annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Rødhus december
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 27 gæster og 120 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.

Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:

HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder

Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Adskille stat og kirke?

Citat:
Arne:

Nu har Hanskrist i indlæg efter indlæg ført sit "korstog" i mod mig, fordi jeg intet siger om guddommeligheden i Jesus Kristus, og Hanskrist har stadig ikke forstået, at det skyldes ydmyg ærbødighed overfor noget, der for mig er så ufattelig stort, at intet menneske - undtagen mennesket Jesus Kristus - kan rumme det.

"at intet menneske - undtagen mennesket Jesus Kristus - kan rumme det"

Hvis du mener det så eksisterer der ingen kristendom. Hvis du ekskluderer vi mennesker fra at Gud kommer til os, vi møder Gud i Jesus Kristus, så er der ingen mennesker nogensinde der kan være kristne og ja kristendommen eksisterer ikke.

Du er virkelig en idiot på teologi - du har ikke forstået de mest elementære grundlæggende forhold.

I Jesus Kristus kommer Gud til os - Jesus Kristus har sgu da ikke Gud for sig selv - som om han er den eneste der skal kunne vide noget om Gud.

Har du overhovedet læst i Nye Testamente??

Næppe - ihvertfald forstår du ingenting overhovedet.

Så måske ikke så mærkeligt du kan skrive så idiotisk som følger, simpelthen fordi du ingenting overhovedet forstår:

Citat:
Arne:

Den Kristus Ikon, jeg viser, betyder rigtig meget for mig, for den yder netop de kvaliteter i kristendommen, jeg sætter allermest pris på.

Brugen af ordet: Gud er for mig en fornedrelse af det guddommelige til en menneskelignende mandsperson.

Som jeg oplever det, kan man intet sige om det guddommelige,

Du er et kæmpe stort vrøvlehoved - du aner overhovedet ikke hvad du taler om.

Teologi og kristendom, og ja Einstein citaterne også, har du fuldstændig misforstået.

-0-0-

Nu er det på tide vi slipper dit intetsigende nonsense.

Hvorfor jeg imorgen vil præsentere det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET.

Efter at have hørt på Arne's intetsigende meningsløse og selvmodsigende snak og hans evindelige ringeagt vi mennesker lad os så imorgen få kigget på det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET så smukt som det er - den gave det er til vi mennesker.

Mens vi venter så lad os lige høre at Paulus (såvel som Jesus Kristus siger det modsatte af hvad Arne hævder):

Citat:
Hvad intet øje har set og intet øre hørt,

og hvad der ikke er opstået i noget menneskes hjerte,

det, som Gud har beredt for dem, der elsker ham,

det har Gud åbenbaret for os ved Ånden. Thi Ånden ransager alt, selv Guds dybder. For hvem ved, hvad der bor i mennesket, undtagen menneskets egen ånd? Således ved heller ingen anden end Guds ånd, hvad der bor i Gud. Vi har ikke fået verdens ånd, men Ånden fra Gud, for at vi skal vide, hvad Gud i sin nåde har givet os. Og om dette taler vi ikke med ord, som menneskelig visdom har lært os, men med ord, som Ånden har lært os, og vi tolker det åndelige for åndelige.

"og vi tolker det åndelige for åndelige"

Altså kun mennesker der har religiøse spirituelle åndelige erfaringer om at have mødt Gud i Jesus Kristus kan vi tale med om tingene. Mennesker der ingen religiøse spirituelle åndelige erfaringer har kan vi selvfølgelig ikke tale med om de her forhold.

Arne ved ingenting (han er jo også agnostiker) men der er heldigvis milliarder af kristne der gør. Ingen kristne er agnostiker og det sidste Jesus Kristus og Paulus er, er agnostiker. De siger det stik modsatte af hvad Arne siger:

Citat:
Brugen af ordet: Gud er for mig en fornedrelse af det guddommelige til en menneskelignende mandsperson.

Som jeg oplever det, kan man intet sige om det guddommelige

Selvfølgelig kan vi det og Jesus Kristus og Paulus gjorde ikke andet.

Det der er skræmmende er hvor meget opmærksomhed en meget uinteressant og teologisk ubegavet menneske som Arne har fået lov til at fylde på Trosfrihed.

Jeg tør slet ikke tænke på hvor spændende Trosfrihed kunne have været hvis Arne bare havde været normal teologisk begavet - men manden er jo fuldstændig blank. Forstår ikke en bønne. Men nu er han jo så ej heller kristen så måske også begrænset hvad vi kan forvente.

Lad os glemme Arne og imorgen overlade ordet til folk med forstand på det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET.

Hos Arne bliver vi ikke klogere på noget som helst. Tværtimod gør han os dummere.
Seneste indlæg
Den religiøse spirituelle dimension
af Arne Thomsen
28/03/2025 12:07
Ramadan
af somo
23/03/2025 14:33
Lys
af Arne Thomsen
18/03/2025 15:58
Hvad er meningen?
af Hanskrist
05/03/2025 10:46
Vigtige præciseringer
af somo
27/02/2025 18:20
Nyheder fra DR
64-årig franskmand får 16 års fængse..
28/03/2025 15:26
Kast med kanonslag resulterer i stor bø..
28/03/2025 14:51
Israel angriber Beirut for første gang ..
28/03/2025 14:29
Kåring som verdens bedste fik tårerne ..
28/03/2025 13:43
Nordsjællandsk kunsthal får nyt liv
28/03/2025 13:04
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Jens-Frederik Nielsen kalder Vance-besø..
28/03/2025 13:37
Forsker ser intet stort og konkret proje..
28/03/2025 13:23
Regeringen vil stramme loven om overgreb..
28/03/2025 13:05
USA's vicepræsident holder tale klokken..
28/03/2025 13:03
Ny grønlandsk regering vil forhandle hu..
28/03/2025 13:00