Jan ABC:
Kære HansKrist
Har du brug for at tale med andre mennesker om tingene...
Kære du Jan musikkens og kærlighedens ABC:
sjældent før har mit behov for at tale med andre mennesker om tingene været så godt dækket som i øjeblikket her på trosfrihed ❤️💕
Måske det er HELLIGÅNDEN (1)* der endelig langt om længe hjælper os i den sammenhæng at vi nu pludselig kan samtale på en go berigende måde med hinanden om de ubetingede anliggender af ultimativ betydning i vores liv.
Ihvertfald må en tak lyde til Thomas og Tikka og Gerth i den sammenhæng at debatten pludselig er så go at vi føler vi får dækket vores behov for at tale med andre om tingene, med hinanden om tingene. Og vi vil gerne undgå at Arne NULSTILLER 😜 - vi har inviteret ham med - men han vredes over Guds Ånd, som kun er tåbeligt for et kun sjæleligt menneske som Arne.
Jeg så gerne at Jørgen og Arne og du Jan ABC også kastede jer ud i dette så såre menneskelige.
Aldrig før har det "boomet" som i øjeblikket, Jeg tænker på Iben Maria Zeuthen "Tal til mig" og på Svend Brinkmann "Mit år med GUD" (og Guds svar/bog bidrag: "Mit år med Svend Brinkmann") og Casper Christensen og Michael Falch og sådan kunne jeg blive ved og ved.
-0-0-0-0-
Måske vi har opdaget som Paulus, at den eneste synd der ikke findes tilgivelse for er at synde imod HELLIGÅNDEN - Gud Helligånden. Paulus taler også om Ånden som synonym Helligånden - begge dele skal forstås som Ånden selvfølgelig lig med Guds Ånd og Helligånden selvfølgelig lig med Gud Helligånden. Dette er noget man/vi lærer jo mere fortrolige vi bliver med Paulus.
At være i KRISTUS er at også at være i TROEN eller at have TROEN og det er igen lig med at have taget imod begivenheden KRISTUS den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus.
🌊💦🏊🚴🏃💕
Ja jo jeg fornemmer at vi erfarer HELLIGÅNDEN i funktion - Gud Helligånden forekommer det mig arbejder i Thomas, i Tikka og selv sagt i knægten fra Fyn, Odense, Gerth.