Jeg mener også, menneskene skal være solidariske og dele og hjælpe hvor muligheden er tilstede, men vi skal jo ikke glemme, at meget spiller ind når forskellige indsatser ikke bliver virkeliggjort.
Magt, begær, økonomi mm -
… og ja ,,vi,, ved jo også –
De fleste kender nok til hvordan man kan ændre sig – handle anderledes under pres ect. -
Så det handler også at se indad, for hvem er fejlfri?
Ser vi på teksten i bibelen fortælles det, at Kain - Adam og Evas søn handlede ondt grundet jalousi og vrede ja og egoisme.
Så skal ondskab i verden mindskes må mennesket optræne og eller hvad ved jeg, få større indsigt i eget sind så man kan herske over egen syndighed --- men ikke nemt.
Nogle er komplet ligeglade: ,,Vi lever kun én gang,, og andre holder på sin ret – både den ret de burde há, men også den som de tror de har ---- og gamle gamle ting kan sætte en krig i gang.
Selv om jeg godt kunne ønske en Guds indgriben, så tror jeg ikke indsatsen vel være vedvarende - ondskaben følger mennesket - med mindre Gud fjerner de ugudelige,,,, som der er nogle som tror og håber på. Herunder ,,min,, egen lokale præst ---
Altså Guds ved Jesus globale indgriben, hvor de som bliver tilbage, dér er Gud alt i alle.
Godt med et håb om noget bedre, men med den løsning kunne jeg også være nervøs for at gøre noget forkert.
En beretning i bibelen som rystede mig første gang jeg hørt den ... for manden reagerede for mig impulsivt, og ville gøre noget godt. Redde Arken fra fald - men ak!
De satte Guds ark på en ny vogn og førte den fra Abinadabs hus på højen. Uzza og Akjo, Abinadabs sønner, kørte vognen; Uzza gik ved siden af Guds ark, og Akjo gik foran den, mens David og hele Israels hus dansede af alle kræfter for Herrens ansigt til sang og til spil af citere, harper, pauker, sistrer og cymbler. Men da de kom til Nakons tærskeplads, rakte Uzza ud efter Guds ark og greb fat i den, fordi okserne snublede. Da flammede Herrens vrede op mod Uzza, og Gud slog ham ihjel på grund af hans forseelse, og han døde dér ved Guds ark.
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/2_Sam/6 Nå, men er det den samme Gud, der tales om gennem hele bibelen. For hér ovenfor repræsenterer han vel ikke kærlighed, som biblen siger Gud er, og hvorfor omtales han sådan? - Gud er kærlighed
Paulus mente
- han var godt nok et menneske - men han mente, at hvis ikke man havde kærligheden med i sine handlinger gavnede det ham ikke,
men er jo med tanken om at komme i himmeriget – Gud skal ikke tænke på nogen straf eller ,,præmie,, - for han er god.
Kun han er god, citeres Jesus for at há sagt, hvad det så betyder, for alt det der med det gode og onde afgøres vel af de øjne som ser (?) - og hvorfor mente Jesus, han ikke var god.
Var han ikke fuldkommen?
.