Hej treram - godt nytår!
Jeg troede at vi var kommet fri af middelalderen, men det viser sig at nogle skoler i det jydske har fælles morgenbøn og salmesang på morgenprogrammet.
Iflg.UN´s børnekonvention er det forbudt at inddoktrinere børn i nogen form for tro, en konvention den danske regering har underskrevet, men som man åbenbart ikke lever op til.
Nu har min kusine vist gået på en af de skoler, der nævnes i en artikel på KD om fadervor i skolen, men hun er da på ingen måde troende eller på nogen måde blevet indoktrineret (jeg skal da have hørt hende om forholdene, om de skulle bede og synde, dengang hun gik i folkeskole der).
For iøvrigt mener jeg, at din opstilling bliver en smule farvet af dine egne fordomme i og med, at du peger på morgenbøn og salmesang som indoktrinerende jf. UN's børnekonvention. Morgenbøn og salmesang behøver ikke at være indoktrinerende, men jeg må alligevel sige, at bønnen også undrer mig.
Lad da bare børnene synge en enkel morgensalme og evt. nogle andre gode danske morgensange. De fleste har sikkert haft en travl morgen og knap nok fået morgenmad, da far og mor skulle skynde sig ud af døren og lillesøsteren skreg og gjorde forældrene endnu mere stressede
Mvh
Anne