annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 18628079
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2571845
Åndelig Føde 2226820
Et andet syn 2120851
Så er der linet op... 1715461
Galleri
Symbol
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 536 gæster og 185 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 4 af 5 < 1 2 3 4 5 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#2038 - 27/07/2008 13:19 Re: Lyset [Re: ALH]
Thomas
Uregistreret

"Du har som mange af vores meddebattører også givet mig gode inspirationer."

Min inspiration er virkelig ikke "min", eftersom jeg blot henviser til Jesus og hans ord og siger: Læs hans ord med hjertet og handl på dem i ånden.

"Som du kan se, blev mit indlæg i første omgang inspireret af en forfatterhenvisning, og på den måde er en debat, når den er bedst, nemlig det, at vi kan inspirere hinanden. Du har som mange af vores meddebattører også givet mig gode inspirationer. Men debatten synes dog lidt problematisk i og med, at du har ignoreret en del af debattørerne."

Det har jeg været nødt til, efter at personangrebene væltede ind over mig. Jeg vil holde hovedet koldt og hjertet varmt og ikke skulle tage stilling til at skulle forsvare mig mod Ole Bjørns beskyldninger om at have en psykose eller være et krybdyr.
Top
#2042 - 27/07/2008 13:38 Re: Lyset [Re: ]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Mere citatfusk fra Thomas.

Jeg har aldrig beskyldt ham for at være et krybdyr, men for at tænke med krybdyrhjernen, som biologikyndige er klar over er en betegnelse for en del af hjernen, som vi allesammen har.

Thomas forvansker ikke blot bibelens ord, men også alt, hvad vi siger til ham. Det er simpelthen så underlødigt, at han bør begrænses i sin udfoldelse til kun at omfatte kontakt til debattører, der af egen interesse ønsker at diskutere med ham.

Mvh

Ole Bjørn ;)

P.S. Jeg vil ikke være iblandt dem.

.

Top
#2077 - 27/07/2008 23:18 Re: : Lyset - nyskabelsens proces i Kristus [Re: ALH]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3901
Sted: Nørresundby
Hej Anne, jeg dummede mig i farten, tror jeg nok,

det her afsnit af dig:

Lad os fuldstændig udrydde den forestilling, at dette her kun er talemåder, der betyder, at kristne skal læse, hvad Kristus sagde, og prøve på at gøre det - ligesom et menneske kan læse, hvad Platon eller Marx sagde, og prøve at handle efter det. Citat slut.


Kom jeg til at læse sådan her:

Lad os fuldstændig udrydde den forestilling, at dette her kun er talemåder; det betyder, at kristne skal læse, hvad Kristus sagde, og prøve på at gøre det - ligesom et menneske kan læse, hvad Platon eller Marx sagde, og prøve at handle efter det. Citat slut.


Lad os fuldstændig udrydde den forestilling, at dette her kun er talemåder; DET betyder, at kristne skal læse, hvad Kristus sagde, og prøve på at gøre det,,,

ja sådan kom jeg i farten til at læse dit afsnit,

jeg mener og tror det forklarer alt.

Mange kærlige hilsner Hanskrist.

så er vi vist alligevel enige som vi jo oftest er det
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top
#2079 - 28/07/2008 00:16 Re: : Lyset - nyskabelsens proces i Kristus [Re: Hanskrist]
ALH Offline
bor her
Registeret: 31/03/2008
Indlæg: 613
Indsendt af: Hanskrist
Hej Anne, jeg dummede mig i farten, tror jeg nok,

det her afsnit af dig:

Lad os fuldstændig udrydde den forestilling, at dette her kun er talemåder, der betyder, at kristne skal læse, hvad Kristus sagde, og prøve på at gøre det - ligesom et menneske kan læse, hvad Platon eller Marx sagde, og prøve at handle efter det. Citat slut.


Kom jeg til at læse sådan her:

Lad os fuldstændig udrydde den forestilling, at dette her kun er talemåder; det betyder, at kristne skal læse, hvad Kristus sagde, og prøve på at gøre det - ligesom et menneske kan læse, hvad Platon eller Marx sagde, og prøve at handle efter det. Citat slut.


Lad os fuldstændig udrydde den forestilling, at dette her kun er talemåder; DET betyder, at kristne skal læse, hvad Kristus sagde, og prøve på at gøre det,,,

ja sådan kom jeg i farten til at læse dit afsnit,

jeg mener og tror det forklarer alt.

Mange kærlige hilsner Hanskrist.

så er vi vist alligevel enige som vi jo oftest er det


Okay, Hanskrist, så forstår jeg det bedre.

Det er muligt, at jeg har brugt C.S. Lewis' citat forkert, men jeg tror nu godt, at du forstår min pointe uanset hvad.

