0
registrerede
25
gæster og
198
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Tikka
Emne: Re: Hvad er meningen?
|
Det er så her, jeg undrer mig over, at kristendommen synes at ignorere ”skaberværket”. Jeg kunne i hvert fald godt forestille mig, at kristendommen her i landet kunne inspirere os til ”at elske det guddommelige skaberværk”: kærlighed, omsorg, fordybelse, begejstring. Jeg har en tro på, at netop dét havde Jesus på hjerte til os mennesker, men at han ikke blev hørt: At vi skulle opgive synspunktet: ”Naturen, det billige skidt”, som man sagde for ikke så mange år siden, til fordel for i stedet: ”Naturen, det hellige skaberværk”. Citat uden dine fremhævninger
Citat: Denne flygtige verden er et tegn på Sandhedens Mirakel ,,Det synes ikke at gøre indtryk på os,,
Os?
Hvad mener du med dit citat, og hvem er os?
Bibelsk er denne verden ikke det virkelige liv.
Efter Kristus' død og opstandelse lever vi - menneskeheden - i de sidste tider. Når Kristus kommer igen, og henter de som har fået ånden indgydt i dåben til det evige liv med/hos Gud, begynder det virkelige liv. Derved frelses Israel - guds udvalgte, som ifølge jøden Paulus gælder alle som tror.
Deres land er i himmelen med Kristus og gud, hvorfra de som adoptere børn skal dømme engle og de jordiske.
Så kristendommen – de kristnes opgave nu er, når de nu har fået ånden i dåben er, at gøre guds vilje.
Dette er først og fremmest at ære skaberen og skaberværket.
Hvad de ugudelig gør, skal de ikke tage sig af; de straffes senere, hvis ikke de er vendt om til Herren, som det hedder.
|
|
|
|