annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 18535788
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2566533
Åndelig Føde 2193240
Et andet syn 2112644
Så er der linet op... 1694531
Galleri
Kunsten at være stille.
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 154 gæster og 157 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 1 af 5 1 2 3 4 5 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#1982 - 26/07/2008 15:55 Lyset
Thomas
Uregistreret

Kære alle,

Jeg har foretaget et vidunderligt valg, der lettere lader mig give verden det, som jeg opbygger i mit hjerte. Det som sætter i frugt ved at holde fast i Jesu ord. De sidste dages bombardement (eller for den sags skyld lige siden jeg begyndte at debattere) af udfald mod min person har været grotesk. Det har været med ord som:

Antikrist
Kors hvor er du klam
Vig bag mig satan
Søg hjælp
Du er et krybdyr
Du forsøger at ødelægge folks tro
Du inficerer debatten med dit onde lort
Farisæer
Ond
Arrogant
Du er psykisk syg
Du har en psykose
Lille grinagtige hykler
Dig og din legion af djævle
Jesus-fjendske udsending af satan
Lille Thomas
Stakkels Thomas
Dumme Thomas
Du er ikke rask
Vi hader dig ikke, vi har stor medlidenhed med dig
Jeg kender nummeret til døgnvagten, ring - du er syg
[Diverse storgrinende smilier efter hadske udfald]

Jeg tror bare, jeg stopper her, selv om listen kunne blive ved... Den er ikke en ottendedel af, hvad der faktisk er blevet sagt...

Efter sådan et bombardement indser man hurtigt noget. Jesu budskab kommer IKKE frem ved at tage sådan udfald alvorligt. Jeg indser også, at jeg som ung mand lader testosteronen tage over og rent faktisk svare igen - hver evig eneste gang, indtil munden er blevet lukket på mine forfølgere.

Den dag oprandt i går. Endelig kunne jeg få lov at forsvare mig - denne gang mod anklagen om, at jeg skulle være et krybdyr! - UDEN at forfølgeren blot skrev et nyt udfald mod mig. Herligt! Tiden var endelig kommet, hvor stregen kunne sættes i sandet.

Det er den hermed gjort. Forskellige personer er nu stillet på ignorér!

Ole Bjørn: Du er hermed stillet på ignorér, og jeg håber ikke, at du nedlader dig til at svine mig til via et andet brugernavn (som så også bliver stillet på ignorér) eller via en gæste-login. Det var dig, der i hvert fald i går opgav din forfølgelse af mig. I hvert fald for en tid... denne tid udnytter jeg nu til at sætte en streg i sandet. En gang troede jeg, at gamle mennesker var flinke og rare. Du har givet mig et noget andet billede. Jeg ser dig sjældent skrive et indlæg til nogen overhovedet, der er vel ment. Du elsker at "pick a fight", og du smider gerne om dig med ord som "citatfusker", selv om der overhovedet ikke er tale om noget sådant. At skulle forsvare sig mod dine løgne... tsk, tsk... så hellere lukke ørene. Jeg håber, at vil tage imod Jesus' ord i fremtiden. Håber at du vil falde lidt ned og åbne dit hjerte frem for en evig arrigskab.

Michael: Du er hermed også stillet på ignorér. Dig troede jeg i lang tid, at det var muligt at gøre godt med Jesus' ord. Men du dyrker mere ekims stil, hvor man først selv vil have noget, og først derefter vil give til andre. Dette udfolder sig bl.a. i, at du nægter at erkende, at kærlighed er vejen. Du vil altid hellere tale om stilhed. Men Gud ER kærlighed. Sådan! Du flippede helt ud på mig, efter jeg korrigerede dig i, at døren ikke er at lytte til hvem som helst, men til Jesus. Ja, jeg holder på, at Jesus virkelig er denne verdens frelser. Og jeg håber, at du vil tage imod ham. Jeg ser, at du har svaret mit indlæg af i går. Men jeg kan ikke se, hvad du har svaret. Og jeg har ikke tænkt mig at se det. Jeg ved, at Jesu åg ikke tynger ujævnt, og at det er godt at bære. Og jeg ved, at som vi giver, sådan skal vi modtage. Du brød dig vist ikke om at høre det og mente, at en af tingene var forkert. Det er det ikke. Jesus taler selv om det. Men Jesu ord er meget dyrebare perler, og hvis du ikke vil tage imod dem og i stedet bare træder dem ned eller erstatter dem med lidt "ekim-argumentation", så vil jeg ikke give dem til dig direkte.
Jeg håber, at du har hjertet på det rette sted, og at du primært har kaldt mig forfærdelige ting på grund af det, vi måske kan kalde en jantelovs-effekt. Ja, jeg siger, hvem jeg er, og jeg står ved det.

