annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 16725742
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2470585
Et andet syn 2051706
Åndelig Føde 1874311
Jesu ord 1563989
Galleri
Kristen Videnskab - Christian Science
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen, Hanskrist 679 gæster og 229 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 25 af 29 < 1 2 ... 23 24 25 26 27 28 29 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#43820 - 18/06/2024 14:07 Re: Adskille stat og kirke? [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3741
Sted: Nørresundby
jo faktisk, det kunne jo tænkes at du er idiot, og rent faktisk ingen åndelige erfaringer har

lyt til Arne, han siger det jo selv, at han er idiot og blank såvidt religiøse åndelige erfaringer:

Citat:
Brugen af ordet: Gud er for mig en fornedrelse af det guddommelige til en menneskelignende mandsperson.

Som jeg oplever det, kan man intet sige om det guddommelige


hvorfor tror du ikke på hvad manden selv skriver HansKrist?

fordi det er så svært for mig at forstå et menneske skulle være disse religiøse åndelige erfaringer foruden som Jesus Kristus og Paulus og ja kristendommen er grundlagt på og som så mange milliarder mennesker igennem 2000 år har haft erfaringer med.

Arne kan jo være idiot på de her ting.

Der findes også mennesker som er umusikalske og uden social intelligens - ja der findes mennesker som er afskåret fra de evner som langt den største del af befolkningen trods alt har,, og hvorfor dog ikke tro Arne når han skriver at han er uvidende og blank mht til de religiøse åndelige erfaringer, og at ingen mennesker kan vide noget herom ifølge ham, som jo skyldes at han slutter fra sig selv af, til at så gælder det også alle andre mennesker, men dette er en fejlslutning, der skyldes at Arne tror det samme der gælder for ham nødvendigvis også skulle gælde vi andre,,,

tro dog manden når han påstår han er idiot i religiøse åndelige spørgsmål
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#43821 - 18/06/2024 14:59 Re: Adskille stat og kirke? [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7307
Sted: Sydsjælland
Er dét, Hanskrist skriver her, mon Guds ord om mig - givet til ham, der kalder sig Hanskrist? - eller er det mon bare samme Hanskrists personlige "debatkultur" blinker
I begge fald er det jo uhyre vigtigt, at alle, der læser Trosfrhed.dk, bliver gjort bekendt hermed - eller måske ikke smiler
Arne smiler
Top Svar Citer
#43822 - 18/06/2024 15:23 Re: Adskille stat og kirke? [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3741
Sted: Nørresundby
Howard Gardner der begyndte med de 7 Intelligenser er ihvertfald oppe på nu 9 forskellige Intelligenser og et af disse er den Spirituelle Intelligens.

Og når du selv ligefrem skriver at du ingen erfaringer og viden har om det religiøse spirituelle åndelige så må vi jo gå udfra at du mener hvad du skriver.

Og hvad du selv skriver svarer jo så også til de erfaringer jeg har gjort med dig om at du ikke forstår dig på alle de forhold der hører ind under den Spirituelle Intelligens.

Det er jo ikke mig der begyndte at hævde dette hårdnakket men dig selv:


Citat:
Arne:

Brugen af ordet: Gud er for mig en fornedrelse af det guddommelige til en menneskelignende mandsperson.

Som jeg oplever det, kan man intet sige om det guddommelige


Det er jo din egen bekendelse, hvor jeg bare i alt alt for mange år ikke har kunnet tro dette var sandt, fordi jeg tiltænkte dig, at du da måtte som de fleste mennesker have også Spirituel Intelligens.


Så jeg undskylder at jeg ikke har taget til efterretning dine egne ord om at det har du ikke.

Fejlen er min, jeg burde have lyttet til hvad du skrev og ikke være blevet så overrasket da jeg begyndte at opdage du var blank - for det havde du jo skrevet sort på hvidt i flere år at du var blank, ingen erfaringer og viden havde såvidt det religiøse spirituelle åndelige liv.

Din fejlslutning er så at fordi du er blank eller idiot på området, så tror du også alle andre mennesker er dette.

Og da du ikke ejer Spirituel Intelligens vil det jo ikke hjælpe af give eksempler på Spirituel Intelligens - erfaring og viden.

Det ville være som at spille musik for en tonedøv eller vise et menneske der er blind en videofilm.

Men du må da være glad for at det endelig er gået op for mig at dine ord om dig selv er sande.

Også Paulus var inde på at der var mennesker uden Spirituel Intelligens - Åndelig Intelligens og at disse ikke ville kunne tage imod (have erfaringer med) eller forstå (have viden om) det guddommelige og religiøse spirituelle åndelige der gør sig gældende hvis tar imod Gud i Jesus Kristus.


-0-0-

Men det er chokerende for mig at det er fat med dig som du selv skriver, jeg har ondt af dig Arne (iøvrigt har jeg bedt for dig flere gange igennem årene - da dit åndelige mørke, formørkede tilværelse, bekymrer mig).

Men disse dine Anti Jesus Kristus udtalelser skal ikke stå alene, derfor har jeg råbt op.

Citat:
Arne:

Brugen af ordet: Gud er for mig en fornedrelse af det guddommelige til en menneskelignende mandsperson.

