Hej Arne
Jeg har simpelthen været forhindret (mine pandelapper har været optaget til anden side) - men jeg går dog og tænker på i "baghovedet" hvordan jeg kunne svare dig (eller min underbevidsthed arbejder med hvordan jeg kunne svare dig bedst muligt).
Da et svar kræver et stykke forstands arbejde ude i pandelapperne kan der godt gå et stykke tid før du får svar.
Men jeg har ikke glemt dit spørgsmål Arne som relaterer til hvad Paulus skriver i 1 Kor 2 som Jung også var fuldstændig vild med som jeg er det.
Og som Tikka ikke bryder sig om fordi Paulus her afslører at han bestemt ikke var ortodoks skrift troende jøde eller fundamentalist. Så derfor hører vi aldrig Tikka citere fra 1 Kor 2 og 2 Kor 3 og Rom 8 og Galaterbrevet de principielle afgørende passager her. Nej uha uha Tikka plukker i Paulus for at få ham til at være fundamentalist og skrift troende ortodoks jøde (men Paulus er tydeligvis jødisk gnostiker rigtig rigtig meget som hans KRISTUS MYSTIK (vores Væren i Kristus - vores KRISTUS PARTICIPERENDE EKSISTENS FORVANDLENDE NY NATUR) også vidner om som igen Kristus Hemmeligheden eller Guds Hemmelighed KRISTUS vidner om).
Nå Arne jeg undskylder jeg ikke endnu har fået dig svaret - du må være lidt tålmodig her - da jeg har været og stadig er væk i noget andet - så jeg ikke lige har ro og koncentration til at svare dig.
Men Arne jeg vil anbefale dig at du nyder 1 Kor 2 eller gør dig fortrolig med hvad Paulus her hævder som Jung bygger sin psykologi op på:
Hvad intet øje har set og intet øre hørt,
og hvad der ikke er opstået i noget menneskes hjerte,
det, som Gud har beredt for dem, der elsker ham,
det har Gud åbenbaret for os ved Ånden. Thi Ånden ransager alt, selv Guds dybder. For hvem ved, hvad der bor i mennesket, undtagen menneskets egen ånd? Således ved heller ingen anden end Guds ånd, hvad der bor i Gud. Vi har ikke fået verdens ånd, men Ånden fra Gud, for at vi skal vide, hvad Gud i sin nåde har givet os.
Og om dette taler vi ikke med ord, som menneskelig visdom har lært os, men med ord, som Ånden har lært os, og vi tolker det åndelige for åndelige.
At hævde Paulus er Ortodoks Skrift Troende Jøde (og fundamentalist) er vrøvl fra ende til anden. Og ingen jøder vil acceptere Paulus's Messias eller Kristus forståelse og da slet slet ikke Paulus's KRISTUS MYSTIK - de Nye Skabninger vi er i KRISTUS. Dette er så radikalt at de ortodoks skrift troende jøder ville gøre alt for at få ham stillet ham for Synedriet (øverste jødiske domstol - Det Store Råd) og få ham henrettet.