Kræn-P, Treram, Jerry, m.fl.: I har ikke ligefrem været rare mod mig. Jerry, dig ved jeg dog, at du har været ude i noget religions-snavs. Det har du flere gange udtrykt. Jeg HÅBER, at du er i stand til at skelne mellem Jesus og religionen, som fører deres egen lære i hans navn. Problemet er det simple, at når du tænker Jesus, så tænker du "religion" og "kristendom". Og til dette har du grimme associationer. Det rette, når man tænker Jesus, er at tænke på den kærlighed og det lys, han kom med: Han talte, som ingen anden. Han talte ord, som han hørte af Gud! Lyt dog til disse - ikke til religionens tosserier!

Jan, åh Jan: Du er en svær en. Det virker virkelig som om, at du er af god vilje. Men jeg tror, at du er blevet såret i din fortid, og at du bruger ekim som plaster. Men ekim får ikke såret til at hele - det skjuler kun det væskende sår. Hør her: KÆRLIGHED, Jan - den man giver andre! - DEN får dine sår til at hele. Og nej, det er ikke let. Jeg ved det godt. Men det ER frydefuldt, når man først kommer i gang. Det værste, du kan gøre, er at dænge Jesus' ord om kærlighed til med alternativer som "stilhed". Det, som jeg har bemærket med dig og ekim, er jo netop, at mennesket med ekim forsøger at vinde noget til sig selv først og fremmest for at "få overskud" til at give. Men det kommer i den omvendte rækkefølge. Som du giver, SÅDAN skal du modtage! Giv væk!! Skab dermed et rum i dig selv - GUD VIL UDFYLDE DET MED SIN KÆRLIGHED!
Du taler også meget om tilgivelse... men du taler om, at man skal tilgive sig selv. Det er igen at vende det sande perspektiv på hovedet. Du skal tilgive ANDRE, Jan. Så skal DU SELV få tilgivelse! Hold dig til Jesu ord. Mærk dem i dit hjerte. Start f.eks. med bjergprædikenen.

Jeg har også ignoreret andre. Hvis nogle af jer begynder at ødelægge det med had-spam, så må jeg skifte over til et andet subforum end dette "velkommen (uden login)". Men jeg håber, at I respekterer det. I kan jo skrive, så tosset I vil fra jeres brugernavn - dette vil jeg jo ikke kunne se. Men lad nu være med at angribe mig fra en gæstelogin eller noget andet plat. Det må altså være under jeres værdighed!

Arne: Jeg inviterer dig til debat. Du har vist dig at være en venlig sjæl. Midt under de sidste nætters bombardement har du stille og roligt stillet mig et spørgsmål, og hvor var det befriende at udveksle med en oprigtig mand. Tak skal du have! Hvis du har spørgsmål, kritik eller andet, så bare skriv. Jeg kan godt se din brugerprofils indlæg.

Anne: Heller ikke du har kaldt mig grimme ting. På trods af uenigheder! Jeg håber ligeledes på, at du kunne finde på at deltage i noget debat eller udveksling (alting behøver jo ikke være "debat, debat, debat" - også andre 'genrer' kan kommunikere noget af værdi!). Jeg kender din kærlighed til dyr, og dér har vi noget tilfælles. Jeg ved, at du har kærlighed i dit hjerte, og jeg håber, at vi kan mødes dér. Jeg er ikke så glad for det, som jeg skarpt vil kalde for religiøse floskler. De kontrasterer noget så uhyggeligt din vidunderlige tale om dyrene. Din tale om dyr: Den kan selv små børn tage imod. Din tale om religion: Jeg tvivler på, at selv små børn kan følge med her. Men kom endelig med den! Her fik du en lille forsmag på min mening.