Som jeg oplever det, kan man intet sige om det guddommelige
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#43823 - 18/06/2024 17:20 Re: Adskille stat og kirke? [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7307
Sted: Sydsjælland
Tydeligt, at Hanskrist ikke forstår mine ord:
Citat:
Som jeg oplever det, kan man intet sige om det guddommelige.
Hanskrist har fortsat ikke fattet, at jeg så sandelig har oplevelser af det guddommelige, oplevelser, der er det største og det mest vidunderlige i mit liv - men som det - for mig - ville være utilgivelig frækt og svinsk at smøre ind i menneskeord.
Er det virkelig så svært at forstå?

"Spiriturel intelligens" hører for mig - i denne sammenhæng - til "småtingsafdelingen".
Jeg har jo så ofte set Hanskrist være stolt heraf, men har dog endnu ikke set ham bruge den blinker

Arne.
Top Svar Citer
#43824 - 18/06/2024 17:30 Re: Adskille stat og kirke? [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3741
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

Hanskrist har fortsat ikke fattet, at jeg så sandelig har oplevelser af det guddommelige, oplevelser, der er det største og det mest vidunderlige i mit liv - men som det - for mig - ville være utilgivelig frækt og svinsk at smøre ind i menneskeord.


Det var hårde ord om Jesus Kristus og hans brødre og nærmeste disciple og forfatterne til evangelierne og brevene i Nye Testamente.

Jeg er dybt dybt rystet i mit indre over dig og dine udgydelser og grimme ord som du også har brugt om mig.

Du er simpelthen et usympatisk menneske og du manipulerer og misbruger Jesus Kristus på det groveste når du kalder ham og hans brødre og nærmeste disciple og venner for at være utilgiveligt frække og svinske samtidigt med at du flager med et Jesus Kristus Ikon. Du er sgu idiot.


Jeg har altid tænkt at du har en dårlig kontakt til dig selv - derfor disse dine udbrud og at du bliver uvenner med alle mennesker, ikke kan indgå i sammenhænge, fx folkekirken.

Go bedring du gamle - du er tydeligvis ikke dig selv og ihvertfald aner du ikke hvad du skriver, det stritter i øst og vest af meningsløst og selvmodsigende non'sens og vrøvl.


-0-0-0-

Citat:
Arne:

Som jeg oplever det, kan man intet sige om det guddommelige

Hanskrist har fortsat ikke fattet, at jeg så sandelig har oplevelser af det guddommelige


Vrøvl mand - havde du det ville du jo ikke sige det stik modsatte af Jesus Kristus og ej heller være agnostiker.

Du vrøvler simpelthen.

Og ingen mennesker kan have oplevelser uafhængig af den menneskelige sproglige bevidsthed. Så havde du oplevelser af det guddommelige ville du kunne tale med om teologiske forhold og vi andre ville kunne høre du havde religiøse spirituelle åndelige erfaringer og viden og forståelse, spirituel intelligens, men du har jo aldrig overhovedet afsløret at du forstår så meget som de mest grundlæggende forhold. Du kan ikke engang læse Paulus - kristendommens første og største teolog vi har skriftlige vidnesbyrd fra.

-0-0-0-

Jeg er fuldstændig rystet i mit indre over hvad du skriver om alle de mennesker der tager deres SPIRITUALITET seriøst og skriver bøger derom og samles i fællesskab også i Kirken og drøfter deres religiøse spirituelle åndelige erfaringer, deres erfaringer af det guddommelige og deres virkelighed med Gud.

Du er bindegal Arne - at kalde disse menneskers engagement og samtaler med hinanden for svinske.

Hvis der er et menneske der er svinsk er det dig der kan finde på at skrive sådan. Du er simpelthen ikke normalt i dit hoved mand.


-0-0-0-

for din egen skyld så træk disse dine ord tilbage Arne:

Citat:
Arne:

Hanskrist har fortsat ikke fattet, at jeg så sandelig har oplevelser af det guddommelige, oplevelser, der er det største og det mest vidunderlige i mit liv - men som det - for mig - ville være utilgivelig frækt og svinsk at smøre ind i menneskeord.


du er gået helt amok og du skræmmer alle væk fra Trosfrihed hvis du mener det du der skriver om Spiritualitet som idag virkelig er så udbredt i alle samfundslag
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 25 af 29 < 1 2 ... 23 24 25 26 27 28 29 >


Seneste indlæg
Tro
af Hanskrist
26/06/2024 19:11
Vigtige præciseringer
af somo
25/06/2024 05:28
Hvorfor omtales guds ånd ikke som en ham?
af Anonym
25/06/2024 01:23
Adskille stat og kirke?
af Anonym
22/06/2024 01:59
Eid al-Adha
af somo
15/06/2024 08:44
Nyheder fra DR
Ekspræsident idømt 45 års fængsel
26/06/2024 20:37
DMI varsler om kraftig regn og lokale sk..
26/06/2024 20:33
Kampen på 1 minut: Slovakiet og Rumæni..
26/06/2024 20:09
Kampen på 1 minut: Ukraine trækker nit..
26/06/2024 19:55
Musikfestivalen Glastonbury er skudt i g..
26/06/2024 19:49
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Minister anerkender ikke regeringens tal..
26/06/2024 18:42
Læger opfordres til kun at udskrive ken..
26/06/2024 18:42
Honduras' ekspræsident idømmes 45 års..
26/06/2024 18:42
En italiensk strand blev begravet i aske..
26/06/2024 18:42
Folkekirken har investeret millioner i o..
26/06/2024 18:42