Vrøvl du gamle
Arne:
Hanskrist skriver og skriver i vild protest mod opmærksomhed om ord fra Paulus' Første brev til korintherne, kapitel 11, vers 3:
Jeg har nævnt flere gange:
Men jeg vil have, at I skal vide, at Kristus er hver mands hoved, manden er kvindens hoved, og Kristi hoved er Gud.
Jeg skrev:
Jeg tror Paulus mener følgende:
”Men jeg vil have, at I skal vide, at Kristus er hver mands hoved, manden er kvindens hoved, og Kristi hoved er Gud.” 1 Kor 11,3
Iøvrigt er det billede tale om hvordan Kristi Legeme (de kristne menigheder og samfund) er opbygget - hvor den mest ydmyge legemsdel er den der skal æres mest. Så jo lavere du sættes jo højere skal du agtes og anerkendes og respekteres
Men han mener også samtidigt følgende:
Dog, i Herren er kvinden intet uden manden og manden intet uden kvinden; for ligesom kvinden kom fra manden, bliver manden til ved kvinden. 1 Kor 11,11-12.
+
I Kristus er der ikke forskel på mand og kvinde. Gal 3
+
En kvinde kan være overhoved for en menighed.
+
En kvinde kan være ikke bare Apostel men endda den ypperste af alle Apostlene.
Kan du rumme alt dette???
Hvis ikke, kan du ikke rumme og forstå Paulus.
Mange Kærlige Hilsner HansKrist
Stadig kan jeg ikke se hvori problemet består Arne??? Hvad er det du vil???
-0-0-0-
Arne:
Hanskrist har på forhånd kasseret Bibelselskabet, og det kan han jo godt gøre, men kun på sine egne vegne
Bibelselskabet skelner ikke engang mellem ægte og falske Paulus breve. Deres viden om Paulus er slet ikke up to date. Hvilket jeg ved fordi jeg læste et par af deres artikler og det skuffede selvfølgelig og virker ikke særligt troværdigt.
Men jeg forstår det ikke - fordi de burde være gode nok - jeg ser ikke noget fordækt i hvem de er. Men lad os nu se hvad de svarer.
-0-0-0-
Arne:
Uanset hvad Bibelselskabet kommer med af svar, så tror jeg næppe, det ændrer ved, at folkekirken i Danmark - efter min mening - i dag står for noget primitivt og barbarisk, som danskere kun tilslutter sig som kulturkristne - i mangel på noget bedre.
Svar:
Har du fået en hjerneblødning???
Du er da gået fuldstændig fra forstanden mand.
Det er en gang ævl fra en mand der hævder at Hitler er guddommelig såvel som vores pc-erMagen til meningsløs ragelse og blottet for fornuft udtalelser skal man godt nok lede længe efter.
Arne:
Mit synspunkt er, at der er kvaliteter i kristendommen, men også en masse gammelt forældet ragelse, som for længst burde være smidt ud
Er der noget nyt i det??? Men hvis du fik lov til at bestemme så var Paulus jo for længst blevet kasseret som gammel forældet ragelse når vi tænker på hvordan du har forbandet ham og rakket ham ned ved utallige lejligheder og spredt direkte løgne om manden.
Og ja med Paulus smidt ud - så havde kvinderne pludselig mistet deres bedste bevis på at kvinder kunne være overhovedet for en hel meninghed at de kunne være Apostle men endda være den ypperste af alle Apostlene. Dermed havde du fjernet kvindernes bedste bevis på at det er en senere kirke der er kvindefjendsk og bestemt ikke Paulus.
Jeg har aldrig forsvaret Evangelierne men som den første og eneste altid været kritisk overfor evangelierne.
Husker du ikke engang var klar over at de var skrevet af forfattere der aldrig havde været i nærheden af Jesus.
Men kristne hænger ikke på hvad der står i Bibelen - der var ingen Bibel da kristendommen opstod - og Lukas Evangeliet var slet ikke skrevet, dens forfatter ikke engang født. Så hvad pokker har kristendommen at gøre med noget der slet ikke eksisterer da kristendommen etablerede sig her på jorden.
-0-0-0-
Iøvrigt har jeg skrevet nogle spændende og interessante indlæg om 1 Kor 11 - hvad der er på spil her som i de foregående kapitler fx 1 Kor 8.
Paulus har problemer med de jøde kristne der hele tiden vil have at deres religiøse jødiske skikke og traditioner også skulle gælde de hedninge kristne, fx skikke der er kvinde diskriminerende og de vil have omskærelse og også at de jødiske kostforskrifter skulle overholdes.
Alt det ville Paulus ikke acceptere skulle gælde for hedninger kristne - men Paulus ville også at der skulle være plads til de jøde kristne. Selv om han kaldte deres tro svag hvis de ville forsætte de jødiske religiøse skikke med kvinde undertrykkelse og omskærelse og kostforskrifter. Ja som Paulus skriver:
Dog, i Herren er kvinden intet uden manden og manden intet uden kvinden; for ligesom kvinden kom fra manden, bliver manden til ved kvinden; men alt er fra Gud.
Der er måske nogen, som har lyst til at strides om dette
(hvilket de jøde kristne har fordi de vil forsætte de jødiske religiøse kvinde diskriminerende skikke);
men vi har ingen sådan skik, og Guds menigheder heller ikke.Men stadig forstår jeg ikke hvad det er du vil Arne
Hvad er dit ærinde??? Du forsætter med at udstille dig selv og vise overfor Gud og hver mand at du ikke har forstået kristendommen nøjagtig som Christian Braad Thomsen der kalder Paulus kvindefjendsk men han selv er varm fortaler for pædofili eller sex med mindre årige. Alt sammen fordi manden fuldstændig har misforstået og fået Freud og psykoanalysen galt i halsen. Freud har aldrig opfordret til id tøjlesløshed.
Og det sidste man skal gøre hvis børnene skal have en bedre forbindelse til deres krop og sanselighed er sgu da at ældre mænd skal begynde at lege med dem. Dette er klart overgreb mod børnenes psykoseksuelle gode sunde udvikling.