Jeg vil skrive her - i "Lyset" - løbende. Og uden støjen fra mine forfølgeres brøl og anklager, håber jeg, at det kan blive nogle rigtigt vidunderlige skriverier, hvor jeg kan tilbyde verden, hvad jeg udvikler i mit hjerte gennem troen på Jesus Kristus, Guds Søn!


Redigeret af Thomas (26/07/2008 16:05)
Top
#1985 - 26/07/2008 18:08 Re: Lyset [Re: ]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Her udstiller Thomas så sin religiøse psykose og lover os at fortsætte sine forsøg på at ødelægge debatten.

Når han dermed nægter at tage hensyn og nægter at tage ved lære af den berettigede kritik, som flere af os har rettet mod ham, så findes der heldigvis et modtræk som alle vi "ignorerede" debattører kan betjene os af.

Vi kan skrive en opfordring til at ignorere indlægget, som svar på alle hans indlæg. Derved forstyrrer Thomas' indlæg ikke helhedsindtrykket af en seriøs debat for dem, der besøger siden, og Thomas selv vil tro, at hans copy/pastede bibelcitater pryder debattens forside.

Jeg anser det for komplet håbløst at argumentere med Thomas. Ingen argumenter bider på mennesker med religiøse psykoser. Jeg vil derfor også opfordre de ikke-ignorerede brugere til ikke gå i dialog med Thomas overhovedet. Det er tænkeligt, at han så vil anvende hovedparten af sin energi på andre debatter, så brugerne her har en rimelig chance for at deres meninger bliver bemærket.

Og så må vi bruge chatten lidt mere, så Thomas bibelcitater også der forsvinder ud af syne.

Ytringsfrihed er retten til at sige sin mening til andre uden risiko for liv og lemmer. Men ytringsfrihed indebærer ikke retten til at dominere et massemedie, oprettet af andre for at give det frie ord en chance.

Mvh

Ole Bjørn ;)

.
Top
#1991 - 26/07/2008 23:40 Re: Lyset [Re: ]
Thomas
Uregistreret

Jeg skrev i mit sidste indlæg:

"Du flippede helt ud på mig, efter jeg korrigerede dig i, at døren ikke er at lytte til hvem som helst, men til Jesus."

Hvis dette kan misforstås, så vil jeg gerne understrege, at det, som jeg vil slå fast - igen og igen - er, at vi skal lytte til Jesus. Altid Jesus. Det er HAM, der er vejen, sandheden og livet! Dette kender jeg til, og jeg ønsker, at andre også skal lære det at kende.

Mange mennesker vil gerne virke "tolerante" og siger derfor: "Neeej, vi skal da lytte til hvem som helst". Det lyder jo enormt tolerant på overfladen, men... selvfølgelig skal vi ikke lytte til hvem som helst. Vi skal da ikke vælge en løgn frem for sandheden - eller blot sidestille dem!

Med andre ord: Tolerance indbefatter ikke en tolerance af intolerance. En lære om kærlighed er ikke "åh, så kærlig", hvis den byder en lære om had velkommen. Det er jo egentlig meget banalt. Alligevel hører man ofte folk slå til lyd for, at alle veje fører til Rom. Det må vist være fantasi...

Folk vil vælge hvad som helst at tro på. Tarot, wicca, astrologi, satanisme, religioner af hver en slags, nummerologi, new-age (som jo forsøger at koge alt sammen!), osv., osv. Men endnu mangler jeg at møde særlig mange, der tror på, at vi skal efterleve Jesu ord og bud - for de handler om kærligheden og stiller krav til, at vi mennesker udvikler os i kærlighedens ånd. Ja, de stiller krav om, at vi VENDER OM!
Ak, så er det lettere at købe alt det, som IKKE stiller krav... Ak, ak, så er det lettere at tro på, at døren er 'hvad som helst'.

