1
registreret Arne Thomsen
401
gæster og
1501
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
#44985 - 23/02/2025 18:43
Hvad er meningen?
|
veteran
|
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
|
|
Hvordan er det, at det hele er? Det er vel naturlige spørgsmål at stille om egen tilværelse. Men videnskaben kan intet sige om en mening med tilværelsen, og ej heller noget om, hvordan det er gået til, at verden eksisterer. Vi har ikke nogen som helst forklaring på, at der ER en tilværelse. Vi har blot religioners påstande, og de overbeviser mig ikke. Er verden skabt ud af intet? Eller tilhører den en evighed? Eller er det noget helt tredje? Det er totalt umuligt for os mennesker at afklare!
Tilbage står - synes jeg: Opgiv at spekulere over Verdens Væren. Erkend i stedet, at eksistensen af denne ufattelige verden (så meget - og så lidt – som vi mennesker magter at opfatte og opleve den) - er et vidunderligt mirakel, (som vi endda selv er en meget lille del af), som vi har grund til at glæde os over - og som vi har grund til at elske - det bedste vi kan - mens vi kan. Dét - tror jeg - er meningen med at være menneske. Og så er der jo mere end rigeligt at gøre - i kærligheden til verden. Stop misbrug af kloden - yd omsorg - søg harmoni. Dét er - for mig - et meningsfuldt liv. Kan nogen være imod det?
Mvh. Arne
|
|
Svar
|
|
|
annonce
|
|