0
registrerede
32
gæster og
146
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Det 5. bud
|
Hanskrist skriver og skriver i vild protest mod opmærksomhed om ord fra Paulus' Første brev til korintherne, kapitel 11, vers 3:
Men jeg vil have, at I skal vide, at Kristus er hver mands hoved, manden er kvindens hoved, og Kristi hoved er Gud. Og samtidig er Hanskrist totalt passiv overfor Jesus-ord fra Lukas Evangeliet kapitel 19 vers 27
Men mine fjender dér, som ikke vil have mig til konge, før dem herhen og hug dem ned for mine øjne. Jeg er blevet lovet - men har endnu ikke fået - svar fra Bibelselskabet om det første. Hanskrist har på forhånd kasseret Bibelselskabet, og det kan han jo godt gøre, men kun på sine egne vegne
Uanset hvad Bibelselskabet kommer med af svar, så tror jeg næppe, det ændrer ved, at folkekirken i Danmark - efter min mening - i dag står for noget primitivt og barbarisk, som danskere kun tilslutter sig som kulturkristne - i mangel på noget bedre.
Mit synspunkt er, at der er kvaliteter i kristendommen, men også en masse gammelt forældet ragelse, som for længst burde være smidt ud og erstattet med et syn, hvor vi mennesker er en del af naturens guddommelighed på denne klode - og hvor det 5. bud kunne få tilføjelsen: - og du må ikke slå andre arter ihjel mere end højst nødvendigt.
M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed
|
|
|
|