Alt dette betyder jo ikke, at vi skal være fordømmende over for dem, der begår synd. VI ALLE BEGÅR SYND! Men: Vi må i aller højeste grad gerne korrigere andre, hvis de forsøger at lære fra sig, at 'alt er tilladt', eller at 'alt er lige godt'.

Som Buddha sagde, så skal vi sætte pris på den mand, der vil vise os vores fejl. Vi skal forsøge at blive bedre mennesker og ikke tro - eller prædike - at alt er lige godt.

De fleste spiser kød. Og det er enormt synd for dyrene, som lider, lemlæstes og dræbes for menneskers mavers begærs skyld. Men vi skal ikke fordømme disse mennesker. Der, hvor jeg til gengæld stejler, dét er, når en kødspiser vil forsvare mishandling af dyr. For så har han forsejlet døren til kærligheden og medfølelsen.

Derfor: Vi synder, men vi skal så sandelig ikke argumentere for, at vi ikke behøver forbedre os. For så vælger vi at leve i synden, frem for at gøre os fri af den... ved Jesu hjælp.

Tag hans bud til hjertet!


Redigeret af Thomas (26/07/2008 23:41)
Top
#1999 - 27/07/2008 02:55 Re: Lyset [Re: ]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Endnu en af Thomas' moralske fordømmelser af hele verden har forurenet denne tråd.

engel


Redigeret af ole bjørn (27/07/2008 03:08)
Top
#2001 - 27/07/2008 04:49 Re: Lyset [Re: ]
Admin Offline

godt igang
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 388
Sted: Solskinsøen
Kære Thomas

Citat:
Folk vil vælge hvad som helst at tro på. Tarot, wicca, astrologi, satanisme, religioner af hver en slags, nummerologi, new-age (som jo forsøger at koge alt sammen!), osv., osv. Men endnu mangler jeg at møde særlig mange, der tror på, at vi skal efterleve Jesu ord og bud - for de handler om kærligheden og stiller krav til, at vi mennesker udvikler os i kærlighedens ånd. Ja, de stiller krav om, at vi VENDER OM!


Jeg er hverken satanist ,eller tror på wicca tarot eller astrologi. Hvad er det så specifikt, du mener vi skal vende om fra?

Citat:
De fleste spiser kød. Og det er enormt synd for dyrene, som lider, lemlæstes og dræbes for menneskers mavers begærs skyld. Men vi skal ikke fordømme disse mennesker. Der, hvor jeg til gengæld stejler, dét er, når en kødspiser vil forsvare mishandling af dyr. For så har han forsejlet døren til kærligheden og medfølelsen.

Derfor: Vi synder, men vi skal så sandelig ikke argumentere for, at vi ikke behøver forbedre os. For så vælger vi at leve i synden, frem for at gøre os fri af den... ved Jesu hjælp.


Skal det forstås sådan, at du mener det er synd at spise kød?
_________________________
Venlig hilsen
Admin
Top
annonce
Side 1 af 5 1 2 3 4 5 >


Seneste indlæg
Det bedste ved kristendommen
af Hanskrist
06/09/2024 18:53
Vigtige præciseringer
af somo
06/09/2024 15:40
Er man som kristen en Jesu discipel?
af Hanskrist
05/09/2024 17:18
Gud er Kærlighed
af Hanskrist
04/09/2024 16:54
Healing
af Hanskrist
02/09/2024 14:56
Nyheder fra DR
Alt kører nu efter planen, melder Baned..
07/09/2024 22:15
Almodóvar-film om aktiv dødshjælp vin..
07/09/2024 20:52
Storebæltsbroen er midlertidigt lukket ..
07/09/2024 20:24
Grealish og Rice sørger for god start t..
07/09/2024 20:19
Dansk speedway-kører fragtet på hospit..
07/09/2024 20:16
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Lyrikeren bag My Heart Will Go On og Tea..
07/09/2024 22:21
Flere fastklemt i sammenkrøllede biler ..
07/09/2024 21:56
DMI varsler kraftig regn og skybrud over..
07/09/2024 21:35
Skæve ejendomsvurderinger giver kommune..
07/09/2024 20:37
Vælgere bliver væk ved valg i Algeriet..
07/09/2024 20:07