Mvh
Anne
_________________________
"Med vor blotte holdning til hinanden er vi med til at give hinandens verden skikkelse". (Løgstrup)
Top
#2159 - 28/07/2008 23:57 Re: Lyset [Re: ]
Thomas
Uregistreret

Kære alle,

Eftersom der har været oprettet to tråde 'til ære' for mig, er det vel på sin plads, at jeg introducerer mig selv. Så kan folk selv dømme - ud fra indholdet af, hvad jeg skriver - om det virkelig kan passe, at jeg er et et klamt krybdyr med en psykose samt navnet: Antikrist. For det er da i hvert fald, hvad jeg er blevet beskyldt for at være!

Lad mig gå til den med det samme! Jeg siger: Vi er her på jorden for at lære kærligheden at kende og gøre hinanden godt. Gør vi dette, ud fra hjertets fryd, så fyldes vi af Guds lys. Et godt og rent hjerte er velegnet til at bære Jesu ord. Disse er som sæd, der i den rette jord, et kærligt og trofast hjerte, giver frugt til evigt liv. Ja, der er tale om frugter, som andre kan spise af!

Jeg elsker Jesu ord, og jeg håber, at jeg kan vække samme modtagelighed i andre - jeg ønsker at åbenbare Jesu ord for verden. For jeg mener, at religionen har fejlet. Jeg siger det lige ud: Kirken har gennem tiderne erstattet Jesu budskab - hans ord - med nogle dogmer, der vægter hans navn højere end hans ord. Han er blevet en figur... tavs... et ikon. Men jeg siger jer, at han talte en tale, som kun kan være fra det Aller Helligste - og rene hjerter, der er af god vilje over for venner og fjender, stærke og svage, vil genkende ånden i hans ord.

Men det kræver, at de får dem at høre...
Det kræver, at hans navn ikke associeres med en tavs figur og med 'trosbekendelser', der ikke er andet end en påstand, HVIS IKKE at de forbindes med hans budskab og ord, som han selv bad os holde fast i og nære i vores sjæl.

Jeg har således mødt mange, der siger "jeg tror på Jesus", men som faktisk ikke ved, hvad Jesus har talt af ord. Jamen - er troen på en mand ikke at tro på, hvad han siger? Hvis en på debatten her siger: "TRO MIG". Lytter vi så ikke alle... spændt på hvad han vil fortælle os? Først da kan vi erklære, om vi tror ham eller ej.

Sådan er det også ment til at være med Jesus. Hans ord er ånd og liv, og han vægter dem med en afgørende vægt. Han siger endda, at ENHVER, som holder fast i dem, han skal ALDRIG smage døden!

Så jo, jeg kritiserer religion og religiøsitet, som jeg mener erstatter kærlighedens ord med ritualer, dogmer, traditioner, salmer, o.a.

...når det dog var ment til at handle om hans ord...
...hans budskab...
...jo, jeg bevidner, at hans tale stensikkert er fra Gud...

Jeg ved, at der er masser af folk derude, som forbinder Jesus med "kirkegang" - og jeg ved, at nogle af disse vil stille sig måbende, når de får at høre denne Guds Søns ord! De vil sige: "Wow, sagde han virkelig DET? Hvor det dog bare ræsonnerer dybt i mit hjerte, ja, i det inderste af min sjæl".

Kan jeg nå dertil med nogle af disse mennesker, så fryder min sjæl sig i en grad, så jeg skal holde på liv og lemmer, for at den ikke farer ud af kroppen for tidligt i en glædesdans.

Jeg har meget endnu at sige jer. Stay in touch! Fryd jer med mig!
Top
annonce
Side 4 af 5 < 1 2 3 4 5 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
15/09/2024 10:08
Er man som kristen en Jesu discipel?
af Anonym
14/09/2024 21:56
,,Lad os tale om tro,,
af Hanskrist
14/09/2024 11:42
Kristen Mystik
af Hanskrist
12/09/2024 14:10
Det bedste ved kristendommen
af Hanskrist
11/09/2024 21:31
Nyheder fra DR
Olietanker slæbt i sikkerhed efter Hout..
16/09/2024 21:36
Dansk morddømt våbenhandler død i fæ..
16/09/2024 20:43
Mand død i arbejdsulykke - fik jernplad..
16/09/2024 19:47
Eksplosion i rørledning ved den amerika..
16/09/2024 19:16
Trump giver Harris og Bidens retorik sky..
16/09/2024 19:14
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Kongebuste mangler hovedet - kommune giv..
16/09/2024 18:12
Livstidsdømte Peter Frederiksen er død..
16/09/2024 18:10
Kristeligt Dagblads kulturredaktør: Væ..
16/09/2024 17:30
Hvilken bog er din favorit? Vær med til..
16/09/2024 17:15
Palæstinas Plads i København nærmer s..
16/09/2024 17:03