Thomas Reinholdt Rasmussen -- du skrev jo også at du havde en noget anderledes opfattelse af kærlighed end ham, og det må vi sørme sige, din kærlighed skrider ud i agnostisk panteisme og så er der sagt farvel og taget afstand til den kærlighed Jesus Kristus er kendt for
Så din Jesus Kristus er din egen opdigtede Jesus Kristus og har intet at gøre med den historiske Jesus Kristus - eller den Jesus Kristus der optræder i Nye Testamente og i den ortodokse kristendom og den katolske og protestantiske - den Kristus du har opdigtet og fantaseret dig frem til er ikke de kristne's Jesus Kristus er ej heller Jesus Kristus fra Nye Testamente
Mange Kærlige Hilsner HansKrist
Kristus Kærlige Hilsner - ikke agnostiske panteistiske hilsner - de er nemlig personlige mine kærlige hilsner og ikke upersonlige panteistiske agnostiske som om jeg ikke skulle kende dig
PS:
Arne:
Som verden er, har jeg ingen tro på det anstændige i at bede en Gud om noget.
Hvordan det guddommelige er, kan jeg ikke se, at vi mennesker har mulighed for at fatte, men nok uklart at kunne fornemme .
Endnu mere Anti Jesus Kristus skriverier fra din hånd
Du kender åbenbart ikke Jesus Kristus - ihvertfald er du ikke inspireret af Jesus Kristus - for var du kunne du ikke modsige ham ved enhver given lejlighed
|
|
|
|